Шановні відвідувачі сайту!!!

На даному сайті розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

План конспект уроку на тему "Зв’язок прикметників з іменниками. Практичне визначення роду й числа прикметників." українська мова 4 клас
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 28-01-2016, 11:55

ТЕМА:Зв’язок прикметників з іменниками. Практичне визначення роду й числа прикметників.

МЕТА: Розширити знання учнів про граматичний і смисловий зв’язок прикметників з іменниками; формувати вміння розпізнавати іменники, прикметники в реченнях та в тексті, визначати рід та число прикметників; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; поглибити знання учнів про рідний край, формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів рідної держави.

Методи і прийоми навчання: бліц-опитування, елемент бесіди, робота з текстом. Каліграфічна хвилинка, фізкультхвилинка,

ОБЛАДНАННЯ:Таблиці, схеми – опори, індивідуальні картки, елементи узору українського рушника, картки з деформованим текстом, звукозапис «Пісні про рушник».

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок…

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

До нас гості завітали.

Повернімось до гостей.

Дружно скажем: «Добрий день!»

Учитель. - А тепер зручніш сідаймо,

Урок починаймо.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

- Дрзі мої, я дуже люблю подорожувати. Та сьогодні я хочу піти в мандрівку з вами. Ну що ж, гадаю ви вже зрозуміли, що сьогодні ми з вами вирушаємо у незвичайну мандрівку стежками нашої рідної мови. Але куди ми помандруємо, ви дізнаєтесь, коли завітаєте на мій «Аукціон знань». Адже я повинна перевірити, чи достатньо у вас знань, умінь та навичок для такої далекої подорожі. Тож це і буде вашим першим випробуванням.

Якщо вам вдасться відповісти правильно на всі мої запитання, ви зможете отримати відразу два слова – ключі, які відкривають вам таємницю нашої мандрівки.

- Нагадаю вам, що відповідати потрібно швидко, чітко,лаконічно, виразно.

 

 

Бліц – опитування

1. Основні мовні одиниці (звук, буква, слово, словосполучення, речення, текст).

2. Скільки букв в алфавіті? (33)

3. Скільки голосних звуків? (6)

4. Які букви позначають по два звуки? (я, ю, є, ї, щ).

5. Яка буква завжди мовчить? (ь)

6. Які три основні частини можна виділити в тексті? (зачин, основна частина, кінцівка)

7. Як називаються головні члени речення? (підмет і присудок)

8. Як називаються слова близькі за значенням? (синоніми)

9. Як називаються слова, протилежні за значенням? (антоніми)

10. Як називаються слова, які мають спільну частину – корінь? (спільнокореневими)

- першу перемогу отримано. Ось ваші ключі. Як вони називаються? (ІМЕННИК і ПРИКМЕТНИК). Отже, сьогодні ми розширимо і узагальнимо наші знання по темі «Зв’язок прикметників з іменниками в реченні».А також удосконалимо наші вміння визначати рід та число прикметників. Запишіть в зошити число і тему уроку.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1 . Бесіда

Зараз ви прослухаєте дуже відому українську пісню. Якщо хтось упізнав її – можете підспівувати.

(Звучить «Пісня про рушник»)

- Сьогодні ви протягом уроку вишиватимете рушничок:за кожне правильно виконане завдання ви отримуватимете частини візерунка,якими будете його прикрашати.

2. Повторення вивченого про іменник

а) Робота з текстом

Вчитель: Перед вами текст пісні про рушник, у якому є виділенні слова. поставте до них запитання.

- Аналіз тексту. (Усно)

- До якої частини мови належать ці слова?

- На які питання відповідали?

б) розрізнення іменників – істот та неістот (самостійна робота)

Визначення роду та числа

- Перед вами група слів, запишіть спочатку ті слова, які відповідають на питання (Хто?), а потім (Що?)

Українець, мова, батько, слово, Батьківщина, громадянин, держава, мати.

- Визначте рід та число іменників

- Що таке іменник?

- Молодці, гарно справились із завданням . то ось ваш перший візерунок.

3. Каліграфічна хвилинка

- щоб вдосконалити навички каліграфічного письма я вам пропоную записати такі склади:

КА НА ЛИ

- Складіть якесь слово.

- Пригадайте прислів’я про калину?

Без верби та калини нема України

- Як ви це розумієте?

4. Фізкультхвилинка

(Діти виконують український танець)

5. Закріплення вивченого про прикметник

а) бесіда

- Чи сподобався вам ваш танок? Опишіть його використовуючи слова-ознаки. Запишіть у зошити.

б) читання вірша про прикметник

- Отже, що таке прикметник?

- Чи зв’язні між собою прикметники і іменники в нашому мовленні?

- А чи знаєте ви, що прикметник – величезний боягуз. І виходить він на прогулянку з іменником міцно тримаючись за три мотузки – рід, число, відмінок.

- Отже, який можна зробити висновок?

в) робота над вправою 210

- Випишіть із вірша по одному словосполученню з прикметниками чоловічого, жіночого та середнього роду.

- Визначте число словосполучень.

- Який висновок про закінчення прикметників можна зробити?

г) гра «Побудуй місток»

Я називатиму три іменники, а вам потрібно знайти прикметник – «місток».

Сталь, дружба, знання (міцні)

Воля, злива, почуття (сильні)

Листя, клімат, білизна (сухі)

Воля, вантаж, завдання (важкі)

Час, скеля, річка (стрімкі)

Яма, річка, рана (глибокі)

Вата, котик, хмара (пухнасті)

- Молодці, за гарні знання отримуєте іще частину візерунка.

д) робота над вправою 212 (Усно)

е) робота над деформованим текстом

ібХлшінакипредзавдижжаливващесвяннимдупроктом . інВщувавумі у бісостяща й гопоблалуччяподигос. В їніУкрадьбу – тосвя не хообдилосязебляціпани. тькиБалкузмавчаприлитейдінушаватибілх.

(Один учень працює біля дошки, а решта самостійно в зошиті)

- Молодці, за гарну роботу отримуєте ще дві частини узору для рушника і наш рушничок розцвів, але перед тим, як закінчити наш урок давайте систематизуємо наші знання і виконаємо іще одне завдання.

ІV. Застосування набутих знань

1. Робота з перфокартами

Поставити «+» навпроти кожного слова, визначити рід, число та до якої частини мови вони відносяться.

(Перфокартки роздаються кожному учневі)

VІ. Підсумок уроку

Метод мікрофону (кожен учень у мікрофон говорить одне слово-відповідь)

- Якими іменниками ви охарактеризуєте наш урок?

- Якими прикметниками?

- Узагальнення вчителя. Виставлення та коментування оцінок.

VІІ. Домашнє завдання

Вправа 213

Переписати вправу, підкреслити хвилястою лінією прикметники, визначити рід і число.

 

 

 

 

 

 

Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика





загрузка...