План конспект Урок №30. Речення з однорідними членами. Тренувальні вправи
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 29-10-2014, 23:02
Урок №30. Речення з однорідними членами. Тренувальні вправи
Мета: закріпити знання учнів про речення з однорідними членами, вміння визначати узагальнювальні слова при однорідних членах, правильно інтонувати такі речення, розставляти в них розділові знаки, уживати однорідні члени речення з узагальнювальними словами в мовленні; розвивати мислення й мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати шанобливе ставлення до природи.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
2. Бесіда:
• Які члени речення називаються однорідними?
• Які розділові знаки вживаються у реченнях з однорідними членами?
• Яке слово в реченні називається узагальнюючим?
• Які розділові знаки вживаються в реченнях із узагальнюючим словом і однорідними членами?
• Якими членами речення виступають однорідні члени?
ІІІ. Виконання завдань на закріплення вивченого
1. Робота в парах
Інтелектуальна розминка
І „Барвінок”
Чому не потрібні коми між однорідними членами, хоч сполучник і
тут вживається двічі?
Як легко квіти потоптати,
Як важко виростити їх,
Щоб кольорами стали і святом
Для кожного і для усіх.

ІІ „Конвалія”
Чому в першому реченні перед сполучником та коми немає, а в другому – вона стоїть?
Ви на клумбах вдома та в школі
Висівайте нас доволі.
Доглядайте, поливайте,
Та без потреби не зривайте.
Якби ви нас не топтали,
Ми б красу вам дарували.
ІІІ „Незабудка”
Чому у першому випадку перед й є кома, а у другому – її немає?
Дощ дрібненький падає росою,
Й мокрі пелюстки в саду летять,
Горді й гарні, сяючи красою,
На морозі айстри ті тремтять.
Найерудованіша група отримує квіточку-приз.
2. Пояснювальний диктант
На дошці записані речення. Поставте розділові знаки і поясніть їх. Накресліть схеми цих речень. Підкресліть ОЧР та УС за синтаксичною роллю.
І родина і школа і мисливці всі повинні піклуватися про охорону нашої чарівної природи птахів звірів садів лісів.
Поспішайте, любі діти, вибирайте гарні квіти! Їх побачите в саду мак майорці резеду чорнобривці нагідки і калинові квіти.
У лузі в лісі на березі річки скрізь ростуть лікарські рослини.
3. Робота з картками
Картка №1
Поширте речення однорідними членами. Запишіть, правильно розставляючи розділові знаки. Однорідні підкресліть.
Займався на сході ранок. У безодні неба танули зірочки. Я одер¬жав листа від товариша.
Картка №2
Уставте в речення узагальнювальні слова так, щоб у реченні сто¬яла двокрапка.
Квіти і дерева, мурашки і птахи беззахисні перед тобою. З-поміж дерев та садів виринають білі хати.
Картка №3
Уставте в речення узагальнювальні слова так, щоб у реченні сто¬яло тире.
Цвіте малина, смородина, аґрус, квасоля. У похід вирушили учні початкової школи та старшокласники.
Картка №4
Зробіть синтаксичний розбір речення.
Лисиця тихесенько пробігла під ялинкою, потім повернула назад і сховалася в норі.
3. Робота біля дошки
• Записати речення, розставити розділові знаки.
1. Дівчата збирали по луках васильки, рожу, волошки та ромашки.
2. Півники, красоля, півонії та лілея – такі квіти ростуть перед вікнами бабусиної хати.
2. Коло хати навесні зацвіли вишні, черешні, яблуні.
3. Калину, виноград, троянди та васильки – такі рослини дуже часто зображує українська вишивка.
4. Ростуть трави чудові на нашому полі: запашні, красиві, цілющі.
5. Самостійна робота
• Вставити в речення з однорідними членами узагальню вальні слова. Записати утворені речення, пояснити розділові знаки.
Нема на світі кращого місця, ніж рідний край! У ньому є ліси сади байраки. Кудись летять гуси журавлі лебеді. Щебечуть під небесами ластівки жайворонки й овчарки. По садах цвітуть вишеньки черешеньки груші та яблуні. У полі пахне материнкою чебрецем горицвітом. Уздовж лісових доріжок дозрівають полуниці смородина ожина.
IV. Підведення підсумків уроку
V. Домашнє завдання
Скласти запитання до теми «Речення з однорідними членами».
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів