План конспект 5 клас Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 3-09-2013, 11:23

 

5 клас

Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України.

Мета: забезпечити усвідомлення учнями значення мови як основного засобу спілкування, формування думки й пізнання; усвідомлення значення державної мови для зміцнення української державності; сприяти формуванню патріотичних почуттів та любові до рідної мови.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник[1].

Зміст уроку

 

І. Організаційно-психологічний момент.

 

* Знайомство з новим підручником.

o       Читання передмови.

o       Ознайомлення з використаними в підручнику умовними позначеннями (знаками-символами).

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

* Робота з підручником. Усне виконання  вправ 1, 2.

 

*  Опрацювання таблиці.

 

МОВА НЕОБХІДНА, ЩОБ

СПІЛКУВАТИСЯ

Люди обмінюються думками й почуттями

ФОРМУВАТИ ДУМКИ

Думки формуємо й виражаємо тільки за допомогою мови

ПІЗНАВАТИ СВІТ

Людина пізнає світ, здобуває знання про нього

ОБ’ЄДНУВАТИ ЛЮДЕЙ

Люди об’єднаються в одну спільноту

 

* Прочитати. Пояснити зміст кожного з речень. Про яке призначення (функцію) мови йдеться в кожному з них?

 

    Чим допоміг би нам розум, коли б ми не могли висловити нашої думки?  (Ф.Прокопович.) Усяке судження є мова. (Г.Кониський.) Мова - унікальне знаряддя людини. Воно найцінніше. Спробуйте бути серед людей і ні з ким не говорити бодай тиждень. (В.Радчук.) Через мову щиро і правдиво  одкривається нам білий світ. (Д.Білоус.)

 

ІV. Закріплення вивченого.

 

* Робота з підручником. Усне виконання вправ 3, 4, 5.

 

* Робота біля дошки. Записати речення. Пояснити зміст кожного з висловлювань.

 

Наша слава – Українська держава. (Нар.творч.) Державною мовою в Україні є  українська мова. (Конституція України.) Без мови немає народу, як сонця без сяйва й тепла. (С.Шелухін.) Як буде в дитини мова, то буде в народу пісня. Як буде в народу школа, то буде народ і держава. (Д.Чередниченко.)

 

* Робота з підручником. Письмове виконання вправи 8.

 

* Диктант із коментуванням.

 

   Українська мова є символом держави (З газети). Змалку вчила мене мати рідне слово шанувати. (О.Довгоп’ят.)  Рідна мова в рідній школі! Що бринить нам чарівніш? (Олександр Олесь.) Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе.(О.Гончар). Хто цурається рідної мови, той у саме серце ранить свій народ (І.Огієнко.)

 

* Прослухати (прочитати) слова відомого мовознавця С.Караванського. Чому державну мову науковець прирівнює до державного герба та гімна?

 

     Державна мова окремої державної нації є її національне багатство, яке належить шанувати і боронити громадянам окремої держави так само, як державний прапор, державний герб  та державний гімн. (С.Караванський.)

 

 

V. Підбиття підсумків  уроку.

 

* Бесіда.

·        Яка роль мови в житті суспільства?

·        Які засоби, крім мови, люди використовують для спілкування?

·        У чому переваги звукової мови перед іншими засобами? 

·        Яке значення для громадян держави має державна мова? Чому?

·        Як людина повинна ставитися до рідної мови? Чому?

·        Чому державною мовою має бути рідна мова народу, що живе в державі?

·        Чому державну мову кожен повинен знати бездоганно?

·        Які мови вивчають у вашій школі? Яка роль кожної з них у житті українця?

 

* Виразно прочитати вірш, визначити його головну думку.

 

      ВСЯ МОЯ РОДИНА

Мати, мова, Батьківщина -
От і вся моя родина.

Батьківщина, мати, мова -
Три цілющих, вічних слова.

Батьківщина, мова, мати -
Нас повік не роз'єднати.
                                               Микола Сингаївський

 

VІ. Домашнє завдання.  Вправа 8.



[1] Глазова О.П., Кузнецов Ю.Б. Рідна мова: Підруч. для 5 кла. загальноосвіт. навч. закл. / О.П.Глазова, Ю.Б.Кузнецов; наук. ред.. І.Вихованець. – К.: Педагогічна преса, 2005.

 

 

скачати dodati-na-plan-konspekt.doc [361,5 Kb]


Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів