План конспект Урок № 14. ПЧ № 1. Українські героїко-фантастичні казки (на вибір). «Кирило Кожум’яка», «Котигорошко»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 26-11-2014, 01:46

Урок № 14. ПЧ № 1. Українські героїко-фантастичні казки (на вибір). «Кирило Кожум’яка», «Котигорошко»

МЕТА: систематизувати знання учнів про казки, здобуті ними на уроках і в процесі самостійного читання; поглибити знання про героїко-фантастичні казки, проаналізувати казки «Кирило Кожум’яка», «Котигорошко»; розвивати стійкі читацькі інтереси п’ятикласник; виховувати гуманізм, високі моральні якості (добро, силу, розум).

ОБЛАДНАННЯ: виставка збірок народних казок, дитячі малюнки,

ілюстрації.

Тип уроку:урок позакласного читання.

Казка вчить – як на світі жить

Народна мудрість

ХІД УРОКУ

I.Організаційний момент

ІI. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Діти, з попередніх уроків ми з вами дізналися, що казка виражає суспільний досвід людей. У ній протиставляється добро і зло, відобража­ються найкращі риси нашого національного характеру.

• Про які це казки я говорю? («Мудра дівчина», «Про правду і кривду»)

А до якої групи належать ці казки? (Допобутових)

А якщо в казці з'являться фантастичні персонажі, чудодійні пред­мети, надприродні явища, то яка це казка? (Чародійна) Правильно, такі казки ще називають фантастичними.

Отже, на сьогоднішньому уроці ми порівняти вивчені побутові казки з героїко-фантастичними.

III. Бесіда за змістом казки.

Учитель. Щойно ви стали дійовими особами героїко-фантастичної казки «Кирило Кожум’яка», яку опрацювали вдома.

1. Чи сподобалась вам ця казка? Чим саме?

2. Хто головний герой?

3. Що зробив Кирило? (Захистив киян і князівну від неминучої смерті, від страшного змія-людоїда).

4. Це героїчне чи фантастичне? (Героїчне).

5. Крім сили, що має ще Кирило? (Розум).

6. В чому його розум проявився? (Щоб змій не дістав його, він обмотався

коноплями та обсмолився, витративши на це дванадцять возів конопель та

дванадцять бочок смоли).

7. Про що говорить цифра дванадцять? Які ще цифри зустрічаються у

казках? (Вісім).

8. А де фантастичне у казці? (Десятипудова булава, дванадцять кож

порвав, надзвичайна сила Кирила, сцена бою).

Словникова робота. Пуд – 16 кг

Учитель.Народ на честь цієї перемоги назвав урочище, де жив Кирило, його ім’ям. І до цього часу на Подолі є Кожум’яцька вулиця.

Які ви ще знаєте героїко-фантастичні казки? («Котигорошко», «Іван – мужичий син», «Іван-богатир»).

Учитель. До нас сьогодні завітав Котигорошко, попросимо його познайомитися з нами, нехай розкаже, чому його так називають.

Котигорошко поважно розповідає історію свого народження та імені, зачитує окремі рядки казки.

Учитель. – А хто прочитав казку «Котигорошко»?

-Чи можемо ми назвати її героїко-фантастичною?

-Чому? Що тут є фантастичного? (Змій, незвичайна сила Котигорошка).

-Героїчного?

-Як проявилася незвичайна сила Котигорошка?

-Як називаються ще герої казки «Котигорошко»?

-Чи відповідає назва їхнім вчинкам?

IV. Порівняльна характеристика героїв казок «Кирило Кожумяка» та

«Котигорошко».

1. Які почуття у вас викликають Кирило та Котигорошко?

2. А що ви розкажете про свої почуття до змія?

3. У кого з них у душі добро, а в кого – зло?

4. Хто і що допомагало Котигорошку і Кирилові?

5. Чому вони, на вашу думку, перемогли?

6. Які кращі риси ми можемо виховати в собі на прикладі героїв казки?

(Героїзм, гуманізм, високі моральні якості – силу, розум, добро).

V. Узагальнення знань про народну казку як жанр усної народної

творчості.

4 учні біля дошки записують схему назви казок, які вони вивчили.

Казки про тварин Чарівні (фантастичні ) казки

1. 1.

2. 2.

3. 3.

Я вже знаю

 

Побутові казки Героїко-фантастичні казки

1. 1.

2. 2.

3. 3.

 

Бесіда. 1. Що таке казка?

2. Яка будова казки? (Зачин, основна частина, кінцівка)

3. Чому казка називається народною?

4. Чого вчать казки? (Звернення до епіграфа, записаного на дошці).

VI. Підсумок уроку.

Оцінювання учнів.

VII. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи.

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів