План конспект Урок № 13. «Летючий корабель». Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 26-11-2014, 01:29

Урок № 13. «Летючий корабель». Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках

Мета: сформувати поняття про ідейно-художнє багатство народної казки «Летючий корабель»; вчити учнів аналізувати художній твір, оцінювати вчинки героїв; розвивати навички вдумливого виразного читання, переказування казок; сприяти осмисленню того, що в житті постійно присутні добро і зло; виховувати активну життєву позицію щодо зла й несправедливості.

Тип уроку: урок формування і вдосконалення умінь і навичок.

Обладнання: підручник, ілюстрації до казки, таблиці, схеми.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра "Пароль”. Продовжте речення:

* Усне народне оповідання про вигадані, а часом і фантастичні події, що сприймаються як реальні, – це… (казка).

* Казка має своєрідну побудову: вона складається із … (зачину, основної частини, кінцівки).

* За змістом казки поділяються на такі види: (про тварин, побутові та фантастичні).

* Казки, у яких розповідається про незвичайні події та вчинки героїв, неможливі у повсякденному житті, називають …(фантастичними).

* Що завжди перемагає у казках? (добро, справедливість).

* Як ви гадаєте, до якого виду казок належить казка "Летючий корабель”? (до фантастичних)

* Яке число найчастіше повторюється в казках і чому? (число три, бо його вважали магічним)

* Чого казка вчить людину? ( кращих людських рис).

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальнї діяльності учнів

IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1.Розповідь змісту казки учнями.

2.Бесіда за змістом прочитаного твору:

? Як у казці змальовано дурника?

? Що баба поклала дурникові в дорогу?

? Якими рисами характеру народ наділяє дурника у казці?

? Кого дурень узяв із собою на корабель?

? Як друзі допомогли дурневі виконати перше завдання царя?

? Як подорожні допомагали дурникові?

? Чим Морозко став у пригоді героєві казки?

? Яка ваша думка про товариство?

? Що саме привабило царівну в дурникові?

? Чому в народних казках дурень зазвичай є головним героєм, якому оповідач симпатизує?

? Які епізоди казки є фантастичними? Яку роль вони відіграють у творі?

? Які завдання ставив цар перед дурнем? Чи можна було їх виконати?

? Чому зраділа царівна, побачивши дурня?

3.Заповнення паспорту твору (колективно, учні роблять записи в зошити)

Тема: розповідь про пригоди найменшого сина та його нових друзів.

Ідея: уславлення найкращих людських рис характеру: доброти, наполегливості, уміння допомогти у скрутну хвилину.

Основна думка: людина без друзів – що дерево без коріння.

Жанр: чарівна казка

4. Робота над структурою казки

З'ясуйте за поданою схемою перебіг казкових подій.

Логічні частини: — Події:

зачин —

розвиток подій —

розв'язання проблеми —

кінцівка —

Запам'ятайте! Чарівні казки передбачають наявність нереального, фантастичного у характерах героїв, їхній мові, зовнішності та вчинках. У цих казках неодмінно відбуваються чарівні перетворення, діють чарівні речі, використовуються магічні числа. Сили зла завжди уособлюються у вигаданих істотах.

5. Робота в парах

Заповніть таблицю.

Хто допомагає дурневі?

Як саме допомагає?

 

 

 

·представлення результатів проведеної роботи, доповнення

6. «Точка зору»

·Чи хотіли б ви, щоб у вас були такі товариші, як у дурня? Чому?

·Як ви вважаєте, якими мають бути справжні друзі?

V. Узагальнення вивченого

Висловіть своє ставлення до героїв казки.

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання

Підготуватися до уроку позакласного читання. Прочитати зміст казок «Котигорошко» та «Кирило Кожум’яка».

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали