План конспект Урок №25. Обставина. Способи вираження обставини
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 19-10-2014, 20:01

Урок №25. Обставина. Способи вираження обставини

Мета:сформувати поняття обставина, формувати вміння розпізнавати їх у реченнях, поширювати речення обставинами; розвивати логічне й образне мислення, мовлення, спостережливість, пам’ять виховувати повагу до фольклору, любов до природи.

Тип уроку:засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

IV. Усвідомлення теоретичного матеріалу у процесі виконання практичних завдань

1. Робота з підручником опрацювання теоретичного матеріалу.

2. Виконання вправ з підручника(усно).

3.Самостійна робота.

Переписати. У реченнях підкреслити обставини. Скориставшись таблицею "Другорядні члени речення”, визначити, що означає кожна з обставин.

Тече вода з-під явора, яром на долину. А журавлі летять собі додому ключами. (Т. Шевченко). На хаті спросоння клацнув дзьобом лелека. (М. Стельмах). Осика раз у раз зітхає. Осика сонно шелестить… (П.Тичина.) Щодня в подвір’я наше заліта упертий дятел. (М.Рильський.) Погляд твій палає від погорди. (Леся Українка). Береза спалахне свічею у потемнілому гаю. І місяць золоту кирею на неї зодягне свою. (Є. Гуцало.)

4. Попереджувальний диктант. У кожному з речень підкреслити члени речення. До кожної обставини поставити питання.

І. В травах тихо догорає хусточка зорі… Скоро вечір зніме дня утому, засмутилась над Дніпром блакить… Розсипає сонце щедрою рукою золотаві квіти в тихому гаю.

З тв. В.Сосюри.

ІІ. Добру кожен з нас щиросердно служитиме. (Д.Білоус.) На вустах розквітає слово і любистково, і барвінково. (П.Осадчук.) Хворих відвідуйте щедро, щиро гостей вітайте! (Володимир Мономах.) За вечірнім пругом сонечко сідає. Вже й туман спливає в голубу росу. (Л.Забашта.) Місяць над лісом всміхнувсь золотою щокою. (Є.Гуцало.) Ще вчора мляво хлюпало із хмар. (П.Тичина.) У розкрите вікно сад вечірній шумить. І тихий вечір на прощання махнув багряним рукавом. (В.Сосюра.) На тихі води, на ясні зорі, в гаї зелені, в краї веселі пливемо всі ми, як хвилі в морі, на Україну із чужини! (С.Черкасенко.)

5. Робота з картками

Випишіть із прислів’їв обставини, у дужках зазначте питання до них.

Працюй ударно, житимеш гарно. Удома й стіни гріють. Одна бджола мало меду наносить. Не пізно до свого дому й опівночі.

6. Творчий диктант на побудову речень

Поширити речення обставинами. Підкреслити граматичні основи.

(Коли?)…я йду вулицею. Вечір надходить (як?)… . Дивлюсь (куди?)…. Дерева (як?) … похитуються.

V.Узагальнення вивченого на уроці

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання

1) Вивчити теоретичний матеріал

2) Виконати вправу

 

 

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів