План конспект Урок № 43. Діалог. Тире при діалозі
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 16-11-2014, 20:08

Урок № 43. Діалог. Тире при діалозі

Мета: поглибити поняття про діалог, з’ясувати відмінність діалогу від прямої мови, формувати вміння правильно інтонувати репліки діалогу, а також висловлювання, що вміщують діалоги; формувати навички вживання розділових знаків при діалозі; розвивати логічне мислення, мовлення, стійку увагу, емоції, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів; виховувати культуру спілкування.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, картки

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання.

2. Бесіда.

·Що такепряма мова? слова автора?

·Як ставляться розділові знаки у реченні з прямою мовою після слів автора? Навести приклад такого речення.

·Як ставляться розділові знаки в реченні, якщо слова автора стоять після прямої мови?

·Як пояснити те, що в реченнях із прямою мовою часто вживаються звертання?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

IV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

1.Слово вчителя.

Сьогодні ми поговоримо про те, як бути приємним співрозмовником.

Адже протягом дня ви спілкуєтеся з багатьма людьми. З ким?

Це велике щастя – вслухатися у звучання чудових слів людської мови, спілкуватися, ділитися з людьми своїми враженнями, радістю.

Хіба це не радість – ходити щедрою землею, вслухатися у поскрипування снігу, шелест листя, шепіт трав! Хіба це не щастя – любити маму, разом з друзями усміхатися сонечку і людям? І вміти про все це розказати? Але як?

Послухайте підслухану розмову вранці.

Доброго ранку, синочку! Ти вже встав?

Встав, встав, А тобі що?

Як тобі спалося? Що снилося?

Ну чого причепилася з самого ранку?

Та я ж нічого, мій хороший! Іди ж , синочку снідати.

Дай спокій! Я ще маю час. Не спішу.

2.Бесіда з учнями.

Вам сподобалася розмова?

А чому?

Чи є у нашому класі такі, що впізнали б себе у цій розмові?

А як ви зустрічаєте ранок?

Які слова використовуєте?

Які слова привітання знаєте?

Скільки людей бере участь у розмові?

Що таке діалог?

3.Робота з підручником

Читання діалогу в особах.

V. Виконання вправ на закріплення вивченого матеріалу

1. Прочитати, правильно інтонуючи репліки діалогу. Пояснити, що називається реплікою. Вказати слова автора. Прокоментувати вживання розділових знаків.

І. Стоїть і гірко плаче Надя:

-Віддайте булку з маслом, дядю!

-Та я ж не брав, дівчатко миле…

-А ви на неї, дядьку, сіли!

ІІ. -Чи знаєте ви, - фізик учнів пита,-

Як створює світло звичайна вода?

- Та знаємо! - Петрик кивнув головою,-

Забруднені вікна помити водою.

2.Робота в парах

Переписати діалог, членуючи його на репліки та розставляючи розділові знаки. Вказати звертання та вставні слова.

І. Ти спиш, Семене, при вікні Ні То може плачеш в тишині Ні А двійок не було в ці дні Ні То просто думаєш дивак Так Одержав вісті ти сумні Ні Про що ж ти думаєш Семене Щоб відчепився ти від мене

ІІ. Ти подивись на свою одежу Я ж тебе просила не перестрибувати через калюжу А я мамо і не перестрибнув…

3.Перевірка самостійної роботи.

Прочитати записаний діалог за особами, правильно інтонуючи репліки. Пояснити вживання розділових знаків.

4. Творче завдання

• Переконструювати текст.

• Прочитати, правильно інтонуючи.

• Пояснити розділові знаки.

 

Увечері батько питає хлопчиків: «Як ви сьогодні провели день?» Юрко відповів: «Я сьогодні посадив дерево». «Ти сьогодні добре прожив день», - сказав батько. «А я зайчика намалював», - відповів Миколка. «Ти теж добре прожив день», - сказав тато. Петрик каже: «Я сьогодні … в м’яча грав … і морозиво з’їв …» «У тебе сьогодні втрачений день», - сказав батько.

- Чому тато так сказав?

- Що означає «недаремно прожити день»?

- Скільки осіб бере участь у розмові?

- Це діалог чи полілог?

5. Робота в парах.

Скласти усний діалог на тему: «Зранку вдома» відповідно до етикетних норм, на відміну від того, що почули на початку уроку.

• Між мамою і вами.

• Між татом і вами.

• Між вами і сестричкою чи братом.

• Між бабусею і вами.

6. Словникова робота.

Етикет – це установлені норми поведінки і правила ввічливості.

VІ. Систематизація й узагальнення знань, умнь і навичок

1. Діалог – це..

2. Діалог може супроводжуватися словами..

3. Висловлювання кожного мовця називається..

4. Кожна репліка пишеться..

5. Якщо висловлювання супроводжується словами автора, то ставимо ті самі розділові знаки, що і…

VІІ. Підсумок уроку

VІІІ. Домашнє завдання

Вивчити правила. Скласти і записати діалог з бабусею чи іншим членом родини , який відбувся, коли ти прийшов зі школи.

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів