Шановні відвідувачі сайту!!!

Цей сайт створено для підготовки до уроків для вчителів та учнів. На даному ресурсі розміщені план-конспекти уроків, короткий та повний обсяг творів із шкільної програми, біографії та портрети письменнників, матеріали для підготовки до ЗНО, багато теоретичного матеріалу з української мови і літератури, літературні ігри, матеріали для проведення гурткової роботи, календарне планування на всі предмети, презентації для уроків, дуже багато творів за шкільною програмою та багато іншого цікавого матеріалу. Маєте пропозиції та побажання пишіть адміністратору, всі вони будуть обов'язково враховані!!!

P.S. Вибачте за рекламу на сайті. Це необхідність для подальшого сталого розвитку даного ресурсу.

ЧИСЛІВНИК (УКРАЇНСЬКА МОВА, МАТЕМАТИКА) інтегрований урок план конспект
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 30-01-2013, 11:17
Переглядів: 1024
ЧИСЛІВНИК (УКРАЇНСЬКА МОВА, МАТЕМАТИКА)
Мета (мова): застосувати на практиці знання з української мови про числівник, дотримуватися культури мовлення.
Мета (математика): закріпити навички в обчисленні площ поверхонь і об'ємів круглих тіл.
Числівник може визначить тобі Число речей й порядок при лічбі. Д. Білоус
Будь благословенним, число, Що породило Богів і людей. Шфагор
ХІД УРОКУ
I.Мотивація навчальної діяльності
Учитель української мови. Доброго дня, любі друзі!
Сьогодні у нас незвичайний урок: ми поєднаємо те, що, на перший погляд, поєднати неможливо — мову і математику. А ми не тільки це зробимо, але й доведемо, мова і математика — дві вірні подруги.
II.Актуалізація опорних знань учнів
1.Перевірка домашнього завдання З математики
Учитель української мови.
• Чи були серед ваших відповідей числівники? (Ні)
• А що таке числівник? (Правило)
• Доведіть, що дійсно це знаєте.
2.Вибірковий диктант
Двійник, п'ятиповерховий, тисяча, сорок три десятки* де кілька, одна ціла і шістдесят сім сотих, одиниця, дев'ятсот сорок два, подвійний, триста, п'ять цілих і дев'ять десятих, нуль, потроїти, двісті вісімдесят дві цілих і шість десятих, чотирнадцять, двадцятип'ятикілограмовий, трьох'ярусний, дві сьомих.
3.Перевірка з поясненням орфограм
• До якого розряду належать ці числівники? (Кількісні)
• На які групи поділяються кількісні числівники? (Цілі числа, дробові, збірні, неозначені)
• Назвіть дробові числа. (Одна ціла і шістдесят сім сотих, п'ять цілих і дев'ять десятих, двісті вісімдесят дві цілих і шість десятих, дві сьомих)
•Чим подібні числівники сорок три і одна ціла і шістдесят сім сотих, адже один числівник — ціле число, а інший — дробове? (Це складені числа)
•Чим відмінні слова сорок три і тисяча, адже вони позичають цілі числа? (Сорок три — складене число, тисяча — просте)
• Як змінюються кількісні числівники? (За відмінками)
Учитель математики. Серед виписаних вами числівників є числа відповіді до завдання четвертого рівня, відшукайте їх, поясніть, як виконували завдання.
1. Sn = 282,6 см.
2. М = 1,67 кг.
3. Sn = 942 см.
4. S = 43 см.
5. Площа поверхні куба в 1,9 разу більша від площі поверхні кулі. Учитель української мови. Але, даючи відповіді на запитання,
слідкуйте за своїм мовленням.
• Чи правильною була відповідь: «Площа дорівнює сорок три сантиметри»? (Ні. Площа дорівнює сорока трьом сантиметрам)
• Навіщо потрібні числівники?
Пан Числівник — мандрівник, Рахувати все він звик: Скільки двійок у студента, Скільки справ у Президента. Все потрібно рахувати І усьому вартість знати.
