НОВЕ Календарне планування УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 11 клас (70 год, 2 год на тиждень)Рівень стандарту, академічний рівень на 2013-2014 навчальний рік
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-08-2013, 08:31


11 клас (70 год, 2 год на тиждень]

 

 

 

 

Рівень стандарту, академічний рівень

 

/ семестр

/7 семестр

к-сть

дата

к-сть

дата

Контрольні роботи у формі:

3

 

3

-

? контрольного класного твору

1

 

1

? виконання інших завдань (тестів,

2

 

2

 

відповідей на запитання тощо)

 

 

 

.................

Уроки розвитку мовлення:

 

 

 

 

? усно

1

 

1

1

 

? письмово

1

 

 

Уроки позакласного читання (ПЧ)

1

 

1

 

Література рідного краю

1

 

1

 

Перевірка зошитів

4

 

5

 

Домашній контрольний твір не ? обов'язковою формою контролю. Якщо такий вид кон-

тролю, як домашній контрольний твір, залишений учителем, необхідно обрати таку форму

творчої роботи, щоб учні самостійно виконували творче домашнє завдання.

Українська література 1920-1930 pp.

1.

Вступ. Складні суспільно-історичні умови розвитку української літератури XX ст., основні стильові на­прями. Українська література XX ст. як новий етап в історії національної культури. Актуалізація проблем: митець і влада, свобода творчості. Стильове розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття «розстріляне відро­дження», домінування соцреалістичної естетики в 1930-ті pp. ТЛ: «розстріляне відродження».

1

 

 

2.

Поезія. Провідна роль поезії у 20-ті роки. Потужне

 

 

Вивчити

 

ліричне самовираження, емоційне переживання поре-волюційної епохи, її духовних катаклізмів.

 

г

напам'ять: «Арфами,

арфами...», «О панно

 

Павло Тичина. «Арфами, арфами...», «О панно

 

 

 

Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Одчи­няйте двері...», «Пам'яті тридцяти».

Найбільший модерніст 20-х років. Звернення до «віч­них» тем, культура віршування, потужне ліричне «Я» як символ нової людини, життєствердний пафос, по­єднання тенденцій символізму, неоромантизму, екс­пресіонізму, імпресіонізму.

1

 

Інно...»

3.

Феномен «кларнетизму». Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зо. «Сонячні кларнети»). Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну («Пам 'яті тридцяти»).

1

 

 

ТЛ: вітяїстичність. експоесіонізм. ю

іавнетизм.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Літературний авангард (Михайль Семенко). Аван­гардні тенденції в українській поезії 1920-х років. Поет-футурист, сміливий експериментатор, впрова-цжувач авангардних тенденцій в українській поезії 20-

1

 

 

 

х років. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змісто-

 

 

 

ва новизна, деструкція класичної форми («Бажання»,

«Місто», «Запрошення»).

ТЛ: авангард, футуризм, деструкція.

 

 

 

5.

Київські «неокласики». Микола Зеров («Київ традиція»), Максим Рильський («Молюсь і вірю...», «Солодкий світ!..»). Група київських «неокласиків», їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну

 

 

Вивчити напам'ять:

одну з

поезій (на

вибір).

 

форму вірша. Приналежність до групи М. Зерова,

1

 

 

М. Рильського. Різногранний творчий шлях митців.

 

 

 

Філософічність, афористичність їхньої лірики. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність. ТЛ: філософічність, сонет.

 

 

 

6.

Євген Плужник. «Для вас, історики майбутні..», « Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а чо-

 

 

Вивчити напам'ять:

 

вен як срібний птах!..», «Річний пісок...»

1

 

одну з

 

Один із провідних поетів «розстріляного відроджен-

 

поезій (на вибір).

 

ня». «Громадянський інтим», сповідальність, лірич-

 

 

 

ність, філософічність лірики.

 

 

 

7.

Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і

1

 

 

 

людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні.

 

 

 

ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.

 

 

 

8.

УРЗМ № 1. Твір-роздум з приводу втрати людиною душевної гармонії та способів її повернення (на основі поезій П. Тичини, М. Рильського та Є. Плужника).

1

 

 

9.

Повторення матеріалу. Контрольна робота №1 (тес-

1

 

 

 

тові завдання).

 

 

10.

Проза. Жанрово-стильове розмаїття. Нові теми, про­блеми. Часткова ідеологічна заангажованість, її експе­риментаторські модерністичні пошуки, опертя на національну і європейську традиції. Зв'язок із поезією. Микола Хвильовий (Микола Фітільов). Життєвий і творчий шлях. Провідна роль у літературному житті 1920-х pp. Романтичність світобачення. Участь у ВА­ПНІТЕ, у проведенні дискусії 1925-1928 pp. Тематич­не і стильове розмаїття його прози.

1

 

 

11.

Микола Хвильовий «Я (Романтика)» новела про цобро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов'язком.

1

 

 


 

12.

Григорій Косинка (Григорій Стрілець). Трагічна доля митая. Змалювання строкатої картини життя крізь призму долі й душі людини. Перевага імпресіонізму в стильовій палітрі.

1

 

 

13.

Григорій Косинка. «В житах» зупинена мить, пошуки порушеної гармонії. Вітаїстичний пафос, імпресіоністична настроєвість. ТЛ: поглиблення поняття про імпресіонізм.

1

 

 

14.

Юрій Японський. Творча біографія митця. Романти­чність світовідчуття і стилю в ранній творчості. Роман у новелах «Вершники» як «реабілітаційний двійник» «Чотирьох шабель».

1

 

 

15.

Умовність зображення («Подвійне коло»(з роману «Вершники»), ідея протиставлення загальнолюдських вартостей класовим. Проблема розпаду роду, родини як трагедія народу.

1

 

 

16.

Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам'яті «Дитинство» (з роману «Вершники»). Утвердження високих зага­льнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов'язку «Шаланда в морі» (з ро­ману «Вершники»).

ТЛ: роман у новелах, художній час і простір, умовність зображення.

1

 

 

17-

Валер'ян Підмогильний. «Місто». Автор інтелекту-

 

 

 

18.

ально-психологічної прози, перекладач. Світовий мотив підкорення людиною міста, ідея самоутвер­дження, інтерпретовані на національному матеріалі.

2

 

 

19.

Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічно­го, духовного, соціального. ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність, психологізм, іронія.

1

 

 

20.

ПРЗМ № 2. Контрольна робота № 2 (твір).

1

 

 

21.

Остап Вишня (Павло Губенко). «Моя автобіо­графія», «Сом», «Як варити і їсти суп із дикої кач­ки». Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. Оптимізм, любов до природи, людини, м'який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні. ТЛ: усмішка.

9 1

 

 

22.

Драматургія. Розвиток національного театру («Бере­зіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І. Франка), драматургії 1920-1930 pp. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П'єси В. Винниченка, М. Куліша, І. Дніпровського, І. Кочерги, Я. Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зару­біжної класики і модерної драматургії.

1

 

 


 

 

23.

Микола Куліш. Життєвий і творчий шлях митця. Зв'язок із театром Л. Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п'єсах. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духов­ної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мо-кій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння.

1

 

 

24.

Драматургічна майстерність автора у створенні коміч­них характерів і ситуацій, у побудові діалогів та рема­рок, у мовній характеристиці героїв. Сценічне втілен­ня. Актуальність п'єси у наш час. ТЛ: сатирична комедія.

1

 

 

25.

Українська література за межами України. Літера­тура в Західній Україні (до 1939 р.) (огляд). Автоно­мність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, високий розвиток літератури в Західній

 

 

 

 

Україні до 1939 р. Яскраве поетичне гроно: Б.-І. Антонич, С. Гординський, Ю. Липа. Проза В. Стефаника, 0. Кобилянської, І. Вільде, О. Турянського. Історична проза Б. Лепкого, Ю. Опільського, Катрі Гриневичевої.

1

 

 

26.

Богдан-Ігор Антонич. «Автопортрет», «Вишні», «Зелена євангелія», «Дороги», «Різдво». Життя і твор­чість. Аполітичність, наскрізна життєствердність,

 

 

Вивчити

напам'ять 2

вірші (на

вибір).

 

метафоричність і міфологізм поезій. Лемківська конк-

 

 

 

ретика як джерело образних асоціацій. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими; міфологіч-ність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. ТЛ: міфологізм, асоцітивність.

1

 

 

27.

Осип Туринський. «Поза межами болю». Коротко про письменника. Історичний матеріал Першої світо­вої війни як предмет художнього узагальнення. Поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Умовність зображення (події поза конкретним часом і простором).

1    '

 

 

28.

Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності. Біо­логічні інстинкти і духовна воля до життя. Ідея пере­моги духа над матерією. Гуманістичний, життєстверд­ний пафос поеми у прозі, його вселюдська значимість і всеохопність. ТЛ: поема у прозі.

1

 

 

29.

Контрольна робота № 3 (відповіді на питання).

1

 

 

30.

Література рідного краю № 1.

1

 

 


31.

ПЧ № 1.

1

 

 

32.*

Урок-підсумок.

1

 

 

II семестр

33.

Еміграційна література (огляд) «Празька поетична школа» української поезії та її представники. Євген Маланюк. Коротко про митця.

1

 

 

34.

«Під чужим небом», «Стилет чи стилос?» Худож­нє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій. Вірші про призначення поета і поезії. Символічні образи.

1

 

 

35.

