Шановні відвідувачі сайту!!!

На даному сайті розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

План конспект 6 клас Тема: Відмінювання іменників, що вживаються тільки у множині.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 16-03-2013, 11:44

Тема: Відмінювання іменників, що вживаються тільки у множині.

Мета: пояснити особливості відмінювання іменників, що вживаються тільки у формі множини, формувати вміння визначати відмінки використаних у реченнях і текстах іменників, що вживаються тільки в множині, відмінювати такі іменники;  правильно вживати такі іменники у формах непрямих відмінків у власному мовленні; удосконалювати культуру усного та писемного мовлення.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, таблиця.

 

Хід уроку

 

І. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

 

* Вибірковий диктант. Виписати іменники, що вживаються тільки у формі множини (у початковій формі). Пояснити, чому відмінювання таких іменників розглядається окремо.

 

А по майданах воля в кайданах зично гукає: "Борись!” (Панас Мирний.) А більше, Боже, нічого мені не треба, лиш зміряй людям більше на точних терезах неба. (О.Галета.) Шукає Муза чарівного зела хіба ж не в хащах душ, не в надрах серць? (М.Доленго.) А де ті жорна, де ті, мамо, жорна? З-під них колись мука стікала біло… (Р.Юзва.) Замети скляться, готові сани, дорога прагне подорожан. (М.Рильський.) Тримається, як пісок на вилах. (Нар.творч.)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

* Робота з таблицею.

 

Відмінювання іменників,

що вживаються тільки у формі множини

 

Н.

Р.

Д.

 

З.

 

О.

 

М.

 

люди

людей

людям

 

людей

 

людьми

 

(на) людях

ворота

воріт

воротам, воротям

 

ворота

 

воротами, ворітьми

 

(на)воротах, воротях

 

гроші

грошей

грошам

 

гроші

 

грішми, грошима

 

(у) грошах

 

* Переписати речення, подані в дужках іменники ставлячи в потрібній формі. Визначити відмінки цих іменників, закінчення виділити.

 

І. Аби ми були, а (гроші) будуть. Від (гроші) усе лихе на світі. Не знає (гроші) ціни. (Гроші) май, а про чорний день дбай. Закону (гроші) не зламаєш. Розкидаєшся (гроші), наче їх з води брав, забув, що з людського поту. Щастя не в (гроші), а в їх кількості.

Народна творчість.

 

ІІ. На склі стареньких (окуляри) застигла радісна сльоза. (М.Руденко.) Мене з моїми (окуляри) не пустять в космос лікарі! (Г.Плоткін.) Базіка радий (теревені), шкідливим у житті буденнім. (С.Брант.) Горіхового листя запах ворушиться на вогких лапах, випростується з-під (граблі) і тихо лащиться без слів. (І.Драч.) На словах, як на (цимбали), а на ділі, як на балалайці. Тесля завжди без (ворота), а швець без чобіт. Поганий танцюрист і в (штани) запутається. Міняйло без (штани) ходить. Куди коваль з (кліщі), туди й рак з клешнею. У нього щелепи міцніші від (обценьки). Не хочеш робити з (люди), то робитимеш (груди). Година горя довша, як рік (радощі). (Нар.творч.)

 

* Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу (с.90)

 

*Робота біля дошки. Провідміняти іменники двері, дріжджі, кросівки, штани.

 

ІV. Виконання  вправ на закріплення.

 

* Самостійна робота. Подані іменники поставити у формі  родового відмінка.  З двома-трьома  утвореними формами скласти речення (усно).

 

   Діти, кури, ночви, дрова, ясла,  вінця, коноплі, хитрощі, гордощі.

 

* Подані іменники поставити у формі орудного відмінка (вказавши можливі паралельні форми).

 

Сани, кури, гуси, гуслі, терези, хащі, джунглі, Суми, Афіни, Фермопіли.

 

V. Підбиття підсумків уроку.

 

VІ. Домашнє завдання. П. 18., вправа 176, ІІ.

Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика





загрузка...