Урок № 15. Складне речення і його ознаки. Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. Мета. Поглибити знання учнів про складне речення, його ознаки, будову, інтонаційні особливості; формувати поняття про складні речення без сполучників, із сурядним та підрядним зв’язком, учи
Урок №13. Пряма мова, її види. Розділові знаки при ній (узагальнюючий урок) Мета:узагальнити та систематизувати знання учнів про пряму мову, цитату, діалог; аналізувати мовний матеріал, розвивати пунктуаційну грамотність, комунікативну компетентність,творчі здібності;удосконалювати вміння застосов
Урок №12 Цитата як спосіб передачі чужої мови Використання цитування як виражального засобу усного та писемного мовлення Мета уроку: формувати навички і вміння застосовувати раніше набуті знання про цитату як спосіб передачі чужої мови; розвивати уважність, вдумливість, синтетико-аналітичне мисл
Урок №11. Робота над помилками. Діалог. Інтонація речень з діалогами. Розділові знаки при діалозі Мета: - актуалізувати знання учнів про вживання розділових знаків при прямій мові, діалозі, цитатах; - удосконалювати вміння розставлят
Урок № 9-10. Контрольний вибірковий переказ тексту наукового стилю (на основі кількох джерел) Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мо
Урок № 7. Пряма і непряма мова як засоби передачі чужої мови. Інтонація речень з прямою мовою. Розділові знаки при прямій і непрямій мові. Мета: формувати навички і вміння застосування одержаних раніше знань учнів про пряму і непряму мову як засобів передачі чужої мови та інтонацію речень з прям
Урок № 6 УСНИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ НАУКОВОГО СТИЛЮ Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння
Урок № 5 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Повторення вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Текст, його основні ознаки, стилі, типи мовлення Мета: відновити в пам’яті учнів вивчене про мовлен ня й
Урок № 6 УСНИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ НАУКОВОГО СТИЛЮ Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння з
Урок № 3 ОСНОВНІ ПУНКТОГРАМИ В ПРОСТОМУ РЕЧЕННІ Мета: повторити основні пунктограми в простому неускладненому й ускладненому реченні; удосконалити вміння визначати їх у синтаксичних конструкціях, розвивати практичні вміння вживати розділові знаки відповідно до правил пунктуації; за допомогою м
Урок №2 Просте нескладнене та ускладнене речення. Види простого речення, їх істотні ознаки Мета: повторити найважливіші теоретичні відомості з синтаксису і пунктуації, зокрема про просте неускладнене й ускладнене речення, розділові знаки в ньому; актуалізувати мотиваційні резерви дев’ятикласник
9 клас Тема: Розвиток української мови Мета: ознайомити з тенденціями розвитку української мови в наші дні; виховувати повагу до української мови, патріотизм; розвивати увагу, логічне й образне мислення, удосконалювати навички роботи з підручником, збагачувати й уточнювати словниковий запас уч
Урок № 1 Вступ. РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Мета: розширити відомості дев’ятикласників про процес і результат розвитку української мови в ході історичного становлення українського суспільства та його культури; сформувати вміння визначати основні періоди розвитку мови, характеризувати особливості
Тематичне тестування (тема: Узагальнення й систематизація вивченого в 5-9 класах). Аналіз контрольного диктанту Мета: з’ясувати рівень засвоєння мовних знань та сформованості мовних умінь; проаналізувати допущені учнями в диктанті типові помилки; удосконалювати їхні вміння застосовувати
Контрольний диктант. Контрольне читання мовчки Мета: з’ясувати рівень засвоєння мовних знань, сформованості мовних умінь та навичок, а також комунікативних умінь, зокрема вміння читати мовчки; рівень сформованості вміння використовувати здобуті теоретичні знання відповідно до конкретних випадкі
Зв’язне мовлення. Контрольний твір-роздум у публіцистичному стилі на морально-етичну тему Мета: з’ясувати рівень сформованості загальних текстотворчих умінь, рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності; виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей, формувати високі морал
Тема: Види складних речень. Способи передачі чужої мови. Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації. Мета: систематизувати й узагальнити вивчене про види складних речень, способи передачі чужої мови; удосконалювати вміння здійснювати синтаксичний розбір складного речення, розрізня