Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури 11 клас
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 13-11-2013, 00:46

Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

11 клас (Всього 54 б.)

 

Мова (32 б.)

1. Напишіть твір-роздум на тему: (12б.)

«Завдання мови – творити громадянина. Ознака провінціалізму – перевдягання в чужі шати…» (Б.Олійник)

2. Записати речення, розставити розділові знаки, зробити його синтаксичний розбір, побудувати структурну схему. Виділене слово розібрати як частину мови. (5 б.)

Хай комусь аж надто елементарним чи навіть смішним може видатися світ із якого ми вийшли а для нас він був і буде джерелом роздумів бо ми жили там де все як нам здається було ближче до самого себе до природи до трав до неба і сонця може навіть ближче до речей складних до тих витоків гармонії що їх так нервово і болісно шукаєлюдина сучасна.

3. Пояснити, ілюструючи пояснення прикладами, чим подібні й відмінні: (6 б.)

- словосполучення і речення;

- складнопідрядні і складносурядні речення;

- означено-особові й безособові речення.

4. Дібрати до іншомовних слів українські відповідники. Записати слова парами. (5 б.)

Нюанс, аплодисменти, пілот, біографія, горизонт, експеримент, інкогніто, конгрес, епітет, іронія.

5. Дописати фразеологізми, розкрити значення кожного з них. Дібрати фразеологізми-синоніми. (4 б.)


Ні пари…

Як у воду…

З-під дощу…

Іде як рак…


 

Література (22 б )

1. Написати твір на одну з тем: (12 б.)

«Я приніс тобі запах слова» (імпресіоністична забарвленість малої прози Миколи Хвильового)

Тема кохання й вірності в поезії М.Рильського і В.Сосюри

Вишневі усмішки трагічної долі (за фактами життя і творчості Остапа Вишні)

«Жорстокий світ і милосердний час» (Н.Шаварська) (Трагічна доля письменників 20-30-х років ХХ століття)

2. Визначити віршовий розмір, характер рим, вид римування, художні засоби (5 б.)


Хто може випити Дніпро,

Хто властен виплескати море,

Хто наше злато-серебро

Плугами кривди переоре,

Хто серця чистого добро

Злобою чорною пооре?

М.Рильський


3. Дати відповіді на запитання. (5 б.)

1. Як називався цикл памфлетів М.Хвильового, якими він розпочав літературну дискусію 1925-1928 років? Визначити провідну думку циклу.

2. Риси яких літературних напрямків і течій поєднуються в новелі М.Хвильового «Я (Романтика)»? Дати визначення цих понять.

3. Хто із вказаних письменників (В.Стефаник, В.Винниченко, М.Хвильовий, Гр.. Тютюнник, Г.Косинка, О.Гончар, Марко Вовчок) писав новели? Дати визначення новели. Назвати відомих вам сучасних письменників-новелістів.

4. У якому творі Остап Вишня виділив п'ять найважливіших, глибоко національних рис українців (Якби ж знаття! Забув. Спізнивсь. Якось-то воно буде. Я так і знав!)?

5. Визначте найяскравіший мотив роману Василя Барки «Жовтий князь». Що є символом невмирущості народу у творі?

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали