План конспект Урок №52. ЗМ №12. Особливості побудови відгуку. Усний відгук про висловлювання товариша
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 11-12-2014, 01:28

Урок №52. ЗМ №12. Особливості побудови відгуку. Усний відгук про висловлювання товариша

Мета: формувати вміння складати аргументовану оцінку відповіді однокласника; формувати вміння формулювати тезу та добирати для її доведення аргументи; виховувати самокритичність, прищеплювати бажання самовдосконалення; розвивати логічне мислення, пам’ять, уточнювати й збагачувати словниковий запас.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда:

•Які види мовленнєвої діяльності вам відомі?

•До яких видів мовленнєвої діяльності вдається учень, готуючись до усної відповіді за змістом підручника?

•Відповідаючи (виступаючи з повідомленням) на уроці?

•Висловлюючи відгук на відповідь однокласника?

•Виконуючи домашні завдання?

•Монологом чи діалогом є учнівська відповідь на уроці?

•Наскільки часто на уроці вдаються до діалогу? Навести приклади.

•Які існують вимоги до учнівської відповіді ?

•Чому, готуючись до відповіді на уроці, бажано скласти її план?

•Наскільки необхідним для відповіді є наведення прикладів?

•Чи потрібно викристовувати таблиці, рисунки?

•Яким має бути мовлення учня? Чому?

•Чи можна удосконалювати мовлення, не вивчаючи мови?

ІІІ. Підготовка до складання усного відгуку на відповідь (повідомлення) однокласника

  1. Робота з підручником

  2. Прослуховування висловлювання за темами, поданими у підручнику.

  3. Робота над складанням відгуку на висловлювання товариша

    Відгук - це оцінювання прочитаного, почутого чи побаченого; висловлення ставлення до нього.

    План відгуку про висловлювання

    1.     Як розкрито тему? (Повно, частково, не розкрито).

    2.     Як викладено матеріал? (Точно, послідовно, логічно, виразно; допущено порушення).

    3.     Чи всі слова вжито доречно? Чи враховано ситуацію спілкування?

    4.     Чи потрібно щось уточнити, доповнити?

    5.     Чи наявні вступ і висновок? Наскільки вони вдалі?

    6.     Наскільки переконливим було висловлювання?

    7.     Чи допущено мовні помилки? (Вимова слів, будова речень тощо).

    8.     Загальне враження від висловлювання.

    Відгук про висловлювання товариша має бути тактовним, делікатним, щоб не образити друга, а допомогти йому позбутися помилок, сприяти розвитку його вмінь будувати висловлювання.

    Проведіть спостереження за усним мовленням своїх однокласників на уроках та на перерві. Зафіксуйте помилки, які трапляються в їхньому мовленні. Розкажіть про результати своїх спостережень на уроці української мови, не називаючи прізвищ однокласників.

  4. Обговорення дітьми відповідей та відгуків учнями.

  5. Підсумки вчителя щодо правильності будови відповідей та слушності й коректності відгуків

ІV. Підведення підсумків уроку

Учитель пропонує учням дати відповіді на питання:

1. Чи потрібно вчитися вмінню змістовно, упевнено, послідовно відпо­відати на питання, пов'язані з матеріалом, що вивчається?

2. Якою має бути відповідь на уроці? (Учитель демонструє пам'ятку).

Запам'ятай!

1. Відповідь на уроці має відповідати запитанню.

2. Матеріал потрібно викладати чітко, повно й послідовно.

3. Теоретичні положення необхідно підтверджувати самостійно дібрани­ми прикладами.

V. Домашнє завдання

2. Скласти письмове повідомлення на тему «Розділові знаки при прямій мові». Скласти план власного ви­словлювання.

 

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів