План конспект Урок № 31. Аналіз контрольних робіт. Повторення та узагальнення вивченого у I семестрі
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 23-12-2013, 17:01
Урок № 31.
Аналіз контрольних робіт. Повторення та узагальнення вивченого у I семестрі
Мета: повторити та узагальнити знання, уміння й навички, набуті впродовж І семестру; розвивати мовлення, мислення, пам’ять; виховувати почуття любові до рідного слова.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Аналіз контрольної роботи
• Пояснення вчителем помилок, допущених у роботі.
• Відповіді на запитання щодо контрольної, які виникли в учнів.
2. Перевірка письмового домашнього завдання.
3. Бесіда:
• Що треба розуміти під терміном «Чуже мовлення»?
• Якими способами може передаватися чуже мовлення?
• Що таке пряма мова? Наведіть приклади.
• Яке місце відносно прямої мови можуть займати слова автора?
• Які розділові знаки вживаються при прямій мові? У яких випадках пряма мова береться в лапки, а в яких ні?
• Що називається непрямою мовою?
• Чи завжди можна замінити пряму мову непрямою?
• Що називаються цитатою?
• Які розділові знаки вживаються при цитуванні?
• Що називається епіграфом?
• Як оформляється епіграф?
III. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
IV. Система завдань для узагальнення вивченого
1. Складіть речення за поданими схемами
1) А: «П». 2) «П», - а. 3) «П, - а, - п».
2. Робота з картками.
Перепишіть подані речення, оформивши правильно пряму мову й слова автора.
1) – Будемо бігти, доки не впадемо говорив Сашко Сіроманцеві. 2) – Степ, як і океан, дає відчуття безмежності підтримав цього разу Дударевич захват дружини Тут краще почуваєш планету. 3) – Та годі ж бо, Марто, благав Антін і намагався одняти руки їй од лиця Зрозумій же, що се лише снилось, що нічого того не було. 4) Степан посипав молодят пашницею й грішми, тоді сказав якомога урочистіше Живіть, діти, у мирі та злагоді. 5) І раптом Джура спитав його Куди йдеш, батьку?
3. Самостійна робота.
Подані речення з прямою мовою замініть складнопідрядними реченнями з непрямою мовою.
1. – Ну, я пішов по живицю… - сказав Тимоха, повертаючи в бір. 2. – А нам з Дударевичем серед вашої вдячності знайдеться місце? – доцікавлюється Тамара. 3. – Тільки не думай, люба, що тут самі свята, - застеріг дружину Валерій. 4. Я взяв мікрофон і наказав: «Всім приготуватися до зйомки!»
4. Дати відповіді на питання один одного. Перше питання задає вчитель, а учні продовжують.
• Яке речення називається складним?
• Які є види складних речень?
• Яке речення називається складносурядним?
• На які групи поєднуються сполучники, що поєднують частини складнопідрядного речення?
• Яке речення називається складнопідрядним?
• На які види поділяються складнопідрядні речення7
5. Робота біля дошки
Виписати речення в такій послідовності:
А) прості речення, б) складносурядні речення, в) складнопідрядні речення.
1. Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була. 2. Взагалітреба поставитись до дисципліни так, щоб це допомагало вчитись, засвоювати знання. 3. І сяють радістю обличчя, і сонце весниться в очах. 4. Таке розкішне над нами небо і такі ми до безмежності молоді. 5. Внизу, на рівнині, вже відквітала весна, а в горах вона лише починалася.
6. Робота в групах.
У наведених складнопідрядних реченнях визначте вид підрядних речень.
1. Часом йому здавалося, що хтось його кличе. 2. Полонина починала своє життя живим невгасимим вогнем, що мав її боронити од всього лихого. 3. Тоді зійшлись до стаї всі вівчарі і сіли біля живого вогню, щоб у мирності з’їсти свою першу полонинську кулешу… 4. Перед ним лежав шлях, курний уже, хоч була рання весна. 5. Ми зумисне напрявляли човен на тіні, бо там ясніше горіли вогні. 6. Коли Іванові минуло сім літ, він уже дивився на світ інакше.
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
Скласти план відповіді до теми "Складносурядні та складнопідрядні речення"
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів