Нове календарне планування з української мови 5 клас
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 14-08-2013, 12:38

 

5 клас

(122 год, 3,5 год на тиждень)

Графік фронтальних видів контрольних робіт:

 

 

 

 

Форми контролю

І семестр

Дата

II семестр

Дата

 

к-сть год

к-сть год

 

Перевірка мовної теми

4

 

4

 

 

Письмо:

?     переказ

?     твір

1

 

'    1 1

 

 

Правопис: диктант

1

 

Г

 

 

Аудіювання

т-

 

1

 

 

Читання мовчки

1

 

 

 

Усний твір

1

 

 

 

Діалог

1

 

 

 

Усний переказ

------------

 

1

 

 

Читання вголос

------------

 

1

 

 

 

 

Вступ

 

1.

Вступ. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова державна мова України.

1

 

 

2.

РЗМЯе 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, пись­мо), їх особливості. Навчальне аудіювання тексту.

1

 

 

Повторення вивченого в початкових класах

\

3.

Частини мови; основні способи їх розпізнавання.

1

 

 

4.

Іменник. Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у відмін­кових закінченнях іменників.

1

 

 

5.

Прикметник. Голосні v відмінкових закінченнях прикметників.

1

 

 

6.

Числівник.

1

 

 

7.

Займенник. Особові займенники.

1

 

 

8.

РЗМ № 2. Спілкування як важливий складник культури люди­ни. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, мо­нологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично). Діалог, його розігру­вання відповідно до запропонованої ситуації спілкування (діа­лог етикетного характеру). Підготовка до здачі контрольного діалогу.

1

 

 

9.

Дієслово. Голосні в закінченнях дієслів. Не з дієсловами. Правопис -шея, -ться в кінці дієслів.

1

 

 

ІО-ІІ.

Прислівник. Правопис вивчених прислівників. Апостроф. Знак м'якшення.

2

 

 


 

 

 

 

 

 

12.

Прийменник. Написання прийменників з іншими частинами мови. Сполучник. Використання прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв 'язку слів у реченні.

1

 

 

13.

РЗМ Ж» 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв'язність тексту. Тема, комунікативна спрямованість, основна думка тексту, мікротема. Структура те­ксту (вступ, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Навчальне читання мовчки тексту наукового стилю.

1

 

 

14.

Контрольна робота № 1 (тестові завдання). Повторення ви­вченого в початкових класах. Контрольне читання мовчки тексту художнього стилю.

1

 

 

 

Відомості із синтаксису й пунктуації

 

15.

Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.

1

 

 

16.

РЗМ Ж° 4. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Простий план готового тексту. Ознайомлення з вимогами до мовлення. Помилки в змісті й побудові висловлювання (практи­чно). Навчальний переказ розповідного тексту.

1

 

 

17.

Словосполучення лексичні й фразеологічні (практично). Грама­тична помилка та її умЬвне позначення (практично).

1

 

 

18.

Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

1

 

 

19.

Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні (повторення). Окличні речення (повторення). Інтону­вання речень. Розділові знаки в кінці речень (повторення). Пунк­туаційна помилка та її умовне позначення (практично).

1

 

 

20.

РЗММ 5. Належність тексту до певного стилю (загальне ознайом­лення). Ознайомлення з розмовним, науковим і художнім стиля­ми, сферою їх використання.

1

 

 

21.

РЗМ Ж« 6. Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі власного досвіду. Навчальний твір-розповідь.

1

 

 

22.

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини.

1

 

 

23.

Додаток. Способи вираження додатка.

1

 

 

24.

Означення. Способи вираження означення.

1

 

 

25.

Обставини. Способи вираження обставин.

1

 

 

26.

Другорядні члени речення: тренувальні вправи.

1

 

 

27.

Контрольна робота № 2 (тестові завдання). Відомості із синтак­сису й пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення.

1

 

 

28.

Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполу­чниками а, але, і). Кома між однорідними членами. Правильне інтонування речень з однорідними членами.

1

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

29.

Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Дво­крапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з одно­рідними членами.

 

 

   

Тренувальні вправи.

 

 

 

31.

РЗМ Же 7. Особливості побудови опису окремих предметів. Твір-опис окремих предметів у художньому й науковому сти­лях. Підготовка до контрольного усного твору.

 

 

 

32.

Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Правильне ін­тонування речень із звертаннями. Розділові знаки при звер­танні (повторення).

 

 

 

33.

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами

(практично). Правильне інтонування речень із вставними слова­ми. Виділення вставних слів на письмі комами.

 

 

 

34.

Тренувальні вправи.

 

 

 

35.

Складні   речення   із   безсполучниковим   і   сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, з'єднаних безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Правильне інто­нування складних речень.

 

 

 

36.

Тренувальні вправи.

 

 

 

37.

Контрольна робота № 3 (тестові завдання). Відомості із синта­ксису й пунктуації. Речення з однорідними членами, звер­таннями та вставними словами.

 

 

 

38.

Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.

 

 

 

39.

Тренувальні вправи. Правильне інтонування речень із прямою мовою. Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою.

 

 

 

40.

РЗМ Же 8. Контрольний усний докладний переказ тексту роз­повідного характеру з елементами опису предмета худо­жньому стилі за простим планом (підготовча робота).

 

 

 

41.

РЗМ Ж» 9. Контрольний письмовий докладний переказ тек­сту розповідного характеру з елементами опису предмета в художньому стилі за простим планом (виконання роботи).

 

 

 

42.

РЗМ Же 10. Робота над помилками, допущеними в контрольно­му письмовому переказі. Помилки в змісті й побудові висловлю­вання (практично).

 

 

 

43.

Діалог. Тире при діалозі.

 

 

 

44-46.

Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи. Правильне інтонування діалогів. Повторення, підготовка до контрольного диктанту.

 

 

 

47.

Тренувальні вправи. Контрольна робота (диктант).

 

 

 

48-49

Узагальнення вивченого з теми Відомості із синтаксису й пун­ктуації. Повторення теми, підготовка до контрольної тестової роботи.

2

 

 

50

Контрольна робота № 4 (тестові завдання). Відомості із синтак­сису й пунктуації. Пряма мова. Діалог.

 

 

 


(урок;р

 

 

 

51.

РЗМ М 11. Відповідь на уроках української мови та інших пре­дметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі.

 

 

52.

РЗМ М 12. Особливості побудови відгуку. Усний відгук про висловлювання товариша.

 

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

53.

Робота над помилками, допущеними в контрольному диктан­ті та в контрольній роботі. Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.

 

 

54.

Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами г і г.

 

 

55.

Тренувальні вправи.

 

 

56.

Тренувальні вправи.

 

 

 

11 семестр

57.

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, аз­бука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, і'та щ. Фонетична транскрипція (повторення).

 

 

58.

РЗММ 13. Усний докладний переказ художнього тексту розпо­відного характеру з елементами роздуму. Підготовка до конт­рольного усного переказу.

 

 

59.

Склад. Основні правила переносу. Наголос. Орфоепічний слов­ник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).

 

 

60.

Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголоше-ні голосні [є], [и], [о] у коренях слів. Орфограма (практично). Орфографічний словник. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

 

 

61.

Тренувальні вправи.

 

 

62.

РЗММ 14. Особливості побудови елементарного роздуму. Пи­сьмовий твір-роздум на тему, пов'язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі.

 

 

63.

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.

 

 

64.

Тренувальні вправи.

 

 

65.

Позначення на письмі ненаголошених голосних [є], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.

 

 

66.

Тренувальні вправи.

 

 

67.

Контрольна робота № 5 (тестові завдання). Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

 

 

68.

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних фу­ків. Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.

 

 

69.

Тренувальні вправи.

 

 

70.

Спрощення в групах приголосних.

 

 

71.

Тренувальні вправи.

 

 

72.

РЗМ  15. Контрольний докладний переказ художнього тек­сту розповідного характеру з елементами опису тварини за планом (підготовча робота, колективне складання плану).

 

 

73.

РЗМ 16. Контрольний докладний переказ художнього тек­сту розповідного характеру з елементами опису тварини

(виконання роботи).                                     

 

 

 

 

 

 

№ 

 

к-сть годин

 

74.

Робота над помилками, допущеними в контрольному переказі Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (прак тично). Чергування [о] - [а], [є] - [і], [є] - [и]; [о], [є] з [і]; [є] -Гої після Гжї, Гчі, Гші; Гиі, ПІ після Гжі, Гчі, Гші, Гшчі.

 

 

75.

Тренувальні вправи.

 

 

 

76.

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків

Ггі, Гк], Гхі - [ж], [чі, Гші - Гз'1, Гц'], ГсЧ (практично).

 

 

77.

Тренувальні вправи.

78.

РЗМ М 17. Замітка, особливості її побудови. Письмова замітка в газету (зі шкільного життя) інформаційного характеру.

 

 

79.

Робота над помилками, допущеними в письмовій замітці. Ос­новні випадки чергування у - в, і-й.

 

 

80. 81.

Позначення м'якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Сполучення ьо, йо. Правила вживання знака м'якшення.

 

 

82. 83.

Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.

 

 

84. 85.

Подвоєння букв на позначення подовжених м'яких приголос­них та збігу однакових приголосних звуків.

 

 

86.

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і; правопис знака м'якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах. Словник іншомовних слів.

 

 

87

Тренувальні вправи. Повторення теми, підготовка до контроль­ної роботи.

 

 

55.

Контрольна робота № 6 (тестові завдання). Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Контрольне аудіювання тексту ху­дожнього стилю.

 

 

 

Лексикологія

89.

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (по­вторення).

 

 

90.

91. 92.

93

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично). Викори­стання слів відповідно до їх значення.

 

 

Тренувальні вправи.

 

 

РЗМ  18. Особливості побудови опису тварини. Усний твір-опис тварини в науковому стилі.

 

 

94.          95.           

Загальновживані (нейтральні) й стилістично забарвлені слова.

 

 

 № 19. Контрольний письмовий твір-опис тварини в художньому стилі (підготовча робота).

 

 

°ЗМ  20. Контрольний письмовий твір-опис тварини в удожньому стилі (виконання роботи).

 

 


 

 

96.

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів.

 

 

 

 

97.

Робота над помітками, допущеними в контрольному письмо­вому творі-описі. Тренувальні вправи. Доцільність викорис­тання слів з переносним значенням, стилістично забарвлених слів, лексичних повторів і синонімів як засобу зв'язку речень у тексті, а також синонімів для уникнення невиправданих повто­рів слів. Засвоєння складних випадків слововживання.

 

 

 

 

98.

РЗМ № 21. Особливості побудови оповідання.  Усний твір-оповідання про випадок із життя.

 

 

 

 

99.

РЗМ Ж» 22. Письмовий твір-оповідання про випадок із життя.

 

 

 

 

100-

101.

Походження (етимологія) слова Етимологічний словник україн­ської мови.

 

 

 

 

102.

Тренувальні вправи. Повторення, підготовка до контрольної роботи.

 

 

 

 

103.

Контрольна робота № 7 (тестові завдання). Лексикологія.

 

 

 

 

Будова слова. Орфографія

 

 

104.

Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей).

 

 

 

 

105.

Тренувальні вправи.

 

 

 

 

106.

Спільнокореневі слова й форми слова. Незмінні й змінні слова.

 

 

 

 

107-

108.

Тренувальні вправи.

 

 

 

 

109.

РЗМ № 23. Ділові папери. Лист рідним, друзям.

 

 

 

 

ПО.

РЗМ24. Ділові папери. Адреса.

 

 

 

 

111.

Робота над помилками, допущеними в письмовому творі-опо-віданні. Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повто­рення). Вимова та написання префіксів пре-, при-, прі-.

 

 

 

 

112.

Використання в мовленні слів із суфіксами й префіксами, що на­дають тексту емоційного забарвлення й виразності. Спільнокоре­неві слова як засіб зв'язку речень у тексті. Уникнення помилок, пов'язаних з невиправданим уживанням спільнокореневих слів.

 

 

 

 

113.

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Тренувальні вправи.

 

 

 

 

114*.

Контрольна робота (диктант).

 

 

 

 

115*.

Повторення вивченого з теми, підготовка до контрольної роботи.

 

 

 

 

116.

Контрольна робота № 8 (тестові завдання). Будова слова. Орфо­графія.

 

 

 

 

Повторення й узагальнення в кінці року

 

 

117.

Синтаксис і пунктуація.

 

 

 

 

118.

Робота над помилками, допущеними в контрольному диктан­ті та контрольній роботі. Лексикологія.

 

 

 

 

119.

Будова слова й орфографія.

 

 

 

 

120.

Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.

 

 

 

 

121-122.

Урок-узагальнення.

2

 

 


 

 

 

 

Соціокультурна змістова лінія Орієнтовні теми зі зв'язного мовлення

 

Тематика текстів

Теми висловлювань учнів


Українська мова найбільша духовна цінність українського народу.

«Мова найцінніший скарб народу».

 

Краса і багатство рідного краю. Неповторність і кра­са рідної природи кожної пори року.

«Україна-мати», «Чар-зілля», «Заквітчаймо свою Україну».

 

Давнє минуле України. Історія мого міста, села. Українське козацтво та його роль у відродженні української державності. Національна символіка.

«Квіти очі природи».

 

Відомості про звичаї і традиції рідного краю; народ­ні свята в Україні; про народну символіку; рослини в народній уяві; народні обереги. Традиційна повага до старших в Україні.

«Не хлібом єдиним живе людина», «Народна піс­ня душа народу».

 

Відомості про народне українське мистецтво. На­родні митці України.

«Краса врятує світ».

 

Роль науки та освіти в житті людини і в суспільстві.

«Знання сила».

 

Родина, члени родини, їхні професії, улюблені за­няття, історія мого роду. Родинні свята (дні наро­дження членів родини). Домашні обов'язки.

«Ой роде наш красний».

 

Мої друзі і товариші. Дозвілля.

«Вірний приятель то найбільший скарб».

 

Моя школа, мій клас. Український народ. Європей­ська спільнота.

«Шкільна родина», «Вели­ка родина».

 

Покликання людини. Видатні українці.

«Я українець (українка)».

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів