План конспект ПРАВОПИС ПРИСЛІВНИКІВ
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 17-01-2013, 11:23
ПРАВОПИС ПРИСЛІВНИКІВ
Мета: повторити найважливіші відомості про прислівник як частину мови, зокрема про основні граматичні особливості прислівників і їх правопис; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прислівники в текстах, визначати їх морфологічні ознаки; розвивати творчі вміння використання прислівників у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти естетичному розвиткові п'ятикласників.
Внутрішньопредметні зв'язки:
Лексикологія: засвоєння нових слів; уживання прислівників у текстах різних типів і стилів.
Граматика: спостереження за роллю прислівників у побудові речень і висловлювань різних видів.
Тип уроку: повторення набутих знань.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення п'ятикласників з темою, метою і завданнями уроку
III. Виконання системи творчих завдань на основі повторення вивченого
Колективна робота з текстом
? Прочитати текст. Яка його основна думка? Визначити стиль. Дібрати заголовок.
Уже стали крилатими слова з пісні, написані Василем Симоненком,— «Можна все на світі можна вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину». Найсвятіше для нас почуття батьківщини неодмінно асоціюється з маминою піснею, з тим як «...заглядає в шибу казка з сивими очима, материнська добра ласка в неї за плечима». Тож нехай дитяча уява багатшає, хай завжди прилітають до нас і наших дітей легкокрилі лебеді материнства, несучи крізь відстані й роки незгасний світ колискових, виспіваних незрадливими неньчиними вустами (За Н. Го¬луб, Н. Остапенко),
Пояснити значення вислову лебеді материнства.

Назвати прислівники. Поставити до них запитання. Згадати все, що ви знаєте про цю частину мови.
Моделювання прислівників
? Від поданих слів утворити прислівники. Два-три прислівника ввести в речення. Визначити їх синтаксичну роль.
Холод, жара, затишок, сумувати, приємний, сором'язливий, соромитися, радість, безлюдний, голосний, глибочінь.
? Пояснити будову кожного утвореного прислівника.
Творчі завдання
? Прочитати. Дібрати прислівники, протилежні за значенням. Пояснити їх написання.
Тепло, увечері,Тарно, весело, рано, близько, яскраво, взимку, швидко, востаннє, багато, радісно.
? Прослухати музику (це може бути вальс, танго, полька, сучасні ритми тощо). Вслухатися в неї і написати невелику розповідь про місце пісні у вашому житті, узявши епіграфом слова І. Франка: «Пісня і праця — великі дві сили».
? Утворі використати прислівники та інші самостійні частини мови.
Спостереження над мовним матеріалом
? Прочитати вірш-усмішку. Який висновок ви можете зробити? Визначити основну думку.
ПРО КНИЖКУ Книжка скаржилась Мар'яні: — Я у тебе не в пошані. Звідкіля це на мені плями сині та масні? Подивися, от сторінка: намальована хатинка, під хатинкою — маля, і написано: «Це я». А за дві сторінки далі —
різні звірі небувалі:
сині, жовті та рябі,
що не снилися тобі.
Люди кажуть: — Ой, чия ти?!
Як тебе тепер читати?
Скільки ми читали книг,
а не бачили таких!
(М, Пригара)
? Назвати самостійні частини мови. Поставити до них запитання. Якими членами речення вони виступають? Які речення за метою висловлювання зустрічаються у цій поезії?
Відгадати загадки
? Визначити, якою частиною мови є відгадки? Як ви дізналися про це? 1) Утрьох ідуть братці верхом на конячці.
2) Бачити — не бачить, чути — не чує.
3) Мовчки говорить, добре мудрує.
4) Що в світі найшвидше?
5) Хто найдальше бачить?
6) Чорний Іван, дерев'яний каптан: де носом проведе, там помітку кладе.
? Відгадки розібрати за будовою.
IV. Систематизація й узагальнення вивченого
Дати відповіді на запитання:
1. Чим відрізняються частини мови?
2. Які граматичні ознаки мають самостійні частини мови?
3. Яку синтаксичну роль можуть виконувати самостійні частини мови в реченні?
4. Пояснити, як впливає кожна частина мови на висловлювання людей?
5. Чи можна скласти твір або розповідь, вилучивши яку-небудь частину мови? Чому?
V. Підсумок уроку
Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку, їхнього ставлення до роботи на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час повторення теми; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.
VI. Домашнє завдання
Скласти зі своїм товаришем по парті діалог на лінгвістичну тему «Самостійні частини мови та їх значення в мовленні людей».
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали