План конспект 6 клас ПОВТОРЕННЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА ІІ СЕМЕСТР
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 5-03-2013, 14:19

ПОВТОРЕННЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА ІІ СЕМЕСТР

Мета:  систематизувати та узагальнити вивчений учнями протя­гом ІІ семестру навчальний матеріал, а саме: перевірити знання про життєвий і творчий шлях письменників, зміст їх творів, поняття з теорії літератури; розвивати культуру зв'язного мовлення, пам'ять, увагу школярів, їх логічне мислення, творчу уяву, кмітливість, уміння використову­вати навчальний час, акумулювати власні знання під час опрацювування завдань; формувати естетичні смаки учнів; виховувати почуття любові до книг, рідної мови, народу, його культури, звичаїв, обрядів; пошану до митців слова; пунктуальність, відповідальність за дорученну справу. Тип уроку: нестандартний, урок-гра «Пригодницький гумор». Обладнання: портретна галерея письменників, творчість яких вивчала­ся протягом ІІ семестру; книжкова виставка їх творів та учнівських малюнків до них, музичне оформлення.

Хід УРОКУ

Організаційний момент

Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Основний зміст уроку

Школа — це майстерня, де формується думка і майбутнє людства.

А. Барбюс

— Душа людини — лампа, в якій наука — полум'я, а знання — масло.

Ібн Сіна

Вступне слово вчителя

Вітаю учасників гри «Пригодницький гумор»! Як швидко минув час, і ми знову зустрічаємось у цьому класному приміщенні для підбит­тя підсумків.

Пані Література вже цікавиться якістю здобутих вами знань за ІІ семестр.

Протягом ІІ півріччя поточного навчального року вивчалася худож­ня література за двома тематичними блоками: «Пригоди і романтика», «Гумористичні твори». Кожний учень мав можливість відчути насолоду, задоволення, гарний настрій, після ознайомлення з тим чи іншим тво­ром, його автором.

Отже, ви готові до випробувань?! Починаємо цікаву гру.

За звання кращих літературознавців змагатимуться дві команди, кожна з яких обирає собі капітана і визначається з назвою.

Оцінювати змагання буде наше шановне журі. (Оголошується склад журі.)

Наша гра містить такі конкурси: «Знайка», «Творчий», «Кросворд- ний», «Письменницький», «Сторінками художніх творів».

Проведення конкурсів

Розпочинаємо нашу гру. На кожну відповідь пропонується 30 секунд. Відповідає та команда, яка перша підготувалася дати відповідь.

2.1. Конкурс «Знайка».

Снігові поля, чорні грачі, Хочеш розумним бути — Бери та вчи.

(Книга)

Білий зайчик

стрибає по чорному полю.

(Крейда і дошка)

У носатого Івана Одежина дерев'яна. Він у чистім полі ходить І по ньому носом водить. Нестрижений, нечесаний, Гострим ножем затесаний.

(Олівець)

Їдуть братці Верхи на конячці Не кусає кінь удило, П'є не воду, а чорнило, За рядком встає рядок.

(Пальці і ручка)

В школі є гінець у нас — Оббігає двір нараз, Всім нагадує негайно, Що пора спішити в клас.

(Дзвіночок)

Конкурс «Творчий».

Необхідно продовжити прислів'я, добираючи потрібний матеріал із скриньки:

а)         Яка диковина, ...

б)        Толкувать — ночувать, ...

в)        Наївсь, .

г)         Краще чуже вухо гризти, ...

д)        Воно б дуже добре, .

Скринька: а) «що свиня не кована»; б) «запрягать та їхать»; в) аж лоб твердий; г) «ніж своє»; д) «та нікуди не годиться».

Конкурс № 3 «Кросвордний». 2.3.1. Кросворд для першої команди.

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 


1. Прізвище автора твору «Найважча роль». (Глазовий) 2. Жанр гумористич­ного твору. (Усмішка) 3. Висновок байки. (Мораль) 4. Героїня байки Л. Глібова. (Бджола) 5. Художній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення до пред­мета зображення. (Іронія) 2.3.2. Кросворд для другої команди.

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

1. Головний герой трилогії В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». (Павло) 2. В якій п'єсі брали участь Ява і Павло з твору В. Нестайка «Тореадори з Васю­ківки»? (Ревізор) 3. Як звали діда з твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера», який потрапив до ями замість чудовиська? (Трохим) 4. Епізод твору. (Фрагмент) 5. Жанр твору В. Близнеця «Звук павутинки». (По­вість) 6. Прихований зміст твору. (Підтекст) 7. Герой твору В. Близнеця «Звук павутинки». (Адам)

Конкурс «Письменницький».

З яким містом пов'язане майже все життя С. Руданського, де були написані всі основні його твори? (Ялта)

Кого І. Франко назвав «найкращим українським байкописом»? (Л. Глібова)

Хто з письменників здійснював педагогічну діяльність? (С. Василь­ченко, Л. Глібов, Я. Стельмах)

За яким твором В. Нестайка було знято фільм? (Тореадори з Васю­ківки)

Який твір В. Близнець переклав із давньоруської сучасною україн­ською мовою? (Літопис «Повість минулих літ»)

З яким журналом П. Глазовий активно співпрацював? («Перець»).

Конкурс № 5. «Сторінками художніх творів».

Після чого хлопці з твору В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» ви­явили власні тореадорські здібності? (Після перегляду фільму «Тореа­дор» з'явилося бажання мати широке визнання)

Що подарував Льонька Ніні на згадку про себе (В. Близнець «Звук павутинки»)? (Кремінці)

Хто з героїв твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химе­ра лісового озера» вкрав тромбон у дядька Гната, а потім повернув через два дні? (Василь Трош)

На якій посаді перебувала Лисиця під час судового процесу над Щу­кою (Л. Глібов «Щука»)? (Стряпчого)

Що засуджує Л. Глібов у байці «Муха й Бджола»? (Лінь, нахабність, хитрість, ненажерливість, безтурботність, улесливість...)

Якій байці Л. Глібова належить таке закінчення: ...найлучче жити, як милосердний Бог дає»? («Жаба і Віл»)

Через що пан остаточно посварився з Іваном (С. Руданський «Пан і Іван в дорозі»)? (Іван повсякчас намагався перехитрити пана)

Чому Василько відмовився від одруження (С. Васильченко «Све­кор»)? (Не хотів брати відповідальності за ведення господарства, до­гляд за батьками)

Що отримав пан від короля з допомогою козака (С. Руданський «Ко­зак і король»)? (Воєводство)

Чим були здивовані ляхи, побачивши козаків (С. Руданський «Запо­рожці у короля»)? (Довгими вусами)

За що було названо Семена бусурменом із твору С. Васильченка «Ба­сурмен»? (Через непокірність Богу)

Про якого цікавого гостя з минулого згадує у своєму творі П. Глазо­вий? (Тараса Бульбу)

Підсумок гри. Оголошення журі результатів заходу. Визначення переможців

Оголошення списку художньої літератури, яка вивчатиметься в 7-му класі


РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

Астаф'єв О. Художні системи українського зарубіжжя. — К., 2000.

Бандура О. М. Дидактичні матеріали з теорії літератури.— К.: Рад. школа, 1991.— 45 с.

Бойцун І. Роль «посередника» в розкритті внутрішнього світу дітей у творах Євгена Гуцала // Дивослово.— 1998.— № 5.

Брюховецький В. Ліна Костенко.— К.,1990.

Васильченко С. Мужицький ангел: Оповідання, повість, п'єси.— К., 2000.

Винниченко В. Намисто: Оповідання.— К.,1989.

Гнідан О., Дем'янівська Н. Володимир Винниченко: життя, діяльність, твор­чість.— К., 1996.

Грінченко Б. Зернятка: Вірші, поеми, оповідання.— К., 1989.

Довженко і світ. Творчість О. П. Довженка в контексті світової культури.— К., 1984.

Доля: книга про Тараса Шевченка в образах та фактах.— К., 1993.

Жиленко І. Казки буфетного гнома. — К., 1985.

Жулинський М. Слово і доля.— К., 2002.

Закувала зозуленька. Антологія української народної поетичної творчості / Упоряд. Н. Шумада.— К., 1998.

Золотослов. Поетичний космос Давньої Русі/Упоряд., переклади Н. Моска­ленка.— К., 1988.

Календарно-обрядові пісні.— К., 1987.

Калинець І. Звениславині купави.— Львів, 1999.

Ковальчук О., Мозолюк Б. Українська література: уроки активного співробіт­ництва.— Тернопіль: Підручники і посібники, 2001.— 62 с.

Колядки і щедрівки, — К., 1991.

КостенкоЛ. Бузиновий цар.— К., 1987.

Лозко Г. Українське народознавство.— К., 1995.

Лозова В. І., Москаленко П. К., Троцко Г. В. Педагогіка: Навчально-методич­ний посібник для викладачів, аспірантів, студентів, учителів шкіл.— К.: УСДОЧ, 1993.— 140 с.

Лепкий Б. Про життя і твори Тараса Шевченка.— К., 1994.

Лесик В. Поетична спадщина М. Вороного // Дивослово.— 1994 — № 12.

Мовчан Є. Олександр Довженко // Мовчан Р. Українська проза ХХ століття в іменах: Посібник.— К., 1997.

Погрібний А. Життя і творчість Б. Грінченка //Дивослово.— 1994.— № 3.

Рудницька О. Доброта і жорстокість в оповіданні С. Черкасенка «Маленький горбань» // Диво слово.— 2003.— № 10.

Руснак І. Український фольклор у школі // Українська мова й література в се­редніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.— 1999.— № 2, 3; 2000.— № 3.

Степанишин Б. І. Викладання української літератури в школі: Методичний посібник для вчителя.— К.: РВЦ «Проза», 1995.— 256 с.

Тарнашинська Л. Емма Андієвська: відома й невідома // ART LINE 1998. — № 3.

Українська література. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-12 класів.— К. 2005.

Українська література. Хрестоматія нововведених творів / Упоряд. Р. Мовчан.— К., 2002; 2004.

Українські радянські письменники — дітям.— К.: Веселка, 1981.— 95 с.

Шарова Є. Ірина Жиленко/Історія української літератури ХХ століття: У двох кн.— К., 1995 — Кн. 2 — Ч. 2.

Шевченко А. Феномен Євгена Гуцала// Дивослово.— 2003.— № 3.

Яременко В. Була колись Гетьманщина: Шевченкова поема «Тарасова ніч» // Сучасність.— 1993.— № 4.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали