Шановні відвідувачі сайту!!!

На даному сайті розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

Календарне планування уроків зарубіжної літератури в 5 класі на 2015 / 2016 н. р.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 27-08-2015, 16:22
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури

5клас

І семестр 2015 / 2016 н. р.

п / п

Розділ, тема уроку

К-сть годин

Дата

проведення

Примітки

 

1. Вступ (2 год. + 1 год. резерв)

 

 

1.

 

 

 

2, 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Світова література — духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.

ТЛ. Світова література.

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).

Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

 

ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

ЛК. Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей.

УС. Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості.

ЕК. Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту).

 

 

1

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2. Казки народів світу (18 год.)

 

 

4, 5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

10.

 

 

 

11.

 

 

12.

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

14.

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

16.

 

 

 

 

17.

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

19.

 

 

20.

 

 

 

21.

 

 

22.

 

 

 

23.

 

24.

 

 

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

ТЛ. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад.

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»).

УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).

ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особли-вості будови).

 

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

РМ. Характеристика образу Іссумбосі та складання плану.

УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик).

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

ТЛ. Антитеза, алегорія.

 

Значення фантастичних елементів у казці.

ЛК. Національний колорит казки і засоби його створення.

 

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

 

Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).

 

ПЧ. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу».

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).

 

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.

ТЛ. Автор, перекладач, збирач казок.

ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особли-вості будови).

 

Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).

 

РМ. Письмовий переказ казки «Пані Метелиця» (навчальний).

 

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор.

ТЛ. Оригінал, переклад. Автор.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

ЕК. Зіставлення оригіналу (фрагменту) твору Пушкіна з його українськими перекладами.

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

 

Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.

 

Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

 

Казкові персонажі, їх характеристика.

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).

 

Еволюція образу головного героя.

 

Контрольна робота за розділами «Вступ», «Казки народів світу».

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

1

 

 

 

1

 

 

1

 

 

 

1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила».

Вивичити напам’ять

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Природа і людина (8 год.)

 

25.

 

 

 

 

 

 

26.

 

 

 

 

 

27.

 

 

 

 

 

28.

 

29.

 

 

 

30.

 

 

31.

 

 

 

 

32.

 

 

33.

 

34.

 

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.

УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу.

 

Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

ТЛ. Епітет, метафора.

ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

 

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

ЕК. Елементи фольклору в літературних творах про природу.

 

Виразне читання віршів Й. В. Гете та Г. Гейне напам’ять.

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Робота з текстом твору.

ТЛ. Тема, ідея твору.

 

Утвердження любові до всього живого.

ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

 

Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору «Лобо».

УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу.

 

ПЧ. Редьярд Кіплінг. «Мауглі».

ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

 

Контрольна робота за розділом «Природа і людина».

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр.

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

1

 

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити вірш

напам’ять.

 

 

 

 

Вивчити вірш

напам’ять.

ІІ семестр

з / п

Розділ, тема уроку

К-сть годин

Дата

проведення

Примітки

 

4. CВІТ ДИТИНСТВА (10 год. + 2 год. резерв)

 

 

35.

 

 

 

 

36.

 

37.

 

38.

 

39.

 

 

40.

 

41.

 

 

 

 

42.

 

 

 

 

 

 

43.

 

 

44.

 

45.

 

46.

 

47.

 

 

 

48.

 

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість.

УС. Українські перекладачі творів Марка Твена.

Світ дорослих і світ дітей у повісті.

 

Том Сойєр. ТЛ. Портрет.

Гекльберрі Фінн.

 

РМ (письмово). Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом. ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

Ставлення автора до своїх героїв.

 

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)

ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.

 

Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна».

ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.

ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у кіно, живописі, гра-фіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.

УС. Українські перекладачі творів Елеанор Портер.

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

Полліанна та її друзі. ТЛ. Портрет.

 

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

 

РМ (усно). Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Полліанни (на рівні рис характеру).

ЕК. Том Сойєр і Поліанна.

ПЧ. Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха».

ЛК. Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха».

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

1

 

1

 

1

 

 

1

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

1

 

1

 

1

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

49.

 

Контрольна робота за розділом «Світ дитинства» (тести, відповіді на запитання)

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Сила творчої уяви (8 год. + 1 год. резерв.)

 

 

50.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

51.

 

 

 

 

52.

 

53.

 

54.

 

55.

 

56.

 

 

 

 

 

57.

 

 

58.

 

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.

ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість.

ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).

УС. Переклади й видання книг Л. Керролла.

ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).

 

Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі.

Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди.

 

Образ Аліси. ТЛ. Портрет.

 

Персонажі, які оточують героїню.

 

Особливості художньої мови твору.

 

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

ТЛ. Поглиблення поняття про вірш.

 

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

Контрольна робота за розділом «Сила творчої уяви» (твір).

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

1

 

1

 

1

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Сучасна література. У колі добрих героїв (8 год. + 1 год. резерв.)

 

59.

 

 

 

 

 

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.

ЛК. Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.

 

 

 

1

 

 

 

60, 61.

 

62.

 

63.

 

 

64.

 

 

65.

 

 

66.

 

 

 

 

69.

 

 

 

69.

 

 

70.

 

 

 

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.

Характеристика образу містера Вонки.

Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору.

 

Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета.

 

Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника».

Чарівність художнього світу твору.

 

Персонажі повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

ЕК. Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.

 

ПЧ. К. Буличов. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором).

УС. Сучасні дитячі літературно-художні видання (журнали, газети тощо).

 

Контрольна робота за розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв» (тести, відповіді на запитання).

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

 

 

2

 

 

1

 

1

 

 

1

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Планування уклала Кричфалушій Т. Ф.,

вчитель-методист Кричівської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Теорія літератури (ТЛ).

Література і культура (ЛК).

Україна і світ (УС).

Елементи компаративістики (ЕК).

 

Скачати або завантажити ZL_-5_-kl_-2015.doc [104,5 Kb]

Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика





загрузка...