План конспект ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 1. «ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 4-03-2013, 09:07

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 1. «ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ»

Мета:  запропонованими завданнями виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх; роз­вивати увагу, спритність, рішучість, кмітливість, вміння за­стосовувати набуті знання під час виконання практичних завдань; формувати кругозір, світогляд; виховувати інтерес до наслідків власної праці, пошану до творчої діяльності, пунктуальність, навички раціонального використовування навчального часу.

Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.

Обладнання: різнорівневі тестові завдання і питання до контролю за те­мою у 3-х варіантах.

Хід уроку

Організаційний момент

Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Пояснення вчителем питань, які стосуються порядку проведення контрольної роботи

Хід контрольної роботи

I варіант

Початковий рівень

Історична подія — перемога козаків над військом польської шляхти у 1630 році під Переяславом була покладена в основу твору:

а) Т. Шевченка «Тарасова ніч»; б) Т. Шевченка «Іван Підкова»;

в)        П. Чубинського «Ще не вмерла Україна»;

г)         М. Вороного «Євшан-зілля».

В якій пісні дівча, йдучи до села, несло червоний мак?

а) «Ой біжить, біжить мала дівчина»; б) «Ой вінку, мій вінку»;

в)        «На долині туман»;

г)         «У ржі на межі».

Поема як літературний жанр — це твір:

а)         великий віршований твір, у якому змальовується характер, визначні події в житті людей;

б)        написаний у формі звертання однієї людини до інших;

в)        в основі сюжету якого лежить гострий непримиренний життєвий конфлікт, який здебільшого закінчується смертю героя;

г)         фольклорного походження на легендарну чи історичну тему. Середній рівень

Про що мріяв козак у творі Т. Г. Шевченка «Думка»?

Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії весняного циклу.

Яка роль книжки в житті людини? Достатній рівень

Виконайте одне із завдань:

Що, на ваш погляд, зумовило популярність стрілецьких пісень? Власну думку вмотивуйте, посилаючись на відомі вам пісенні твори.

Обґрунтуйте призначення і популярність пісень календарно-обрядової пое­зії літнього циклу. Відповідаючи, звертайтеся до вже відомих вам пісень.

9. Що поєднує народну легенду про дівчину-Україну, яку Господь наді­лив піснею, з «Молитвою» О. Кониського? Вмотивуйте. Висловлюю­чись, наведіть приклади з цих творів. Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

Пісня в нашій родині.

Щастя можна знайти тільки на рідній землі (за поемою М. Вороного «Євшан-зілля»).

Славне минуле Вітчизни у творчості Т. Шевченка («Іван Підкова», «Та­расова ніч»).

Чарівність календарно-обрядової поезії зимового циклу.

ІІ варіант

Початковий рівень

Гетьман Трясило — головний герой твору:

а) Т. Шевченка «Думка»; б) Т. Шевченка «Тарасова ніч»;

в)        М. Вороного «Євшан-зілля»;

г)         С. Чарнецького «Ой у лузі червона калина похилилася».

Пісня «Маяло житечко, маяло» належить:

а) до літературних; б) жниварських; в) русальних; г) веснянок.

Урочиста, похвальна пісня, в якій возвеличується якесь явище, особа, подія називається:

а) історичною; б) стрілецькою; в) гімном; г) народною. Середній рівень 4 Чого бажала мати своїй дитині, співаючи їй колиску?

Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії літнього циклу.

У чому головна думка стрілецької пісні «Ой у лузі червона калина по­хилилася» С. Чарнецького і Г. Труха?

Достатній рівень

Виконайте одне із завдань.

Вмотивуйте, чому на Русі любили й цінували книгу. Особисту думку підтвердіть переконливими прикладами.

Доведіть, що сила слова колядок і щедрівок сприяє добробуту родин українців. Відповідаючи, наведіть приклади з відомих вам календар­но-обрядових пісень зимового циклу.

 Прослідкуйте, як у поемі Т. Шевченка «Тарасова ніч» через осмислення історичної долі України автор нагадує нам про необхідність пам'ятати видатних її синів, борців за волю, щастя і незалежність рідного краю.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

Моя улюблена пісня.

Ідея любові до рідного народу, до батьківщини у творі М. Вороного «Євшан-зілля».

Рідна земле моя, ти козацькою славою щедра... (за творчістю Т. Шев­ченка).

Цікавість календарно-обрядової поезії весняного циклу.

ІІІ варіант

Початковий рівень

Легенда з Іпатіївського літопису була основою для написання твору:

а)         «Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею»;

б)        М. Вороного «Євшан-зілля»; в) Т. Шевченка «Думка»; г) О. Кониського «Молитва».

До пісень календарно-обрядової поезії зимового циклу належить: а) «Кривий танець»; б) «Ой біжить, біжить мала дівчина»;

в)        «Ой хто, хто Миколая любить»;

г)         «Ой кувала зозуленька».

Повторення групи слів одного чи кількох віршованих рядків напри­кінці строфи чи строф називається:

а) анафорою; б) рефреном; в) метафорою; г) епітетом. Середній рівень

Як найулюбленіша дитина половецького хана потрапила до князя Во­лодимира?

Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії зимового циклу.

Для чого люди звернулися до Бога? (О. Кониський «Молитва»)

Достатній рівень

Виконайте одне із завдань:

Доведіть, що веснянки — пісні молодості і краси.

Поміркуйте, чому пісня П. Чубинського «Ще не вмерла Україна» ста­ла гімном українців. Особисту думку обґрунтуйте.

Доведіть на прикладі твору Т. Шевченка «Іван Підкова», що через зо­браження минулого українці краще розуміють сучасне.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

Пісня — найцінніший скарб українців.

Краще в ріднім краї милім Полягти кістьми, сконати, Ніж в землі чужій, ворожій, В славі й шані пробувати!

(за твором М. Вороного «Євшан-зілля»).

Образ народного співця, його роль у житті українців часів Шевченка («Тарасова ніч»).

Найулюбленіші поезії календарно-обрядової поезії літнього циклу.

Підсумок уроку

Домашнє завдання

Підготувати міні-доповідь «Дитинство Лесі Українки», прочитати поезію «Мрії».

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів