Я У СВІТІ ПРИРОДИ (УКРАЇНСЬКА МОВА, ГЕОГРАФІЯ) інтегрований урок план конспект
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 31-01-2013, 08:21
Я У СВІТІ ПРИРОДИ (УКРАЇНСЬКА МОВА, ГЕОГРАФІЯ)
Мета (українська мова): узагальнити й систематизувати знання учнів про займенник як частину мови, пояснити особливості вживання займенників; формувати вміння правильно і доречно вживати займенники в діалогічному мовленні.
Мета (географія): дати учням знання про види руху води в океані та причини їх виникнення; розвивати логічне мислення, пам'ять, уміння виділяти головне, узагальнювати, працювати з картами атласів, контурними картами, енциклопедичною літературою; виховувати почуття колективізму, любов до природи та рідної мови.
Якщо ти підкорив вершину — піднімайся вище.
Китайська мудрість
ХІД УРОКУ
І. Мотиваційно-цільовий аспект
1. Розминка (замінює вступ)
Учитель пропонує учням закінчити фразу: «Не можна навчити того, хто...».
Коли всі думки учнів записані на дошці, вибирають те висловлювання, що є найбільш вдалим (коло ідей).
2. Оголошення мети та обґрунтування теми (з використанням інтриги)
Учитель зачитує учням лист, який щойно надійшов на адресу учнів даного класу: '
ПРИВІТ, ЮНІ ДРУЗІ ОКЕАНУ!
Пише вам бог води Нептун. Я дізнався, що ви, учні 6-А класу, дуже хочете отримати ключ від океану. Тож висилаю вам його, але хочу сказати, що вода в моєму океані ніколи не буває спокійною. Це тому що я керую її рухом. А ключ ви зможете отримати тоді, коли виконаєте мої завдання. Для цього ви повинні здійснити мандрівку під керівництвом вашого капітана. Ще мені відомо, що на уроках української мови ви теж подорожуєте «великим океаном» під назвою «Самостійні частини мови». Моря цього океану чарівні, адже вони весь час навчають моряка. І звичайно, за велику роботу потрібна винагорода. Але вона просто так до рук не дається. Залишився останній рубіж під назвою «Морський бій». Тож відгадайте, за кого ви будете змагатися:
Я розрядів вдосталь маю І предмет я означаю. Його ознаку або кількість Також, друзі, називаю. Особовий я й зворотний, І питальний, і відносний, Неозначений, присвійний, Заперечний і вказівний, Означальним можу бути — Варто все це не забути Частіш згадуйте про мене Називаюсь я... (Займенник)
Дорогі діти, будьте уважними і старанними. Бажаю всім успіху!
Ваш Нептун
3. Ступінь актуалізації
Учитель розставляє на столи так звані маяки, на яких написані слова: підручник, зошит, атлас, контурна карта, усна характеристика, додаткова література. Після цього пропонує учням визначитись, який вид роботи їм подобається найбільше, і об'єднатись в групи. Новостворені групи самостійно придумують назву, обґрунтовуючи її, та розподіляють обов'язки (вибирають голову, секретаря, доповідача, посередника). Учні об'єднались у 6 груп:
«Цунамі» (працюють з підручником);
«Море» (працюють із зошитами);
«Півострів» (працюють із атласами);
«Архіпелаг» (працюють з контурними картами);
«Шторм» (складають усно характеристику);
«Тихий океан» (працюють з енциклопедією).
Після цього учитель оголошує умови оцінювання. Кожна група отримує діаграму якості знань та чотири прапорці: зеленого, жовтого, червоного та білого кольору.
Виконуючи завдання на різних етапах уроку, учні повинні зафарбовувати клітинку в діаграмі якості знань тим кольором, оцінку якого рівня отримала група чи конкретний учень (зелений — 12, 11, 10; жовтий — 9, 8, 7; червоний — 6, 5, 4; білий — 3, 2, 1). Учитель наголошує на тому, що залежно від того, клітинки якого кольору будуть переважати в групі, на «Маяку» в кінці уроку члени групи матимуть право підняти прапорець відповідного кольору. Але при виставленні оцінок за урок секретар групи повинен звернути увагу на діаграму якості знань, щоб визначити, який учень був найактивніший (йому,буде підвищено бал успішності), а який учень мав низьку активність (такому учневі буде знижено бал успішності).
II. Організаційний етап
Тож сміливіше вирушаймо, До Нептуна поспішаймо, А почнемо ми мандрівку Із містечка «Пригадаймо».
III. Актуалізація знань
Метод «Мікрофон» (учні по черзі пригадують те, що вони знають з даної теми,— української мови, географії).
IV. Вивчення та закріплення матеріалу
1. Метод «Позначки»
Учні самостійно опрацьовують текст підручника географії, ставлять на полях олівцем позначки: «V» — якщо інформація відома, «—» — якщо прочитане суперечить їхнім уявленням, «+» — коли нова інформація, «?» — якщо інформація здивувала або хочуть дізнатися про неї більше.
2. Повторення розрядів займенників — «Поняттєва таблиця»