Проза У. Самчука, Т. Осьмачки, Д. Гуменної, Натале-

ни Королевої.

І. Багряний. Основні віхи життя й творчості митця.

1

 

 

36.

«Тигролови» як український пригодницький роман. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Жанрові особливості.

1

 

 

37.

Українська література 1940-1950 pp. Участь україн­ських письменників у Другій світовій війні. Активіза­ція патріотичної тематики, героїчного пафосу, поси­лення філософічності в літературі цього періоду. За­силля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду. Олександр Довженко. «Україна в огні», «Зачарована Цесна». Відомий у світі кінорежисер, засновник пое­тичного кіно. Романтичне світобачення. Соцреаліс-гичний канон і новаторський естетичний пошук.

1

 

 

38.

Національні та загальнолюдські проблеми. Поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіци­стикою, доля народу крізь призму авторського бачен­ня і оцінки («Україна в огні»).

1

 

 

 

39.

Історія написання «ЗачарованоїДесни», автобіогра­фічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання ми­нулого і сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті. ТЛ: кіноповість, публіцистичність.

1

 

 

40.

Українська література другої половини XX - поча­тку XXI ст. Українська література у другій половині XX ст. Спроба подолати канони соцреалізму. «Закулі­сний» розвиток модернізму, опозиційні прояви різних стильових тенденцій. Явище «шістдесятництва», нью-йоркська група, постшістдесятники, українська «хи­мерна проза». Пошукове розмаїття сучасної літерату­ри. Тенденції постмодернізму. ТЛ: соцреалізм, модернізм (повторення) і постмодернізм.

1

 

 


 

 

 

 

 

41.

Поети-шістдесятники. Нова хвиля відродження укра­їнської літератури на початку 60-х років. «Шістдесят­ництво» як явище культурологічне і соціальне. Його зв'язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове

 

 

Вивчити напам'ять:

одну з поезій (на

вибір).

 

розмаїття, тематична і формотворча новизна.

 

 

 

Василь Симоненко. «Задивляюсь у твої зіниці...»,

1

 

 

 

«Я...» Творча біографія митця («витязь молодої укра-

 

 

 

їнської поезії»). Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета. Мотив самостве­рдження людини у складному сучасному світі, її са­модостатність і самоцінність («Я...»). ТЛ: віршові розміри (повторення).

 

 

 

42.

Дмитро Павличко. «Два кольори». Основні відомості про поета, перекладача.

Громадянські мотиви лірики. Образно-притчевий зріз часу, історії народу, проблеми нації, окремої людини. Пісня «Два кольори», яка стала народною.

1

 

Вивчити напам'ять

43.

Іван Драч. Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Ба­лада про соняшник» поетичний роздум про суть

1

 

 

 

мистецтва, процес творчості. Символічність образу

 

 

 

соняшника, сонця. ТЛ: балада (повторення).

 

 

 

44.

Микола Вінграновський. «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...». Коротко про поета, прозаїка, кіноми-гця. Учень 0. Довженка. Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження». Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії. Інтимна лірика митця. Збірка інтимної лірики «Цю жінку я люблю».

1

 

Вивчити

напам'ять

вірш.

45*.

Контрольна робота № 4 (відповіді на питання).

1

 

 

46.

Ліна Костенко. Творчий шлях. Особливості індивіду­ального стилю (філософічність, історизм мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). «Страшні слова, коли вони мовчать...» ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мис­тецтва. «Вічні» українські фольклорні типи, новітнє переосмислення традиційної ситуації, образи-архетипи як атрибути української свідомості («Украї­нське альфреско»).

1

 

Вивчити напам'ять: один вірш.

47.

«Хай буде легко. Дотиком пера...»», «Я вранці голос горлиці люблю...», «Недумано, негадано...» Інтимна

1

 

 

 

лірика як спонука до роздумів про суть кохання. її

 

 

 

сповідальність. Пейзажна і філософська лірика.

 

 

 


 

 

48.

[сторико-фольклорна основа історичного роману у

 

 

Вивчити

 

віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання.

1

 

напам'ять уривок з роману «Маруся

49.

Центральні проблеми: митець і суспільство, індивіду-

 

 

 

альна свобода людини.

ТЛ: роман у віршах, образи-архетипи.

1

 

Чурай»(на вибір)

50.

УРЗМ 3. Творча робота з вираженням власного ставлення до поезії.

1

 

 

51-

Василь Стус. «Мені зоря сіяла нині вранці...»,

 

 

Вивчити

52.

«Крізь сотні сумнівів я йду до тебе...», «Господи, гніву пречистого...», «0 земле втрачена, явися...», «Як добре те, що смерті не боюсь я...». Поет як символ незламного духу, збереження людської гіднос­ті. Загальний огляд творчості. Узагальнені образи

 

 

напам'ять: «Мені зоря

сіяла нині вранці» або

«Як добре те, що

 

крізь призму індивідуальної долі. Основні тематично-проблемні лінії: душа людини «перед вічністю висо­кого неба» (відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності і активної дії, формування себе); атмосфера розтлінного духу тоталітарної систе­ми; Україна-мрія і Україна знищена, скорена. Поезія Стуса — зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці. ТЛ: метафора (поглиблено).

2

 

смерті не

боюсь я» (на

вибір).

53.

Проза другої половини XX ст. Інтенсивний розвиток української прози (твори В. Дрозда, Є. Гуцала, В. Шевчука, Гр. Тютюнника, А. Дімарова, О. Гончара, П.Загребельного та ін.). її новаторські особливості. Національна специфіка. Розмаїття тематики й жанрове розмаїття.

1

 

 

54.

Олесь Гончар. Загальна характеристика доробку О.Гончара-романтика. Творчий злет у 60-ті роки. Його громадянська і життєва позиція, роль у духовному від­родженні нації. Краса і сила кохання як матеріал худож­нього осмислення. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини («За мить щастя»).

1

»

 

55.

Новела-засторога «Заланий острів» з роману «Трон­ка». Символіка танку юних Віталика і Тоні на розпе­ченій палубі затонулого крейсера (гуманістичні цінно­сті під загрозою цивілізаційних процесів). ТЛ: новела, роман та його види.

1

 

 

56.

ПРЗМ № 4. Контрольна робота № 5 (твір).

1

 

 

57.

Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном». Коротко

про письменника.

«Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній

 

 

 

 

інтерпретації. Образ любові як втілення високої хрис­тиянської цінності, яка вивищує людину над прагма­тичною буденністю, очищає її душу. Зміщення часо­вих площин як художній засіб.

1

 

 


 

 

 

 

58.

Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.

• 1

 

 

 

ТЛ: художня деталь (поглиблено).

 

 

59.

Валерій Шевчук. Життя і творчість митця. Особли­вості світобачення, громадянська позиція. Зв'язок із давньою українською літературою. Композиція роману-балади «Дім на горі» (повість-преамбула і збірка новел «Голос трави»). Використан­ня традиції європейської балади (сюжет кохання жін­ки і демонічної сили, трагізм). Розгалуженість сюжету.

1

 

 

60.

Барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного): дім на горі як фортеця нашої духовності,

1

 

 

 

душі, підніжжя гори як поле боротьби добра і зла,

 

 

 

світла і темряви.

 

 

 

61.

Барокові притчеві мотиви і символи (самотність, розд­воєння людини, блудний син, дорога). Жіноче начало і чоловіче у творі. Притчевість образів, епізодів. ТЛ: бароко, притчевість, символічність (поглиблено), ро-ман-балада.

1

 

 

62.

Українська історична проза. В лещатах радянської ідеології. Історичні твори 3. Тулуб, П. Загребельного, Р. Іваничука, Ю. Мушкетика, І. Білика та ін. П. Загребельний. «Диво» (скорочено). Коротко про письменника. Загальна характеристика історичної прози. Історична основа й художній вимисел у романі «Диво». Софія Київська як історична пам'ятка та художній символ.

1

 

 

63.

Образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності). Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини). Наскрізні про-

1

 

 

 

блеми: людина перед вибором, людина у процесі

 

 

 

самопізнання та самоствердження, людина-творець. ТЛ: історична правда і художній вимисел (повторення).

 

 

 

64.

Сучасна українська література (огляд). Історико-культурна картина літератури кінця XX - початку XXI ст. (на шляху до нового відродження). Літера­турні угруповання (Бу-Ба-Бу, «Нова дегенерація», «Пропала грамота», «ЛуГоСад» та ін.). Творчість Г. Пагутяк, Ю. Андруховчиа, 0. Забужко, І. Римарука, В. Слапчука та ін.

1

 

 

65.

Утворення АУП (Асоціації українських письменни­ків). Література елітна і масова. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х років, його риси. Сучасні часописи та альманахи. ТЛ: постмодернізм (повторення).

1

 

 

66.

Повторення вивченого. Контрольна робота № 6

(тестові завдання).

1

 

 


 

67.

ПЧ 2.

1

 

 

68.

Українська російськомовна поезія (огляд). Україн­ська тематика у творах Миколи Ушакова («Стихи о Шевченко» та ін.), Леоніда Вишеславського («Мова» та ін.), Бориса Чичибабіна («С Украиной в крови...», «Тарас» та ін.) Леоніда Кисельова («Я позабуду все обиды...», «Цари», «Язык не может сразу умереть...»

1

 

 

69.

Література рідного краю № 2.

1

 

 

70.

Урок-підсумок.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів