Шановні відвідувачі сайту!!!

На даному сайті розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

План конспект Урок № 45. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 30-11-2014, 18:42

Урок № 45. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи

Мета: узагальнити та систематизувати знання про пряму мову та діалог, рівень навчальних досягнень учнів з даної теми, вдосконалити вміння інтонувати речення з прямою мовою, будувати діалог та розставляти розділові знаки в реченнях з прямою мовою та в діалогах; розвивати творчі здібності учнів; прищеплювати любов до усної народної творчості.

Обладнання: картки.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку

I.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка письмового домашнього завдання

ІII.Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Діти записують тему, вчитель оголошує мету уроку.

-Слово вчителя.

-Сьогодні в нас урок незвичайний, який відрізняється від попередніх. Всі ви любите дивитися телевізор. А чи задумувалися ви , як створюють програми телебачення. Створюють їх люди багатьох професій: редактори, журналісти, оператори, диктори. Уявімо, що ми зараз працюємо над створенням програми телепередач. Звичайно, є багато студій – «Інтер», «1+1», а ми з вами попрацюємо на телестудії «1+1». Що це за телестудія ? Зверніть увагу на заставку Програма телепередач «1+1»:

ü«Хочу запитати»

ü«Ти мені – я тобі»

ü«Легенди рідного краю»

ü«З джерел народної мудрості»

ü«У світі тварин»

ü«В гостях у казки»

ü«Шкільна сміхопанорама»

ü«Бліц-інтерв’ю»

IV.Узагальнення і систематизація вивченого

1.Передача «Хочу запитати»

2) Що називається прямою мовою?

3) Чим супроводжується пряма мова ?

4) Що таке діалог?

5) Що таке полілог?

2.Передача «Ти мені - я тобі»

Діти задають питання одне одному з вивченої теми.

3. Передача «З джерел народної мудрості»

-Що таке прислів’я?

У тексті на карточках є речення з прямою мовою.

Завдання: дібрати з довідки прислів’я , яке за змістом відповідало б словам дідуся, і записати їх реченнями з прямою мовою . Поставити розділові знаки і пояснити їх.

1 група.

Якось малий Петрусь прийшов до дідуся на пасіку і почав кидати у увлик дрібні камінці. Бджоли вилетіли й покусали його.

… сказав дідусь Петрусеві. Після цього хлопчик більше ніколи не дратувава бджіл

Довідка:

Що посієш, те й пожнеш.

Як гукнеш, так і відгукнеться.

Наука не йде до бука.

Купив біду за свої гроші.

2 група.

Посварились якось ноги, руки, рот і очі. Що з того вийшло? Як ноги не схотіли ходити, а очі дивитися, руки працювати, рот їсти- усе тіло почало слабнути й сохнути. Тоді всі зрозуміли, що нерозумно сваритися, і вони взялися разом до праці. Правду кажуть старі люди…

Довідка:

Згода дім будує, а незгода руйнує.

Берись дружно- не буде сутужно.

В товаристві лад- усяк тому рад.

4.Передача «У світі тварин»(робота в парах)

Завдання: за даним початком закінчити твір-мініатюру про тварин, використовуючи діалог.

1 пара .

Їжачок.

Через пеньки і колоди чимчикує їжак. мТягне він у нору запашне листя…

2 пара.

Карасик в акваріумі.

У Петрика в акваріумі живуть золоті рибки. Одного разу він упіймав у ставку карасика і вкинув його в акваріум…

5. Передача «В гостях у казки» .

-Ми вивчали з вами народні казки і читали багато казок про тварин. Послухайте монолог головної героїні казки і відгадайте, хто це.

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста, На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо.

Вовку-брату я сестричка, А зовуть мене ….

Завдання:

1)Побудувати і розіграти діалог Лисички з героями казок.

2)Послухати діалог і сказати, яка це казка, хто учасник діалогу, зі скількох реплік складається діалог?

6. Передача «Шкільна сміхопанорама»

-А зараз відпочиньте і послухайте діалоги про смішні випадки зі шкільного життя. Скільки реплік у кожному діалозі?

-Сергію, знайди, будь ласка, дієслово у реченні «Хлопчик відпочиває».

-Тут намає дієслова.

-Чому?

Дієслово відповідає на питання «Що робити?», а хлопчик нічого не робить.

***

-Ну як тобі нова вчителька географії?

-Та вона така віруюча.

-А чому ж?

-Я їй відповідаю на уроці, а вона весь час:»О, Господи, о, Господи…»

7. Передача «Бліц-інтерв’ю»

-Слова для вас ці малознайомі. Наші журналісти опрацювали матеріал і зараз пояснять, що означають ці терміни-бліц-інтерв’ю.

-Бліц-перша частина цього слова , вжита в значенні «дуже швидкий».

Інтерв’ю – бесіда з будь-якою особою для відтворення її на радіо чи телебаченні. Отже, бліц-інтерв’ю- це швидка бесіда чи відповідь.

Завдання: за одну хвилину записати закінчення визначень у зошити.

1) Розмова двох осіб- це…(діалог).

2) Розмова декількох осіб одночасно без вказівки на автора- це…(полілог).

3) Перед реплікою ставиться…(тире).

4) Пряма мова завжди береться в …(лапки).

5) Після слів автора перед прямою мовою ставиться…(двокрапка).

6) Кожна репліка починається з нового …(рядка).

V. Підсумок уроку. Оцінювання.

VI. Домашнє завдання.

Уявіть, що ви приїхали з різних міст. Складіть і запишіть розповідь про своє село, використовуючи діалог.

 

 

Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика





загрузка...