Вийшли знову ми у море,
Поспішати нам вже час,
Але що це? Ось по морю
Котиться клубок до нас.
Що ж це за клубок чудовий,
Не з ниток, а загадковий?
Завдання з географії: члени груп повинні ознайомитися з інформацією о міститься на отриманій картці, підготуватися до відповіді та передачі учням класу в доступній формі (метод «Навчаючи — учусь»).
Зразки завдань:
1) Я, бог води Нептун, хочу дізнатися від вас, як утворюються вітрові хвилі та чим вони небезпечні для людини. Підготувати відповідь вам допоможе бортовий всезнайка-підручник.
2) Я, ваш щирий друг Нептун дуже хочу побачити, як ви вмієте працювати з зошитом, тому пропоную скласти таблицю.
Вид руху води в океані Причини, що його викликають
3) Шановні друзі! Підкажіть мені, Нептуну, що зашифровано на цій контурній карті? (Учні визначають, що зашифровано під цифрами, та географічне положення цих об'єктів).
4) Я, найрозумніший бог моря Нептун, хочу перевірити, чи знаєте ви, що таке припливи та відпливи, де вони бувають найвищими. Визначте це за картами атласів.
Завдання з мови: доповнювати таблицю займенниками.
Завдання на вибір (на дошці — записи):
Географія: а) Один мій гарний друг, американський вчений Метью Морі писав: «Є в океані річка, вона не пересихає і в найсильніші посухи, і не виходить з берегів під час повені». Дайте мені, Нептуну, відповідь, про що він писав? б) Шановні друзі! Я так люблю читати книги, що є в моїй бібліотеці, я помітив, що ви теж до цього не байдужі. Пропоную вам одну зі своїх улюблених книг. Розкажіть своїм однокласникам, що цікаве про рух води в океані ви дізнались із неї (виписуйте займенники).
Лінгвістичні завдання: а) скласти й розіграти діалоги за ситуацією «Відомості з географії» з використанням займенників; б) з'ясувати що спільне та відмінне в значенні займенника та іменника, відобразивши це в діаграмі Венна.
V. Рефлексійно-оцінний етап
Давайте далі вирушати,
На корабель поспішати.
Але що це?..
— Знов зупинка?!
Та це ж «хвилинка-повторинка».
Пропонуємо кожній групі скласти сенкен до слів: вітрові хвилі, течії, цунамі, припливи, океан, займенник (головуючий групи вибирає слово).
Щоб зібрати думки докупи, учні пишуть в кінці уроку 3 хв сенкен, в якому розповідають про одну річ: що вони дізналися на уроці, пишуть одне запитання, яке в них виникло.
VI. Підбиття підсумків
Головуючі груп звітують про результати роботи всієї групи на уроці (піднімають прапорець відповідного кольору) та аналізують роботу кожного члена групи з метою виставлення об'єктивних оцінок (діаграма якості знань додається).
У кінці уроку кожен учень малює на колах-сигналах свій емоційний стан:
VII. Домашнє завдання
Ось наша подорож скінчилась, Ми добряче всі стомились. Скоро час відпочивати, Треба лиш завдання записати, Щоб вдома ще раз пригадали, Як в казку ми подорожували.
— А яку тему ви вивчаєте?
— Світовий океан. Це дуже цікава тема. А чи знаєш ти, скільки всього океанів і як вони називаються?
— Напевно, кожен знає, що є чотири океани: Атлантичний, Тихий, Північний Льодовитий та Індійський.
— Так, будь-хто може дати відповідь на це запитання. А який із перелічених тобою океанів — найбільший?
— Як мені здається, то Тихий.
— І цього разу ти не помилився. А чув щось про найглибшу западину світу?
— Аякже! Це Маріанський жолоб, глибина якого 11 022 м, і знаходиться він у тому ж таки Тихому океані.
— Молодець, з усього видно, що товаришуєш із географією.
— Цей предмет — мій улюблений. Чуєш, дзвінок. До зустрічі!
— Бувай! Приємно було поспілкуватись.
2. Діалоги
— Привіт! Як ти поживаєш?
— Непогано. А як твої справи?
— У мене все гаразд. Зараз я поспішаю на урок географії.
4. Зразки сенкенів
1. Займенник.
2. Особові, присвійні, вказівні.
3. Змінюється, вказує, не називає.
4. Усі займенники поділяються на дев'ять розрядів.
5. Частина мови.
6. Океан.
7. Безмежний, багатий.
8. Омиває, штормить, зачаровує.
9. Океан займає 3/4 площі земної кулі.
10. Вода.

1. Цунамі.
2. Швидка, безпощадна.
3. Насувається, руйнує, вбиває.
4. Цунамі забрала сотні тисяч людських життів.
5. Величезна хвиля.

1. Припливи.
2. Великі, малі.
3. Виникають, рухаються, зникають.
4. Припливи виникають, коли місяць притягує воду.
5. Рух води.

1. Вітрові хвилі.
2. Високі, небезпечні.
3. Піднімаються, рухаються, розмивають.
4. Вода у хвилях рухається вертикально.
5. Рух води.

1. Течії.
2. Теплі, холодні.
3. Рухаються, омивають, виливаються.
4. Причина руху течій — постійний вітер.
5. Рух води.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів