НОВЕ Календарне планування УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 9 клас (70 год, 2 год на тиждень) 2013-2014 навчальний рік
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-08-2013, 00:21

 9 клас (70 год, 2 год на тиждень)

 

 

 

 

І семестр

II семестр

к-сть

дата

к-сть

дата

Контрольні роботи у формі:

?      контрольного класного твору

?      виконання інших завдань (тестів,
відповідей на запитання тощо)

4

2 2

 

4

2 2

 

Уроки розвитку мовлення:

?     усно

?     письмово

1 1

 

1 1

 

Уроки позакласного читання (ПЧ)

1

 

1

 

Література рідного краю

1

 

1

 

Перевірка зошитів

4

 

5

 

*

Домашній контрольний твір не є обов'язковою формою контролю. Якщо такий вид кон­тролю, як домашній контрольний твір, залишений учителем, необхідно обрати таку форму творчої роботи, щоб учні самостійно виконували творче домашнє завдання.

1.

Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця. Аналіз-художнього твору. ТЛ: аналіз художнього твору, контекст, естетика.

1

 

 

Усна народна творчість

2.

Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття укр. фольклору. Види родинно-побутових пісень. Традиційна символіка. ТЛ: поглиблення знань з поетики народної пісні.

1

 

 

3.

Родинно-побутові пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низень­ко, вечір близенько», «В кінці греблі шумлять верби», «За городом качки пливуть», «Світи, світи, місячень­ку», «Лугом іду, коня веду» (на вибір).

1

 

Вивчити напам'ять дві пісні (на вибір)

4.

Українське весілля один із жанрів родинно-обрядової творчості. Основні етапи весілля. Весільні пісні. Використання елементів народної обрядовості у творах українських письменників.

9 1

 

 

5.

Українські народні балади. «Бондарівна», «Ой леті­ла стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака не­суть». Тематика та стильові особливості, сюжет, герої. Класифікація балад. ТЛ: балада.

1

 

 

6.

ПРЗМ 1. Контрольна робота №1 (твір).

1

 

 

Давня українська література

7.

Українська середньовічна література XI - XV ст.

Розвиток писемності. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава).

1

 

 


 

8.   Перекладна література. Біблія Святе письмо і збірки літературних пам'яток. Біблійні книги в давній Україні. Українські переклади Біблії. Використання Біблії у світовій та укр. літературах. Біблія (фрагменти). Легенди: про створення світу, про перших людей, про потоп на землі, про Вавилонську вежу, про Мойсея. Десять заповідей. Притча про блудного сина. Притча про сіяча. ТЛ: поглиблення поняття про притчу. Переказ однієї з легенд або притч.

1

 

 

9.   Оригінальна література княжої Руси-України. Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ» історична книга і збірка епічних творів. Києво-Печерський патерик. Зміст оповідання про Прохора чорнорижця.

1

 

 

10.  Українська література ренесансу і бароко. Роль братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури, книгодрукування. Перші друковані книги. Іван Вишенський.

1

 

 

11.

Історично-мемуарна проза. Відомості про козацькі літописи. «Історія русів» (фрагменти).

1

 

 

12.

Поезія. Іван Величковський. Фігурні (курйозні) вірші. Семен Климовський. «їхав козак за Дунай»

зразок давньої любовної лірики. ТЛ: фігурний (курйозний) вірш.

1

 

 

 

 

1

 

 

ІЗ.

Драматургія. Час і місце побутування шкільної дра­ми, її роль, виконавці. «Владимир» Ф. Прокоповича зразок шкільної драми. Вертеп як вид лялькового театрального дійства. ТЛ: шкільна драма, вертеп.

 

 

 

 

 

 

14. 15.

Контрольна робота № 2 (тестові завдання). Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його ідеали. Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання і «сродниР груд».

1

 

Вивчити напам'ять «Всякому місту...»

16.

«Бджола та Шершень», «Собака і Вовк», «Всякому місту звичай і права», «De libertate», «Вступні двері до християнської добронравності», афоризми

1

 

напам'ять

кілька афоризмії

17

Суспільно-історичні обставини наприкінці XVIII ст. Життя народу предмет художнього зображення. Роз­виток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями. Бурлескна стильова течія. Найвидатніші митці.

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

18.

Іван Котляревський. Творчість письменника новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Дра­матург і театральний діяч. Історія створення «Енеїди».

1

 

Вивчити

19.

Національний колорит, зображення життя всіх верств

 

 

 

суспільства в «Енеїді», алюзії на укр. історію в ній.

 

 

уривок з

 

Бурлескний гумор, народна укр. мова. Утвердження

1

 

«Енеїди»

 

народної моралі в дусі просвітительства.

 

(на вибір)

 

ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія. Поглиблення знань про силабо-тонічне віршування.

 

 

 

20.

УРЗМ № 2. Твір-характеристика персонажів.

1

 

 

21.

Контрольна робота № 3 (твір).

1

 

 

22.

Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» перший твір нової укр. драматургії. її сценічне життя. Торжество народної етики.

1

 

 

23.

Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя. Микола і Петро.

1

 

 

24.

Григорій Квітка-Основ'яненко батько української прози. Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло творів. «Маруся» перша україно­мовна повість нової української літератури. Головні персонажі твору.

ТЛ: літературний напрям, течія, поняття про сентимента­лізм, реалізм.

1

 

 

25.

Картина життя українського суспільства за часів Ве-

1

 

 

 

ликої Руїни в «Конотопській відьмі». Зміст твору.

 

 

26.

Іронія і сатира в «Конотопській відьмі», поєднання

1

 

 

 

реалізму і фантастики.

 

 

27.

Позакласне читання.

1

 

 

28.

Література рідного краю.

1

 

 

29.

Контрольна робота № 4 (тестові завдання).

1

 

 

30.

Література українського романтизму. Поети-роман-

 

 

Вивчити

 

гики. П. Гулак-Артемовський, «Рибалка»; Є. Гребін-

1

 

напам'ять

 

ка, «Українська мелодія»; М. Костомаров, «Соловей-

 

одну з

 

ко»; В. Забіла, «Соловей», М. Петренко, «Небо».

 

 

поезій (на вибір)

31.

М. Шашкевич зачинатель нової української літера-

1

 

 

гури на західних землях. «Руська трійця». «Веснівка».

 

 

32.

Підсумковий урок.

1

 

 

II семестр

33.

Чикола Гоголь. Літературна діяльність письменника, ї значення для української культури. Національний

1

 

 

 

гух у творчості Гоголя. Український фольклор

 

 

 

ркерело творів митця української тематики.

 

 

 


 

 

 

 

 

34.  Романтична умовність оповідання «Вечір проти Іва-

 

 

 

на Купала». Зміст твору, мотиви, ідея. Зв'язок з «не-

1

 

 

чистою силою» як метафора злодіяння.

 

 

 

35.

Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк іаціонального відродження в Україні. Його винятково зелике значення. Біографія та основні віхи творчості.

1

 

 

36.

Іерші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. Зісь неперервності історичного часу («До Ос-

 

 

 

нов'яненка», «На вічну пам'ять Котляревському»,

 

 

 

 

<Думка» («Нащо мені чорні брови...»). Умовність у

1

 

 

баладі, тривога за жіночу долю («Причинна», «Лілея»).

 

 

 

ТЛ: елегія, поглиблення поняття про лірику й ліро-епіку.

 

 

 

 

Виразне читання поезій, коментування їх змісту.

 

 

 

37.

«Гайдамаки». Складність історичної долі укр. народу.

1

 

Вивчити

 

Сюжетні лінії твору, кульмінаційні вершини.

 

 

фрагмент (на вибір).

38.

Повсталий народ як герой поеми. Образ Яреми. За-

1

 

 

<лик до єднання слов'янських народів.

 

 

 

39.

УРЗМ № 3. Порівняльна характеристика персонажів твору (Ярема, Гонта).

1

 

 

40.

Контрольна робота № 5 (твір).

1

 

 

41.

Національна проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «Трьох літ». «Кавказ» відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Узагальнена ідея поеми.

1

 

 

42.

«Чигрине, Чигрине». Роздуми поета про минуле й майбутнє України. Епізод історії, що став поштовхом до написання містерії «Великий льох». Його образне переосмислення. Поетова оцінка історичних постатей. ТЛ: містерія.

1

 

 

43.

«Стоїть в селі Суботові...» Художня оцінка діяль­ності Б. Хмельницького. Зв'язок з «Великим льохом».

1

 

 

44.

«Сон» («У всякого своя доля...») Твір і сучасна пое-

 

 

Вивчити

 

тові дійсність. Прийом «сну». Сатиричний пафос

1

 

напам'ять фрагмент (на вибір)

 

поеми.

 

 

 

ТЛ: алегорія, гротеск, поетика контрасту, умовність.

 

 

 

45.

«Імертвим, і живим, іненарожденним...». Продо­вження теми «земляків» у посланні. Викриття конфо-

 

 

Вивчити напам'ять фрагмент  . (на вибір)

 

рмізму, бичування комплексу меншовартості. Настро-

1

 

 

єві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, за-

 

 

 

клик тощо)

 

 

 

46-

Тема жіночої долі одна з провідних тем Шевченко-

 

 

 

47.

вої творчості («Катерина», «Наймичка», «На пан­щині пшеницю жала», «Марія», «У нашім раї на землі...»). Еволюція жіночого образу. Різні типи вті­лення теми жіночої долі. Тема матері й сина.

2

 

 


48.

Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання. Вершинні зразки Шевченковоі лірики. «Доля», «Рослаукупочці, зросли...». ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя, психологізм у літературі, жанр ліричної медитації.

1

 

Вивчити

напам'ять

«Доля»

49.

Тарас Шевченко і Біблія. «Ісаїя. Глава 35». Духовна присутність Біблії в усій творчості поета. Цикл «Дави­дові псалми». Ставлення Шевченка до Біблії. ТЛ: псалом, гімн.

1

 

 

50.

Підсумковий урок. Світова велич українського поета. Огляд поетичної спадщини, малярського доробку, прози, драматургії, міркувань із «Щоденника». Вша­нування пам'яті поета.

1

 

 

51.

Ідейно-художній аналіз одного з творів Тараса Шев­ченка.

1

 

 

52.

ПРЗМ № 4. Контрольна робота 6 (твір).

1

 

 

53.

Пантелеймон Куліш письменник, критик, перек­ладач, автор підручників та правопису. «Українець в Європі, європеєць в Україні». Романтичний світогляд. Ентузіазм та жертовність.

1

 

 

54.

Осуд, біль і гнів поета-громадянина («Дорідного народу»). Кредо митця, його романтична лірика («Троє схотінок», «Заворожена криниця»).

1

-

 

55.

«Чорнарада» перший україномовний історичний роман. Історична основа сюжету.

1

 

 

56-

57.

Показ протистояння сил державотворення і руїнницт-ва. Дійові особи — носії різних ідей. Хутір символ українського способу життя. Романтичний мотив дороги. Оцінка роману Т. Шевченком. ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман.

2

 

 

58.

Марко Вовчок. Життя і творчість. Поєднання у творах реалізму і романтизму. Марко Вовчок як перекладач.

1

 

 

59.

Романтичність оповідання «Максим Гримач», особ­ливості його сюжету, характеротворення. Почуття відповідальності та вини. ТЛ: романтичний характер у творі.

1

 

 

60.

Контрольна робота № 7 (розгорнуті відповіді на запи­тання).

1

 

 

3 літератури XX століття

61.

Вступна бесіда. Література XX ст. мистецтво оно­влених традицій і сміливого новаторства. Непростий шлях розвитку. Імена і твори. Жанрове, тематичне, стильове розмаїття літератури цього періоду. Україн­ська еміграційна література XX ст.

1

 

 


 

 

 

62.  Українська еміграційна література XX ст. Іван Багря-

 

 

 

ний один з найталановитіших письменників-

 

 

 

емігрантів. Популярність його творів. «Тигролови»

 

 

 

(скорочено) авантюрно-пригодницький роман. Ди-

1

 

 

 

намічність сюжету, романтичність стилю, символіка, гуманістична ідея перемоги добра над злом. ТЛ: пригодницький роман.

 

 

 

63.

Сильний тип української людини головний герой Івана Багряного.

1

 

 

 

Складний план для твору-роздуму про сильну україн-

 

 

 

ську людину.

 

 

 

64.

Візуальна (зорова) поезія сьогодні. «Фенікс-птах із земель руських» М. Мірошниченка, «Стогін» В. Женченка, <Дзвін гетьмана Івана Мазепи» М. Сарми-Соколовського, паліндром «Хижих мечем мирним» А. Мойсієнка. Поєднання тексту і малюн­ку. Джерела. ТЛ: візуальна (зорова) поезія.

1

 

 

65.

Василь Герасим'юк. «Чоловічий танець», «Перший сніг», «Жива ватра». Сповідь душі у віршах. Філо­софські роздуми крізь призму художньої деталі. Вира­зне читання віршів.

1

 

 

66.

Іван Липа. «Практичний ідеалізм» письменника-борця. Життя як спалах. Притчі «для тих, хто сам

1

 

 

 

кермує власним життям» «У невідому путь». Зміст та

 

 

 

головна ідея твору.

 

 

 

67.

Контрольна робота 8 (тестові завдання).

1

 

 

68.

Література рідного краю № 2.

1

 

 

69.

ПЧ № 2. Обмін враженнями про самостійно прочитані твори. Рекомендована література для читання влітку.

1

 

 

70.

Урок-підсумок.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали