Шановні відвідувачі сайту!!!

На даному сайті розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

План конспект 7 клас англійська мова за підручником Несвіт Тема: Мої друзі
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 13-09-2015, 20:19

Lesson 4

План конспект 7 клас англійська мова за підручником Несвіт

Тема №4: Мої друзі

Мета:

·Повторити правила утворення та вживання теперішнього та майбутнього неозначених часів.

·Розвивати навички усного мовлення.

·Тренувати учнів в аудіюванні та читанні.

·Формувати навички діалогічного мовлення.

·Виховувати прагнення бути гарним другом та цінувати дружбу.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап. Привітання.

Т.:Good afternoon, children. Sit down, please. I’m very glad to see you. How are you? Feeling friendly? Today we are going to have an interesting time together. The theme of today’s lesson is "My friend”.

2. Повідомлення теми та мети уроку.

T:. Today we are continuing to speak about our friends and friendship.. You’ll describe appearances and characters. We’ll discuss who is friendly and honest and who is selfish. And you’ll tell us what you like to wear and why. You’ll work in pairs, act out your dialogues, play a game and present your project. Now look at the blackboard, please. You can see the word web. It’ll help us during the lesson. You can use it.

3. Перевірка домашнього завдання

впр. 4, ст 11 письмово. Учні по черзі зачитують, що і в яку колонку

ІІ.Основна частина уроку

1) Складання Mind-Map.

Учні самостійно записують у зошитах назви рис характеру людини протягом

2 хвилин, після чого підраховують кількість пригаданих слів. Той, у кого їх

найбільше, записує свої слова на дошці. Решта учнів доповнює його відповідь

своїми варіантами. Учитель контролює правильність написання слів.

2) Гра «Positive-Negative».

Учитель розподіляє клас на дві команди, члени яких ланцюжком виходять до до

шки і записують слова на позначення рис характеру у дві колонки: з позитивним

і негативним значенням. За кожне правильно записане слово команда отримує

один бал. Перемагає та, яка набере більше балів.

T: Kind, cheerful, dishonest, sociable, greedy, caring, lazy, stupid, selfish, polite,

careless, helpful, reliable, rude, generous, responsible, forgetful, shy.

Розвиток навичок усного.

Виконання вправи 1 ст. 12.

Answer the following questions:

Teacher:What can you tell about the figures of different people?

Pupil 1:People’s bodies can be slim or stout.

Pupil 2:A person may be tall, middle-sized or short.

Teacher:What does it mean when we say "She is middle-sized?”

Pupil 3:It means she is not very tall and not very short.

Teacher:Who is the tallest boy in your class?

Pupil 3:Vitya is the tallest boy in our class.

Teacher:Who is the shortest girl in your class?

Pupil 3:Dasha is the shortest girl in our class.

Teacher:Are you tall enough for your age?

Pupil 3:I think I’m tall enough for my age.

Teacher:Thank you. Your answers are perfect. Now work in pairs.Describe your best friend or someone in the class. Make up your dialogues using the words and expressions on the topic "Appearance.” Dramatize them. You’ve got 3 minutes to do the task. Please, act out your conversations.

Pupil 1:Hello! I’m very glad to see you!

Pupil 2:Hi! So am I! I haven’t seen you for ages. How are you?

Pupil 1:I’m fine, thank you! And you?

Pupil 2:I’m OK. I hear, you’ve got a new girl in your class.

Pupil 1:That’s right.

Pupil 2:I’ve heard so much about her. Tell me about her. What’s she like?

Pupil 1:Well, she’s nice and good-looking.

Pupil 2:What does she look like?

Pupil 1:She is tall and slim. She’s got long fair hair.

Pupil 2:What colour are her eyes?

Pupil 1:Her eyes are dark blue and rather large.

Pupil 2:How old is she?

Pupil 1:She is 12. Who does she look like?

Pupil 2:She looks like her mother.

Pupil 1: It is …..

Teacher:Nice of you. Thank you. You’ve described your friends or classmates. And what do you look like?

Читання.

Teacher:Listen carefully to the text : Ex.2,p-12.

Answer the the following questions Ex.3p-13

4. Закріплення граматичного матеріалу: теперішній, минулий та майбутній неозначені часи.

Гра «Correct the Mistake».

Клас розподіляється на дві команди. Учитель розкладає на столі два набори карток. Члени кожної з команд ланцюжком підходять до столу, беруть одну з карток, знаходять помилку та записують на дошці правильний варіант речення. Закожне правильно записане речення надається один бал. Перемагає команда, яка отримаєбільше балів.

Т: Find the mistake and correct the sentence.

HO3:

1. She spended her last weekend in the country.

2. They often tells each other endless stories about their school life.

3. Did we meet after school tomorrow?

4. He sometimes go shopping with his mother.

5. What will they prepare for the concert yesterday?

6. His sister doesn’t likes chocolate ice-cream.

7. My friends arrived from their holidays in a week.

8. When did he flew to Paris.

ІІІ. Заключна частина уроку.

Teacher:Thank you very much. Now it’s high time to sum up everything we’ve done during the lesson. What have we done today?

Teacher:Thank you very much for your work. Your marks: …

Your home task is: . ex.6 p 13 to complete the sentanses.

Good luck. Good-bye.


Завантажити 4_l.doc [24,5 Kb]




Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика





загрузка...