Шановні відвідувачі сайту!!!

На даному сайті розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

Завдання для контрольної роботи з української мови (10 клас)
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 17-12-2015, 10:03

Завдання контрольна робота з української мови (10 клас)

І варіант

І рівень

Оберіть одну правильну відповідь

1. В якому рядку всі слова – історизми

А боярин, челядь, волость, лакей

Б вельможа, війт, район, командир

В дворянин, городовий, ратуша, ватажок

Г кріпак, десятник, сенат, лікоть

Д депутат, осавула, бондар, гульден

2. Знайдіть авторські неологізми у реченнях

А І скрізь пливуть широкі звуки гучної, світлої землі.

Б Там, кажуть, з гір усю країну видно.

В Повесніли трави травенятами, Повесніли зайчики зайчатами.

Г І ластівка проворна вгорі прокреслює мету.

Д Повіяв ранковий вітер, хвиля сплеснула голосніше.

3. Правильним є тлумачення фразеологізму "золота молодь"

А талановиті молоді люди, які не можуть реалізувати себе

Б розбещені діти багатих батьків

В обдаровані молоді діячі культури

Г молоді підприємці, які забезпечують собі високий рівень життя

4. Слово «серце» вжито в прямому значенні у рядку

А Щире серце

Б Батьківське серце

В Серце України

Г Хворе серце

5. Знайдіть рядок, у якому всі префікси мають значення наближення:

А передплата, передчасний, передбачити, передсвятковий

Б присісти, пристаркуватий, приспівувати, присмажити

В прибігти, прибудова, прикрутити, прибережний

Г прегарний, презавзятий, премудрий, прекрасно

Д преосвященний, преподобний, престол, презирство.

6. У якому рядку всі слова утворено префіксально-суфіксальним способом?

А по-французьки, беззаконний, дощик, вовчище

Б подорожник, суглинок, підвіконня, відхід

В бездоганний, надбрівний, затишок, попереписувати

Г криголам, перехід, пречудовий, впевненість.

ІІ рівень

1.Утовріть чоловічі та жіночі імена по батькові від поданих імен:

Михайло, Василь, Юрій, Кузьма, Ілля, Лука, Сава.

2.Утворіть похідні слова за допомогою суфікса –ськ(ий) і запишіть у три колонки: 1) на –цький; 2) на –зький; 3) на –ський.

Смотрич, Волга, Здвиж, Одеса, Онега, Кавказ, Кагарлик, Губаха, Умань, Случ, Сканнерборг, Кореїз, Скалат, Сирець, Свитязь, Муреш, Сураж.

(у кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте пропущені три слова у вислові французького філософа М.Монтеня: «Ніколи не буває, щоб дві людини…. Про ту саму річ»).

 

ІІІ рівень

1.Поясніть фразеологізми, введіть один з них в речення.

Лягти на душу, оббивати пороги, не варив баняк, Вавилонське стовпотворіння.

2. Розшифруйте абревіатури:

ДАІ, НАН, ЧАЕС.

Що спричинює виникнення таких слів.

 

ІV рівень

Розкажіть про свої плани на майбутнє, використовуючи числівники.

Один з них провідміняйте за відмінками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання контрольного зрізу знань (10 клас)

ІІ варіант

І рівень

Оберіть одну правильну відповідь

1. В якому рядку всі слова – архаїзми

А плахта, спудей, зріти, булава

Б кирея, перст, живіт, мушкет

В жупан, возатай, чоло, щит

Г свита, глагол, вия, гаківниця

Д десниця, ректи, ланіти, піїт

2.Укажіть рядки, що складаються лише зі стиліст-но забарвлених слів

А ставок, артерія, манюсінький

Б реготуха, лементував, діваха

В річка, струмок, жерти

Г плентатися, аршин, верста

Д озорити, брехати, червоніти

3. Правильним є тлумачення фразеологізму \"честь мундира\"

А чесно заслужена похвала

Б гідність особи як представника певної організації

В зневажливе ставлення до цивільних осіб

Г великі досягнення на службі

4. Слово «сміється» вжито в переносному значенні в рядку

А Синок сміється

Б Сонце сміється

В Сміється від задоволення

Г Сміється з моєї невдачі

5. Знайдіть ряд, у якому всі префікси мають значення неповноти дії, ознаки:

А передплата, передчасний, передбачити, передсвятковий

Б присісти, пристаркуватий, приспівувати, присмажити

В прибігти, прибудова, прикрутити, прибережний

Г прегарний, презавзятий, премудрий, прекрасно

Д преосвященний, преподобний, престол, презирство.

6. Вкажіть рядок, у якому слова утворені суфіксальним способом:

А відповідально, лісостеп, співбесідник

Б по-літньому, літній, квітчасте

В табунець, сердечний, степовий

Г рукавиця, річниця, безрадісний.

ІІ рівень

1.Утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові від поданих імен:

Степан, Тодось, Хома, Ігор, Євгеній, В’ячеслав.

2.Від поданих слів утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ(ий) і за пишіть їх у дві колонки: 1) на –ський; 2) на –цький, -зький.

Ятрань, Новоселиця, Абхазія, комендант, завод, Рига, альпініст, Овруч, дивак, Волгоград, село, якут, Калуш, журналіст, Арал, емігрант, Житомир, Ельбрус.

 

Ключ. З перших букв прочитаєте народне прислів'я.

 

 

ІІІ рівень

1.Поясніть фразеологізми, введіть один з них в речення.

Показувати пазурі, ґедзь вкусив, починати з азів, книга за сімома печатками.

2. Розшифруйте абревіатури:

АЗС, ЦУМ, СНІД.

Поясніть принцип творення таких слів.

 

ІV рівень

Уявіть, якою була б система освіти через 100 років. Використовуйте у своїх міркуваннях числівники. Один з них провідміняйте за відмінками.

 

 

Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика





загрузка...