План конспект Урок №35. ЗМ №9. Діалог, складений відповідно до запропонованої теми, обговорення самостійно обраної ситуації, розігрування діалогу
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 23-01-2014, 19:28
Урок №35.
ЗМ №9. Діалог, складений відповідно до запропонованої теми, обговорення самостійно обраної ситуації, розігрування діалогу
Мета: Закріпити знання учнів про діалог, уживання розділових знаків у діалозі; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння складати й розігрувати діалогічні тексти відповідно до запропонованої ситуації спілкування, використовувати різні види і типи реплік, дотримуватися мовленнєвого етикету; розвивати вміння правильно розставляти розділові знаки при діалозі; виховувати повагу до співрозмовника, здатність поставити себе на місце іншої людини, ввічливість.
ТИП УРОКУ . Урок розвитку комунікативних умінь.
Епіграф уроку.
«Здорова людина – є самий дорогоцінний витвір природи»
Томас Карлейль
«Хто не цінує життя, той його не заслужив»
Леонардо да Вінчі
«Люди не вмирають. Вони вбивають самі себе»
Сенека
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Пригадаймо
Ситуація спілкування
Хто спілкується? Де спілкується? Яка мета спілкування?
Батьки з дітьми Удома, неофіційно Повідомити щось
Друзі З'ясувати якесь питання
Учитель і учень
Керівник і підлеглий В установі, на виробництві,
офіційно Вплинути на когось,
спонукати щось зробити
2. Бесіда
-Що таке діалог?
- Будова діалогів?
- Розділові знаки у діалозі.
IІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання школярів.
IV. Основний зміст уроку
1. Прочитайте текст і визначте відому і нову для вас інформацію про діалог (стратегія «Читання з позначками») (індивідуальна робота)
ДІАЛОГ – вид мовлення (найчастіше усного), для якого характерні почергові висловлювання двох або кількох співрозмовників. У писемній формі діалогічне мовлення використовують у художніх творах як засіб відтворення мовлення та характеристики персонажів. Усне діалогічне мовлення здійснюється за умови безпосереднього контакту співрозмовників, кожен з яких почергово то слухає/сприймає, то говорить. Тому щоб навчитися діалогу, необхідно досконало оволодіти такими видами мовленнєвої діяльності, як аудіювання та говоріння.
Важливими для діалогу є невербальні засоби спілкування: міміка, жести, інтонація. Діалогічне усне мовлення передбачає розуміння співрозмовниками реальної ситуації спілкування, зорове сприйняття співрозмовниками одне одного (міміки, жестів), сприйняття інтонаційного оформлення мовлення. Зорієнтувавшись у ситуації спілкування, кожен зі співрозмовників планує своє висловлювання (планування відбувається у внутрішньому мовленні). Діалогічне мовлення є ланцюгом реплік, які породжуються в процесі спілкування двох або декількох осіб. Розрізняють репліку-стимул, яка спонукає співрозмовника до відповіді або дії, та репліку-реакцію, що звучить у відповідь.
Зберігаючи у внутрішньому мовленні початок розмови (зміст попередніх реплік) кожен зі співрозмовників знову-таки у внутрішньому мовленні планує «смислові згустки» наступної репліки. Плануючи репліки, слід передовсім визначити мету (мотив) спілкування, його зміст (основну тезу) й логічно «просуватися» до досягнення цієї мети.
Репліки співрозмовників пов’язані за змістом (єдиною темою), більшість із них взаємозумовлені й пов’язані, тому вони утворюють діалогічні єдності (питання-відповідь). Характерними для діалогу є такі граматичні ознаки: граматична неповнота речень, використання простих синтаксичних конструкцій, різних речень за метою висловлювання, звертань і вставних слів, вигуків і часток тощо.
2. Гра «Редактор».
Записати діалог, розставивши розділові знаки. Знайти помилки.
Добрий день. Здраствуйте, дівчата.
Доброго здоров’я.
Де ж ви так забарилися?
Здоров’я шукали.
І знайшли?
Здоров’я на дорозі не валяється.
Ми добре знаємо, що здоров’я найбільша людська цінність, яку на жаль багато людей починають цінувати та берегти, вже втративши значну частину цього скарбу, сказала Марія.
Так, я згодна. Мало народитися. Кожен повинен свідомо ставитися до здоров’я, берегти найдорожчий скарб у житті – своє власне здоров’я, - погодилася Ірина.
А Марія додала.
Ти маєш рацію. Недарма ж у народі кажуть, що здоров’я за гроші не купиш. За нього необхідно активно боротися.
3. Робота з пам’яткою «Як вести діалог».( компетентність саморозвитку й самоосвіти)
1) Дотримуйте теми й мети спілкування.
2) Під час спілкування не перебивайте співрозмовника.
3) Будуйте репліки так, щоб заохотити співрозмовника висловити власну думку.
4) Слухайте зацікавлено й доброзичливо.
5) Дбайте про те, щоб своїми висловлюваннями не образити співрозмовника.
6) Додержуйте етикетних норм і правил поведінки під час діалогу
V. Виконання системи ситуативних завдань і вправ, складання та розігрування діалогічних текстів
Завдання №1.
Скласти діалог на тему «Шкідливі звички – шлях у безодню» (10-12реплік).
Опорні слова і вислови:
Серйозна проблема молоді
Шкідливі звички і їх вплив на здоров’я
Не сформована потреба вести здоровий спосіб життя
Як позбавитися шкідливих звичок?
Що значить вести здоровий спосіб життя.
Завдання №2.
Скласти діалог на тему «Поради, як зберегти здоров’я» (10-12реплік).
Опорні слова і вислови.
Здоров’я – найбільший скарб
Складники здоров’я: здоровий спосіб життя, відсутність шкідливих звичок, хвороб, загартування організму.
Шкідливі звички наносять невиправну шкоду здоров’ю.
Чого треба уникати, щоб зберегти здоров’я?
Що значить здоровий спосіб життя?
Завдання №3.
Скласти діалог на тему «Здорові звички – здоровий спосіб життя» (10-12реплік).
Опорні слова і вислови.
Здоров’я – це багатство людини
Здоров’я кожного – це здобуток країни
Зберігати здоров’я, вести здоровий спосіб життя – громадянський обов’язок кожного
Режим дня - це розпорядок праці, відпочинку і сну
«Хто день починає з зарядки, у того справи в порядку»
Дотримання особистої гігієни
Активний відпочинок
Здорове харчування
Спорт, загартування.
Завдання № 4.
Скласти діалог на тему «Мудрі заповіді народу про здоров’я» (10-12реплік).
Опорні слова і вислови.
Здоров’я – всьому голова
Здорові люди – роботящі
Як у народі здавна ставляться до пияцтва?
Що радить народна медицина для збереження здоров’я.
VI. Підсумок уроку
VІI. Домашнє завдання
Скласти і записати діалог на тему «Одна порада добре, а дві — краще», попередньо обмірковуючи зміст цієї приказки: варіант 1 — між однокласниками; варіант 2 — між батьком і сином.


Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів