Шановні відвідувачі сайту!!!

На даному сайті розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

План конспект Урок № 9-10. «Мудрадівчина».Зміст твору. Побудова казки(зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 2-11-2014, 20:27

Урок № 9-10. «Мудрадівчина».Зміст твору. Побудова казки(зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит

Мета:ознайомити учнів зі змістом казки; викликати інтерес до читання; формувати вміння читати в дійових особах, правильно інтонувати мову

дійових осіб; розвивати навички висловлення власних думок з приводу прочитаного; формувати вміння розрізняти добро і зло,красиве й потворне,смішне та страшне; виховувати здатність виходити зі скрутного становища ; виховувати кращі людські якості.

Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь.

Обладнання: ілюстрації до казки «Мудра дівчина» ; таблиця «Добро і зло»; таблиця « Мудрість».

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання та повторення вивченого:

1. Що називається казкою? (Народне оповідання про незвичайні, часом

фантастичні події.)

2. Яку будову має казка? (Зачин, основна частина і кінцівка.)

3. На які види поділяються казки? (Казки про тварин, фантастичні, або

чарівні, і побутові.)

4. А до якого виду належать казка про «Про правду і кривду» ?

(До побутових казок.)

5.Чим закінчується казка «Про правду і кривду»? (Добро перемагає)

6.Чи завжди в житті Добро перемагає Зло , так як у казці?(Довільні відповіді з прикладами з життя)

7. Заповнення таблиці «Добро і зло».

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Вступне слово вчителя.

Коли царю Соломону запропонували взяти для себе в подарунок багатство, славу або мудрість, він обрав останнє і виграв, бо завдяки своїй мудрості здобув і багатство, і славу. Проста сільська дівчина Маруся не здобула ні слави, ні багатства, але виручила за допомогою своєї мудрості та кмітливості з біди і батька, і себе, показавши, що не все в житті вирішується тільки грошима. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.

2. Розповідь учнями змісту казки «Мудра дівчина»

3. Завдання учням.

Доберіть синонім до слова «мудра».(Розумна, кмітлива, винахідлива і т.д.)

Отже, мудрими можна назвати людей , які ...

Зробити висновок і дати визначення «Мудра…»

4. Бесіда за змістом казки:

Орієнтовні відповіді

Треба розвивати свої розум, кмітливість, щоб зуміти допомогти собі й іншим. 

Необхідно вміти захищати власну гідність і честь, гідність своїх близьких. Не можна бути таким жадібним, як багатий брат, і жалкувати про зроблені добрі справи. 

-- Назвіть дійових осіб казки.

--- Хто головний герой казки?

--- Де відбуваються події?

5. Аналіз змісту казки, вибіркове читання,

--- Чому виникла суперечка між двома братами? Як вони вирішили

її розв’язати?

--- Чи можна назвати цих чоловіків братами? Чому?

Які стосунки мають бути між рідними людьми?

--- Чому пан розсердився, коли дізнався, що його загадку відгадала

донька бідняка?

-- Скільки ще загадок відгадала дівчинка? Прочитайте текст, де йдеться про другу й третю загадки.

-- Знайдіть та зачитайте епізод , де є магічні числа. Про що це говорить?(Давні люди вірили в силу магічних чисел. В казках часто повторюються числа 3, 7, 9, 12).

6. Читання діалогів у особах.

Діти в парах готують виразне читання одного з діалогів , відтворюючи мімікою та жестами тон та інтонацію героїв.

7. Характеристика дійових осіб.

На дошці таблиця, в яку необхідно вписати слова , які характеризували б героїв.

 

Маруся

Батько

Пан

Брат

(добра, смілива,

кмітлива, розсудлива, винахідлива)

(добрий, чесний

роботящий, боязливий, люблячий)

( нерозсудливий, самолюбивий)

 

 

(ледачий, зажерливий,

скупий, дурний)

 

Учні називають риси характеру дійових осіб, записуючи слова у відповідні

колонки.

8. Проблемне завдання

--- Визначити ознаки казки :

(Зачин , кінцівка, трикратні повторення, повтори, перемога Добра)

--- Доведіть, що «Мудра дівчина»--- це казка . Що вказує на те ,що це саме українська народна казка?

V. Узагальнення знань

1. Робота в групах

Творче завдання.

Встановіть відповідність прислів̛я за поданим початком.

• Мудрим не вродився, не купиш .

• Перед розумом і а розум ще далі .

• Розум за гроші а навчився .

• Розуму не велике багатство .

• Око бачить далеко, сила поступається .

• Мудрість — позичиш .

Зачитайте їх.

VI.Підсумок уроку

VII.Домашнє завдання

Намалювати ілюстрації до улюбленого епізоду казки. Прочитати зміст казки «Ох».

 

 

 

 

Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика





загрузка...