Завдання фінального етапу І Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка 10 клас
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 6-11-2013, 20:07

Завдання фінального етапу

І Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

10 клас

I. Написати твір-роздум (2-4 сторінки), відштовхуючись від таких слів Тараса
Шевченка:

Я не нездужаю, нівроку,

а щось такеє бачить око,

І серце жде чогось...

Назву дібрати самостійно. У творі дати відповідь на запитання: «Що бачить і чого чекає молода людина (десятикласник чи десятикласниця) в Україні XXI століття?»

ЗО балів

II. Назвати твори Т. Шевченка, з яких подано ці фрагменти?

1. Летим. Дивлюся, аж світає,
Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.

2. Кругом неправда і неволя,
Народ замучений мовчить.

І на апостольськім престолі Чернець годований сидить.

 

3. Як я була людиною, то Прісею звалась;
Я отутечки родились, тут і виростала.
Отут, було, на цвинтарі я з дітьми гуляю,
І з Юрусем гетьманенком

У піджмурки граєм...

4. Чи чуєш? Щось плаче за ворітьми... мов дитина!
Побіжім лиш!.. Бачиш? Я вгадував, що щось буде!
І разом схопились. Та до воріт...

Прибігають - мовчки зупинились. Перед самим перелазом дитина сповита -Та й не туго, й новенькою Свитиною вкрита...


5. За горами гори, хмарою повиті,

Засіяні горем, кровію политі.

Споконвіку Прометея там орел карає,

Що день божий довбе ребра

Й серце розбиває.

Розбиває та вип'є живучої крові, -

Вона знову оживає і сміється знову...

5 балів

III. «Шевченківський бліц». Дайте коротку й лаконічну відповідь на
запитання.

1. Назвіть село, в якому Тарас Шевченко провів дитячі роки.

2.Назвіть дату перепоховання Тараса Шевченка.

3.Назвіть ім'я професора Академії мистецтв і відомого художника, який
відіграв велику роль у визволенні Тараса Шевченка з неволі.

4.Назвіть ім'я видатного російського актора, друга Т. Шевченка.

5.Назвіть ім'я пана, в якого Т. Шевченко був кріпаком.

5 балів

IV. Прочитайте фрагмент із російськомовної повісті Т. Шевченка «Музика»
(«Музикант»). Наведіть приклади риторичних фігур і персоніфікації в уривку.
Запропонуйте відповідь (обсягом 0,5-1 стор.) на запитання: «Якою є роль мистецтв
(музики, малярства) в художньому космосі Тараса Шевченка?».

Я вам, кажешся, не писал еще о виолончели? Чудний! дивний инструмент! И я не знаю, где он мог его достать за такую ничтожную цену?

В прошлом году наш поправившийся г. Арновскип возвратился из-за граници и между многими диковинньїми игрушками привез и виолончель. Боже мой, что зто за игрушка! Только одна душа человека можеш так плакать и радоваться, как поет и планет зтот дивний инструмент. Мастер, создавшип его, не кто иноп бил, как сам Прометеп...

20 балів

Всього: 60 балів

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали