План конспект ТЕМА. РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ МІСЦЕВОСТІ ЗА СКЛАДНИМ ПЛАНОМ
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 6-06-2013, 11:10

ТЕМА. РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ

РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ МІСЦЕВОСТІ

ЗА СКЛАДНИМ ПЛАНОМ Мета: формувати в учнів уміння описувати місцевість, писати за складним планом

переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості; розвивати

почуття прекрасного; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: репродукції    пейзажних     картин,   таблиця    «Типи     мовлення»,    текст

переказу.

ХІД УРОКУ

I.         ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

II.        МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ, ВИЗНАЧЕННЯ
МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ , ПОСЛІДОВНОСТІ РОБОТИ, ПОВІДОМЛЕННЯ

ПРО ВИД ПЕРЕКАЗУ.

III.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бесіда.

—Які типи мовлення вам відомі? —Які види описів ви знаєте? —Як називається зображення природи в живописі та художній літературі?

—Якими засобами користується для цього живописець?

—Як створює пейзаж письменник?

—Яка роль пейзажів у художніх творах?

—Що в реченнях опису природи є «даним», а що «новим».

ІV. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1. Ознайомлення учнів з текстом переказу.

«Уманське диво»

«Софіївка», яку називають «Уманським дивом», знаходиться в стародавньому українському місті Умань. Наприкінці XVIII ст. за наказом Ф. Потоцького на берегах річки Камінки було закладено чудовий парк. Так з'явилася «Софіївка» — одна з видатних пам'яток садово-паркового мистецтва. «Софіївка» нагадує своєрідну галерею картин, створених спільно природою і людиною, настільки майстерних, що важко визначити, кому з цих двох творців належить першість. Цей напрочуд мальовничий куточок називають казковим — таке тут усе поетичне, вишукано-мистецьке. Є тут і Єлісейські поля, і англійський парк з колекцією рослин, завезених з багатьох країн світу. Кавказька гірка немов переносить нас у сонячну Грузію. Розкішні павільйони й альтанки, кам'яні гроти, каскади, підземний водяний тунель. Скрізь нас зачаровує срібляста симфонія води, зелена ошатність дерев і кущів.

«Софіївка» чудова за будь-якої пори року. І тоді, коли вона у весняному цвітінні, запорошена рожево-білими пелюстками, і спекотного літнього дня, коли над галявами дібров виснуть аромати сухого різнотрав'я, а тінисті алеї кличуть у приємну прохолоду. І золотої осені, коли падає жовто-рожеве листя, а ранками іній засріблює пожухлі трави. Гарна вона і в зимове безгоміння, коли великий обмерзлий водоспад нагадує гігантський айсберг, а сірі крутолобі скелі одягають снігові шапки.

Усі, хто бував у парку, захоплювалися його красою, оригінальністю й художньою довершеністю ландшафтних композицій, адже жодна з них не схожа на іншу.

Дивлячись на цю неземну красу, важко уявити, що колись тут стримів лише лисий пагорб, поблизу якого протікала річка Камінка. Її береги були всіяні великими, хаотично розкиданими гранітними каменями. Біля підніжжя пагорба росли дві дикі груші та декілька верб. А все навкруги було загромаджене кам'яними брилами, вкритими мохом.

(250 сл.)                                         кн. «Світ моєї України»)

2.         Аналіз змісту тексту.

3.         Словникова робота.

Проводиться за питаннями учнів.

4. Повторне читання тексту по частинах і робота   над   планом, запис плану.

Орієнтовний    план

1)Де знаходиться «Софіївка»?

2)Історія її заснування.

3)Два творці — людина та природа.

4)«Софіївка» чудова за будь-якої пори року:

а)         весняне цвітіння парку;

б)         приємна прохолода тінистих алей;

в)         краса золотої осені;

г)         зимове безгоміння.

5) Лисий пагорб поблизу річки Камінки.

5.         Заключне, цілісне читання тексту.

6.         Підготовка чорнового варіанту переказу.

Самостійний, колективний на початковому етапі письмовий переказ прочитаного, індивідуальна допомога учням.

7.         Редагування виконаної роботи (індивідуальна допомога окремим учням).

V.        ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI.       ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переписати переказ у зошити.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів