НОВЕ Календарне планування УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 10 клас Рівень стандарту, академічний (70 год, 2 год на тиждень) 2013-2014 навчальний рік
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-08-2013, 00:26

 10 клас Рівень стандарту, академічний

(70 год, 2 год на тиждень)  

 

 

/ семестр

// семестр

к-сть

дата

к-сть

дата

Контрольні роботи у формі:

?      контрольного класного твору

?      виконання інших завдань (тестів,
відповідей на запитання тощо)

3 1

2

 

3 1

2

 

Уроки розвитку мовлення:

?     усно

?     письмово

1 1

 

1 1

 

Уроки позакласного читання (ПЧ)

1

 

1

 

Література рідного краю

1

 

1

 

Перевірка зошитів

4

 

5

 

*

Домашній контрольний твір не с обов'язковою формою контролю. Якщо такий вид кон­тролю, як домашній контрольний твір, залишений учителем, необхідно обрати таку форму творчої роботи, щоб учні самостійно виконували творче домашнє завдання.

Вступ

1.

Вступ. Українська література і суспільство другої половини XIX ст. її історична місія та роль; світовий контекст. Зв'язок з провідними тенденціями доби. ТЛ: поняття національного і вселюдського, літературний процес.

1

 

 

Література 70-90-х років XIX століття

2.

Складні умови розвитку літератури. Культурно-просвітницька діяльність «Громади». Періодика. Роз­виток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Розви­ток поезії (Я. Щоголев, І. Манжура, В. Самійленко), прози, драматургії.

Іван Нечуй-Левицький. Життя і загальна характерис­тика творчості. І. Франко про письменника.

1

0

 

3.

«Кайдашева сім'я» соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, актуальність проблеми батьків і дітей.

ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка, поглиблен­ня поняття про реалізм.

1

 

 

4-5.

Українська ментальність, гуманіс ного побуту й моралі. Утверджені льної етики засобами комічного. 1 характери в повісті. ТЛ; засоби змалювання комічного.

гичні тради т цінносте Солоритні і

ції народ­ів націона-юдські

 

2

 

 


 

 

 

6.

УЗМ № 1. Порівняльний твір-характеристика образів-персонажів або твір-міркування про українську мента­льність, національний характер, народну мораль і етику.

1

 

 

7.

Життєвий і творчий шлях Панаса Мирного

1

 

 

 

(П. Рудченка). Загальна характеристика творчості.

 

 

8.

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (скорочено) соціально-психологічний роман. Співавторство з [. Біликом. Широта представлення народного життя. Сюжет твору. ТЛ: соціально-психологічний роман.

1

 

 

9.

Еволюція Ничипора Варениченка. Типове й екстрема­льне у долі персонажа. Проблема життєвого вибору. Жіночі образи.

1

 

 

10.

ПРЗМ 2. Творче дослідження: спільне і відмінне у

1

 

 

 

художній манері І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного.

 

 

11.

Повторення матеріалу. Контрольна робота № 1 (тес­тові завдання).

1

 

 

12.

Українська драматургія і театр 70-90-х pp. XIX ст. Від аматорських гуртків до професійного театру. Перші театральні трупи. Родина Тобілевичів. Розвиток драма­тургії (М. Старицький, М. Кропивницький, Панас Мирний). Створення професійного театру в Галичині. Театр «Руська бесіда». Роль І. Франка. ТЛ: «театр корифеїв».

1

 

 

13.

Життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого (І. Тобілевича). Багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів: трагікомедія («Сто тисяч», «Мартин Боруля»), сатирична комедія («Хазяїн»), соціально-психологічна драма («Безталанна»), істо­рична трагедія («Сава Чалий»). І Карпенко-Карий і

1

 

 

 

«театр корифеїв». Драматургічне новаторство. ТЛ: поглиблення поняття про жанри драматичного твору.

 

 

 

14.

Трагікомедія «Мартин Боруля» і її життя на сцені. Зміст твору. Виразне читання окремих епізодів твору.

1

 

 

15.

Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі. Підміна особистісних етичних цінностей становою приналежністю. Інші образи тво­ру. Значення творчості І. Тобілевича для української драматургії.

1

 

 

16-

Життя і творчість Михайла Старицького. Багатогран-

 

 

 

17.

ність діяльності. Оцінка діяльності І. Франком. Основ­ні мотиви поетичної творчості. Найвідоміші драматич­ні твори. Пригодницький сюжет, драматизм історико-романтичної повісті «Оборона Буші» (огляд). її анти­мілітаристське спрямування. Багатопроблемність тво­ру. Образи та символи твору, особливості характеро-

2

 

 


 

 

 

творення, функція картин природи.

Роль М. Старицького в історії української літератури й

театру.

 

 

 

18.

Повторення матеріалу. Підготовка до контрольного твору.

1

 

 

19.

Контрольна робота 2 (твір).

1

 

 

20.

Іван Франко письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності. Основні книги і праці.

1

 

 

 

Значення творчості. І. Франко і музика. І. Франко і

 

 

 

рвітова література.

 

 

 

21.

Лірика збірки «3 вершин і низин», її композиція. Тво­рчість великих майстрів Відродження, символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). Франкова концепція поступу людства, вираз незламного оптимі­зму («Гімн»). ТЛ: сонет, гімн.

1

 

 

22.

Поетична збірка «Зів'ялелистя»: «Безмежнеє по­пе...», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являє-

 

 

Вивчити напам'ять 2

 

шся мені...». Місце любовної теми, автобіографіч­ність. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.

1

 

поезії (на вибір).

23.

Філософська і громадянська поезія. «Легенда про вічне життя». Драматизм людських стосунків, роздуми про безсмертя, взаємне кохання як критерій щастя.

 

 

Вивчити

напам'ять 2

поезії (на

вибір).

 

«Декадент» поетичне кредо І. Франка. Вірш-заклик

1

 

 

«Розвивайся ти, високий дубе...» віра в майбутнє своєї нації. Виразне читання поезії. ТЛ: філософська поезія.

 

 

 

24.

Поема «Мойсей». Основна сюжетна лінія. Біблійна основа. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам'яті. Пролог до поеми заповіт українському народові. Алегорич­ність образу Мойсея.

1

1

 

25.

Дискусія про майбутнє свого народу, шляхи до нього, про провідників нації, її лідерів.

1

 

 

26.

Проза І. Франка. Ідеї, проблеми.

1

 

 

27-

Місце у творчості повісті «Перехресні стежки». Ху-

 

 

 

28.

дожні шукання. І. Франко і український модернізм. Новела «Сойчине крило» жіноча доля в новітній інтерпретації. Гуманізм новели. ТЛ: поняття про модернізм.

2

 

 

29.

Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру («Укра­дене щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність.

 

 

 


 

30. Повторення матеріалу. Контрольна робота №3 (тесто-1   ві завдання).

1

 

 

31. Література рідного краю № 1.

1

 

 

32. ПЧ№1.

1

 

 

II семестр

33.

Борис Грінченко. Життя і різножанрова творчість. Багатогранність діяльності. 1. Франко про нього. Те­матика поетичної творчості. Оповідання «Каторж­на» утвердження прагнення людини до любові, цобра. Психологізм твору. Дилогія про життя порефо-рменого села («Серед темної ночі», «Під тихими вербами»).

1

 

 

Українська література 10-х років XX ст.

34.

Домінантні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв'язку з культурою Європи, активні націєтворчі процеси. Основні риси українського мо­дернізму. Альманах «З-над хмар і з долин». «Молода муза». «Нова школа» у прозі, «нова» драма.

1

 

 

35.

Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Еволюція художньої свідомості. Значення стильового новаторства Коцюбинського для українсь­кої літератури.

1

 

 

36.

Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими озна­ками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Про­блеми твору. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму. ТЛ: новела, імпресіонізм.

1

 

-

37.

Повість «Тіні забутих предків». Зміст твору. Трагічна доля Івана і Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю.

1

 

 

38-39.

Духовний світ людини у зв'язку зі світом природи. Фольклорне тло твору. Образи та символи в ньому. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної Ідеї незнищенності кохання. Роль описів. Мова твору. Виразне читання уривків твору.

1

 

 

40.

Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду. її проза найяскравіша модель раннього українського модернізму. Жанрові особливості, про­відні теми та ідеї прози. Краса вільної душі, аристок­ратизму духу як провідні мотиви. ТЛ: взаємопроникнення літературних родів.

1

 

 


41.

«Земля» психологічне трактування вічних про­блем: людини і землі, злочину і кари на українському матеріалі. Модерністська проблема сакрально-містичного зв'язку людини із землею. Розкриття споконвічного прагнення селянина бути господарем на землі. Сюжет повісті. Трагічна історія родини Федорчуків — новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства.

1

 

 

42.

Михайло і Сава протилежні психологічні типи. Марійка та Івоніка — цінності народної моралі. Сава і Рахіра духовна деградація.

1

 

 

43.

УРЗМ № 3. Характеристика образів-персонажів у їхньому порівнянні.

1

 

 

44.

Трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких об­ставинах тогочасного сільського життя (образ Анни). Глибокий психологізм і символізм твору як новаторс­тво О. Кобилянської.

1

 

 

45.

Василь Стефаник. Життя і творчість. «Покутська трійця». Новаторство письменника.

1

 

 

46.

«Камінний хрест» психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості. Багатозначність символіч­них образів. ГЛ: експресіонізм.

1

 

 

47.

Контрольна робота № 4 (зв'язні відповіді на питання).

1

 

 

48.

ЇІеся Українка. Життєвий і творчий шлях. Роль роди­ни, оточення та самоосвіти у формуванні її світоба­чення. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетеси. ТЛ: неоромантизм.

1

 

 

49.

Символічність, романтичні образи, прийом контрасту, світоглядна декларація сильної вольової особистості у вірші «Contra spem spero». Громадянська лірика («І все-таки до тебе думка лине...», «Іти боролась, мов Ізраїль...»). Філософська лірика «То be or not to be?».

1

с

Вивчити

напам'ять

«Contra

spem spero»

50.

Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики ( «Все, все покинуть, до тебе полинуть...», «Уста говорять: «він навіки зги­нув!..»).

1

 

 

51.

Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету. Основні проблеми твору. ТЛ: драма-феєрія.

1

 

 

52.

Символічність образів Мавки і дядька Лева уособ­лення духовності і краси. Мати Лукаша і Килина антиподи головній героїні Мавці. Симбіоз високої духовності та буденного прагматизму в образі Лукаша.

1

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

53-ч

Природа і людина у творі. Неоромантичне утвер-

 

 

 

54.

дження духовно-естетичної сутності людини, її твор-

2

 

 

 

чих можливостей. Конфлікт між буденним і високим,

 

 

 

дійсністю і мрією. Художні особливості твору.

 

 

 

55.

Повторення матеріалу. Контрольна робота №5 {твір-

1

 

 

 

міркування про життя і творчість Лесі Українки).

 

 

56.

Микола Вороний. Життя і творчість, багатогранна діяльність. «Ідеолог» модернізації української літера­тури. Його творчість — перша декларація ідей і форм

1

 

 

 

модернізму. Зміст і художні особливості поезії

 

 

 

М. Вороного. ТЛ: символізм.

 

 

 

57.

Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» '«Іванові Франкові»). Єдність краси природи і мисте-

 

 

Вивчити напам'ять

 

цтва («Блакитна Панна»). Узагальнено-ідеалізований

1

 

«Блакитна Панна»

 

жіночий образ як сюжетний центр вірша. Згадка про

 

 

зеволюцію як данина естетиці доби соціальних перет­ворень («Інфанта»).

 

 

 

58.

Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя і творчість, світоглядні переконання. Неоромантичні, символіст­ські тенденції у творчості.

1

 

 

59-

Прагнення гармонії людини і природи. Музичність,

 

 

Вивчити

60.

звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні

 

 

напам'ять

 

настрою і почуття. {«3 журбою радість обнялась...»,

2

 

одну з

поезій (на

вибір)

 

«Чари ночі»). Експресивне висловлювання патріотич-

 

 

них почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»).

 

 

 

Виразне читання поезії.

 

 

 

61.

Символізм драматичного етюду «По дорозі в Казку». Зміст, тема, проблеми. Лідер духовно сильна осо­бистість. Трагічна суперечність між духовністю, мрі­єю і жорстокістю. ТЛ: драматичний етюд.

1

 

 

62.

ПРЗМ № 4. Сформулювати відповідь на питання: «Казка життя людства вимисел чи реальність?»

1

 

 

63-

Володимир Винниченко. Життя і творчість, громад-

 

 

 

64.

ська і політична діяльність. Прозові і драматичні тво­ри. «Сонячна машина» перший український нау­ково-фантастичний роман. Популярність Винниченка-драматурга. ТЛ: неореалізм, психологічна драма.

2

 

 

65.

Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалю­вання дійсності та філософського підтексту. Образ Панни — втілення ідеї вічної жіночності, краси. Ім­пресіонізм новели. Значення художньої спадщини Зинниченка.

1

 

 

66.

Аргументовано передавати власні роздуми про миттє­ве і вічне, сенс життя, щастя людини.

1

 

 


 

67.

Повторення матеріалу. Контрольна робота №6 (тес­тові завдання).

1

 

 

68.

ПЧ№2.

1

 

 

69.

Література рідного краю М 2,

1

 

 

70

Урок-підсумок. Бесіда про вивчені твори української літератури.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали