Календарно-тематичне планування з хімії 7 клас на 2015/2016 навчальний рік
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 11-09-2015, 22:40

Календарно-тематичне планування з хімії 7 клас на 2015/2016 навчальний рік

ПРОГРАМА

для загальноосвітніх навчальних закладів

 

Х І М І Я

(1,5 год на тиждень, разом 52 год, із них 5 год — резервний час)

 

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

Кількість годин

Дата проведення

ВСТУП (3 год).

1

Вступний інструктаж з БЖД під час занять з хімії. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6. Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Навчальні проекти: 1. Хімічні знання в різні епохи

1

 

2

Правила поведінки учнів у хімічному ка­бінеті. Ознайомлен­ня з обладнанням ка­бінету хімії та лабо­раторним посудом. Демонстрації: 1. Взаємодія натрій гідрогенкарбонату з розчином оцтової кислоти. 2. Зміна забарвлення індикаторів у різному середовищі. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

3

Практична робота №1. Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум'я. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10.

1

 

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (21 ГОД).

4

ТЕМА 1.1. РЕЧОВИНИ ТА ЇХ СКЛАД (11 ГОД).

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.

1

 

5

Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід №1: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 10.

1

 

6

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.

1

 

7

Практична робота №2. Розділення неоднорідної суміші. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

8

Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Демонстрації: 3. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3.

1

 

9

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

1

 

10

Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід №2: Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3.

1

 

11

Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 10, 12.

1

 

12

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

1

 

13

Визначення валент­ності за формулами бінарних сполук.

1

 

14

Розв’язування вправ.

Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.

1

15

ТЕМА 1.2. ХІМІЧНІ ЯВИЩА (10 ГОД).

Відносна молекуляр­на маса речовини, її обчислення за хіміч­ною формулою. Розв’язування розрахункових задач №1: Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

1

 

16

Масова частка елемента в складній речовині.

1

 

17

Розв’язування розрахункових задач №2: Обчислення масової частки елемента в складній речовині.

1

 

18

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Демонстрації: 5—9. Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

19

Практична робота №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ.

Домашній експеримент: 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

20

Хімічні властивості речовин. Лабораторний дослід №3: Проведення хімічних реакцій. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

21

Навчальні проекти

2. Хімічні явища в природному довкіллі

3. Хімічні явища в побуті

4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах

5. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості

Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

22

Захист навчальних проектів

1

 

23

Захист навчальних проектів та розв’язування вправ

1

 

24

Узагальнення та систематизація матеріалу. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1. Тематичне оцінювання.

1

ТЕМА 2. КИСЕНЬ (13 ГОД).

25

Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі.

1

 

26

Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

1

 

27

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Демонстрації: 10. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

28

Хімічні рівняння.

1

 

29

Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації: 11. Добування кисню з гідроген пероксиду. 12. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 13. Доведення наявності кисню. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

30

Практичні роботи 4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

31

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

1

 

32

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

1

 

33

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози). Демонстрації: 14. Спалювання простих і складних речовин. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 10, 12.

1

 

34

Умови виникнення та припинення горіння.

Маркування небезпечних речовин. Демонстрації: 15. Маркування небезпечних речовин. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

35

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.

1

 

36

Навчальні проекти

6. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її

7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять

Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

37

Узагальнення та систематизація матеріалу. Тематичне оцінювання.

1

ТЕМА 3. ВОДА (10 ГОД)

38

Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник.

1

 

39

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

1

 

40

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. Демонстрації: 16. Виготовлення розчинів.

Домашній експеримент: 2. Виготовлення водного розчину кухонної солі. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

41

Розрахункові задачі 3. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. Лабораторний дослід №4: Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

42

Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Демонстрації: 17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори. 18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

43

Лабораторний дослід №5: Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

44

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.

Домашній експеримент: 3. Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

45

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Навчальні проекти

8. Проблема збереження чистоти водойм

9. Дослідження якості води з різних джерел

10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води

11. Способи очищення води в побуті

Інструкція з БЖД* №1, 2, 3, 6, 8, 10, 12.

1

 

46

Захист навчальних проектів та розв’язування вправ

1

 

47

Узагальнення та систематизація матеріалу. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2. Тематичне оцінювання.

1

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ МАТЕРІАЛУ

48

Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів.

1

 

49

Орієнтовні об’єкти екскурсій. Пожежне депо.

1

 

50

Орієнтовні об’єкти екскурсій. Водоочисна станція.

1

 

51

Резерв часу

1

52

Резерв часу

1

 

*Примітка: інструкції з БЖД згідно нумерації у паспорті кабінету хімії

ПЕРЕЛІК ОБОВ’ЯЗКОВИХ ІНСТРУКЦІЙ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ЇХ ЄДИНА НУМЕРАЦІЯ:

Інструкції з охорони праці (БЖД):

- під час проведення навчальних занять у кабінеті хімії № 1

- правила електробезпеки в кабінеті хімії № 2

- з пожежної безпеки № 3

- надання першої медичної допомоги при ураженні електричним струмом № 4

- надання першої медичної допомоги потерпілим у кабінеті хімії № 5

- під час проведення лабораторних робіт у кабінеті хімії № 6

- під час роботи з металічним натрієм № 7

- під час роботи з кислотами і лугами № 8

- при роботі з органічними розчинниками № 9

- при роботі з скляним посудом та виробами із скла № 10

- правила збереження хімічних реактивів № 11

- при користуванні витяжною шафою № 12

- дії на випадок виявлення ртуті у приміщенні. № 13

Календарне планування розроблено за програмою:

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія (авт. Величко Л.П.,

Ярошенко О.Г.). 7-9. Перун, 2005. Лист МОН від 23.12.2004 № 1/11-6611

У 2015/2016 навчальному році 7 класі розпочинається вивчення хімії за новою навчальною програмою. Звертаємо вашу увагу, що наказом МОН України від 29.05.2015 № 585 затверджено оновлену редакцію програми, яка в порівнянні з попередньою редакцією зазнала деяких змін у напрямку її розвантаження.

 

Підручник:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Вчитель: ____________ _________________________

/підпис/ /ПІБ/

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали