План конспект 9 клас Урок №52. Контрольна робота №6. (тестові завдання). «Творчість Т.Г.Шевченка»
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 16-03-2014, 19:08
9 клас
Урок №52. Контрольна робота №6. (тестові завдання).
«Творчість Т.Г.Шевченка»
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю та корекції; розвивати логічне й образне мислення, пам’ять, уміння висловлювати власні думки й аргументувати їх; виховувати кращі риси характеру.
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів
III. Основний зміст роботи
1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
2. Виконання роботи учнями за варіантами
Варіант І
І рівень (по 0,5 б.)
1. Укажіть, з якого твору Т.Шевченка ці рядки:
Наша дума, наша пісня
Не вмре, не загине…
От де, люде, наша слава,
Слава України.
А) «До Основ’яненка». Б) «На вічну пам’ять Котляревському». В) «Думка».
2. Пов’яжіть дати з подіями в житті Т.Шевченка:
1840 Закінчення Академії мистецтв
1847 Видання першої книги «Кобзар»
1860 Арешт
1845 Видання другої книги «Кобзар»
3. Шевченка викуплено з кріпацтва:
а) у 1837 році;
б) у 1841 році;
в) у 1838 році.
4. Мета написання поеми «Гайдамаки»
А) показати розвиток народного повстання;
Б) стати на захист гайдамаків, довести, що вони не злодії, а герої;
В) підняти національну самосвідомість українського народу.
5. Установіть відповідність
Уривок Назва твору
А) за горами гори, хмарою повиті, 1 «Сон»
Засіяні горем, кровію политі… 2 «Заповіт»
Б) Кохайтеся, чорнобриві, 3 «Кавказ»
Та не з москалями… 4 «Ісая. Глава 35»
В) І мене в сім’ї великій,
В сім’ вольній, новій,
Не забудьте пом’янути
Незлим тихим словом.
Г) І спочинуть невольничі
Утомлені руки, і коліна одпочинуть,
Кайданами куті!
Д) Отак, ідучи попідтинню
З бенкету п’яний уночі,
Я міркував собі…
6. Засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії – провідний мотив твору
А) «Гайдамаки»; Б) «Кавказ»; В) «І мертвим, і живим…»; Г) «Катерина».
ІІ рівень (по 1 б.)
7. У якій поемі Т.Шевченко засудив загарбницьку імперську політику російського царського уряду?
8. На які періоди поділяється творчість Т. Г. Шевченка?
9. В яких творах письменник використовує образ жінки-матері? Як саме він це зображує?
10. Висловіть свої міркування щодо актуальності творчості Т. Г. Шевченка в наші дні.
11. Напишіть твір за афоризмом Т. Г. Шевченка «Нічого кращого немає, як тая мати молодая з своїм дитяточком малим».

Варіант ІІ
І рівень (по 0,5 б.)
1. Укажіть, з якого твору Т.Шевченка ці рядки:
Будеш, батьку, панувати,
Поки живуть люди,
Поки сонце з неба сяє,
Тебе не забудуть!
А) «Думка». Б) «До Основ’яненка». В) «На вічну пам’ять Котляревському».
2. Пов’яжіть дати з подіями в житті Т.Шевченка:
1843 Викуп із кріпацтва
1845 Рік народження
1814 Перша поїздка в Україну
1838 Написав «Заповіт».
3. Шевченка викупили з кріпацтва в
А) 1837 р.; Б) 1838 р.; В) 1840 р.
2. «Катерина» за жанром
А) лірична поема; Б) ліро-епічна поема; В) ліро-епічна соціально-побутова поема.
3. Назва поеми «Гайдамаки» походить від
А) назви учасників Коліївщини;
Б) від імені головного героя;
В) так називали низових козаків.
4. У поемі «Кавказ» образ Прометея – це символ
А) колоніальної політики Російської імперії;
Б) безглуздої війни; В) нескореності народу.
5. Установіть відповідність
Уривок Назва твору
А) Подивіться на рай тихий, 1 «Гайдамаки»
На свою країну, 2 «До Основ’яненка»
Полюбіте щирим серцем 3 «І мертвим, і живим…»
Велику руїну….
Б) Ти нас ріжеш – заріж і їх: 4 «Сон»
Вони католики.
В) Дивлюся: хати над шляхами
Та городи з стома церквами,
А в городах, мов журавлі,
Замоштрували москалі…
Г) Наша дума, наша пісня
Не вмре, не загине…
6. Серед названих творів усі є баладами, крім
А) «Тополя»; Б) «Причинна»; В) «Думка»; Г) «Лілея».
ІІ рівень (по 1 б.)
7. Які основні мотиви ранньої творчості Т. Г. Шевченка?
8. Яка тематика поеми «Кавказ»?
9. Які проблеми порушив Шевченко в поемі «Сон»?
10 .Висовіть свою позицію щодо рядків Т.Шевченка:
В своїй хаті своя правда,
І сила, і воля.
11. Напишіть твір «Образ жінки-матері у творах Т.Шевченка».
IV. Організований збір зошитів
IV. Відповіді на питання , які виникли в учнів
V. Домашнє завдання
Ознайомитися з біографією Пантелеймона Куліша. Записати в зошити головні етапи життя і творчості письменника.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів