Шановні відвідувачі сайту!!!

Цей сайт створено для підготовки до уроків для вчителів та учнів. На даному ресурсі розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

План конспект ЗАГАЛЬНОВЖИВАНІ (НЕЙТРАЛЬНІ) І СТИЛІСТИЧНО ЗАБАРВЛЕНІ СЛОВА
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 22-01-2013, 09:39
Переглядів: 2890
ЗАГАЛЬНОВЖИВАНІ (НЕЙТРАЛЬНІ) І СТИЛІСТИЧНО
ЗАБАРВЛЕНІ СЛОВА
Мета: ознайомити учнів із лексикою за сферою вживання: із загальновживаними і стилістично забарвленими словами; формувати загальнопізнавальні вміння аналізувати лексику за сферою її вживання; удосконалити вміння і навички визначати роль стилістично забарвлених слів у тексті; доречно використовувати в монологічному та діалогічному мовлені; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу спонукати учнів до вивчення рідної мови.
Внутрішньонредметні зв'язки:
Культура мовлення і стилістика: уживання слів відповідно до їх значення; доречне використання слів із переносним значенням, стилістично забарвлених слів.
Текст (риторичний аспект): розвиток умінь увиразнювати мовне оформлення висловлювання за допомогою лексикофразеологічних засобів.
Міжпредметні зв'язки: використання багатозначних слів у творах усної народної творчості (література).
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Установчо-мотиваційний етап
1. Психологічна настанова щодо вивчення теми «Загальновживані і стилістично забарвлені слова української мови».
2. Уведення учнів у понятійно-термінологічне поле (знайомство з основними поняттями й термінами теми): учитель акцентує увагу п'ятикласників на визначеннях таких понять, як загальновживані і стилістично забарвлені слова.
3. Внутрішня мотивація навчально-розвивальної діяльності учнів з теми.
III. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
Оголошення епіграфа уроку
Прислухайтесь, як океан співає —
Народ говорить. І любов, і гнів
Утому гомоні морськім.
М. Рильський
IV. Актуалізація опорних знань,
умінь і навичок п'ятикласників
Робота на спостереження
► Прочитати уривки з творів усної народної творчості. З'ясувати, чим
вони відрізняються.
Ой на Івана, та й на Купала Там дівчинонька квітоньки збирала. Квітоньки збирала, в пучечки клала, До річечки несла, у водичку пускала.
Ой на Івана, та й на Купала Там дівчина квіти збирала. Квіти збирала, в пучки клала, До річки несла, у воду пускала.
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Відомо, що не кожне слово збуджує почуття, настрій чи уяву читача або слухача. Існує багато слів, з якими всі звиклися і які сприймаються без будь-яких емоцій. Але глибокий вплив на читача неможливий без певних слів, які мають емоційне забарвлення.
У літературній мові і народній творчості емоційно забарвлена лексика становить окрему групу.
Емоційно забарвлені слова — це слова, які виражають різні почуття, а також емоційні відтінки в оцінці явищ дійсності, осіб, подій.
Пошукова робота
► Прочитати тексти. Визначити, до якого стилю мовлення належить
кожен із них. Свою думку обгрунтувати. Знайти загальновживану
й емоційно забарвлену лексику.
Текст 1
Культура мовлення — це одна з ознак загальної культури людини. Кожному носієві тієї чи іншої мови треба любити рідну мову, формувати мовно-національну самосвідомість, учитися слухати й сприймати .слово (3підручника).
Текст 2
ДОРУЧЕННЯ Я, Приходько Ілля Олександрович, доручаю Сірому Станіславу Миколайовичу одержати у касира управління належну мені зарплату за травень 2005 р.
Доручення дійсне до 10 червня 2005 року.
І. О. Приходько
Підпис інженера В. В. Хвилі засвідчую
Начальник управління БМУ (підпис) О. О. Горобець
Дати відповіді на питання: 1. Чи може вживатись емоційно забарвлена лексика в науковому стилі? 2. Чи може вживатись емоційно забарвлена лексика у діловому мов¬ленні (заяви, доручення, автобіографії)? 3. У яких стилях найбільш вживана емоційно забарвлена лексика? Лексико-стилістична робота
► Прочитати синонімічні ряди. Визначити стилістичну різницю слів, які входять до синонімічних рядів. Увести виділені слова у прості речення, ускладнені однорідними підметами, додатками, вставними словами.
1) Писанина — писання — мазанина. 2) Примовляти — приказувати — наказувати — приговорювати — приповідати — причитати. 3) Сумний — смутний — невеселий — безрадісний — меланхолічний — сумливий — тоскний — траурний — мінорний (розм.). 4) Щастити — таланити — везти — вдаватися — фортунити — вестися — щаститися — добритися (діал.).
Вибіркова робота
► Прочитати подані слова. Знайти серед них загальновживані, виписати їх. З'ясувати значення виділених слів.
Мобілка, тачка, зелені, прикид, пелька, парубіка , плиткий (діал.), підщипаний, плай (діал.), пектин (хімічна речовина), планета, комп'ютер, інтернет, хліб, чай, річечка, бабуня. ► Пригадати, які просторічні слова і жаргонізми використовують у своєму мовленні ваші однолітки, дорослі. Записати їх. Чи мають вони емоційне забарвлення? В якому стилі використовуються?
VI. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок
Подумати і дати відповіді на питання:
1. Які слова називаються загальновживаними?
2. Які слова називаються стилістично забарвленими?
3. В яких стилях найчастіше використовуються загальновживані і стилістично забарвлені слова?

VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання
На основі теоретичного матеріалу уроку скласти усне повідомлення на лінгвістичну тему, користуючись прикладами, дібраними з газет, художньої літератури, повсякденного життя.
Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика





загрузка...