•Яке із тверджень є правильним: «Сума двох і трьох дорівнює п'ять», «Різниця чисел десяти і шести дорівнює чотирьом»? (Друге твердження правильне: після слова «дорівнює» числівник повинен стояти в давальному відмінку, а після слова «становить» — в знахідному відмінку)
4. Робота в парах
Учні виконують обчислення площ, один учень пояснює виконання завдання, інший рецензує відповідь, враховуючи математичні й мовні помилки.
Учитель української мови. Подивіться ще раз на числівники 5 вибіркового диктанту:
• Якої групи кількісних числівників тут немає? (Збірних)
• Утворіть, де можливо, словосполучення, поясніть: Двоє (куля, курча, сфера, відро, площа, ножиці, об'єм, брат)
• Які слова залишились? (Куля, сфера, площа, об'єм)
• Чому? (Правило)
• Які це частини мови? (Іменники)
Так, це іменники, а чим є ці слова у математиці, ми зараз дізнаємось.
III. Мотивація навчальної діяльності
Учитель математики.
• Що таке куля? Назвіть її елементи.
• Що таке сфера?
• Як знайти площу сфери?
• Навести приклади предметів, що мають форму сфери, кулі.
Задача 1
1 м становить 1/40 000 000 частину довжини екватора. Знайти радіус Землі. (Екватор — коло великого круга, довжина його С — 40 000 000, R = 2к = 6,28 = 6 369,4267 км = 6 400 км)
Учитель української мови. Запишіть речення:
Радіус Землі дорівнює шести тисячам чотирьомстам кілометрам.
• Зробіть розбір числівника як частини мови.
• Подивіться на число 6400, заберіть першу і останню цифру.
• Який вийшов числівник, що про нього скажете? (Сорок. Правило про відмінювання числівників 40, 90, 100.)
• Утворіть порядкові числівники від кількісних 400, 64 000, 5 000 000. Що ви про них скажете? (Правило)
•Що є спільним і відмінним у кількісних і порядкових числівників? (Відповіді учнів)
У КРАЇНІ МОРФОЛОГІЇ
Чути крики, шум і гам.
Тож загляньмо, любі друзі,
І подивимось: шо там?
Ну а там зчинилась бійка.
Ну й дива, скажу я вам,
Два брати: Котрий і Скільки —
Цей зчинили тарарам.
Скільки грізно виступає,
Кулаками все махає
І свого рідного брата
З трону царського спихає:
— Тут віднині я — король!
Не ділю ні з ким" престол.
Я — дробовий, цілий, збірний,
Скількох, скільком, скількома.
Забирайся геть, невірний!
Родичів в мене нема!
Котрий сумно відказав:
— Вік прожив я і не знав,
Що такого маю брата,
Що за трон готов на зраду
Без числа, без племені, без роду,
Тільки «Скільки» — та її усе,
А свою зухвалість і пихатість
Ти поставив над усе.
Так, ти підмет і додаток,
Присудок й обставина.
Але мушу ще додати:
Що означення — це я.
Ти простий і я простий,
Складений і ти, і я.
Значить, разом ми — сім'я.
«Лиш у тому наша сила,
Коли разом ми, єдині»,—
Так навчав Числівник-тато.
Певно, ти забув це, брате...
Царствуй же і... прощавай...
— Друже! Брате! Зачекай!
Батьковий цей заповіт
Не забуду я повік.
Обійнявся з братом брат —
Знов в країні мир і лад.
Учитель математики Задача 2
• Вважаючи, що Земля має форму кулі R = 6 400 км, знайдіть площу поверхні Землі. (S сфери = 4кЯ = 4 х 3,14 х 6 400 = 514 458 000 км)
• У якому відмінку стоятиме відповідь? (У давальному відмінку)
Практична робота
Робота в парах — обчислення площі поверхні та об'єму циліндра.
На кожній парті — циліндр. Учні самостійно виконують завдання, здають зошити на перевірку.
Учитель математики підбиває підсумок.
Учитель української мови. Отже, ви пересвідчились, що дружба — велика сила: математика і мова — дві вірні подруги, які приходять одна одній на допомогу:
На братика Кіндратика
Розгнівалась граматика.
Погані в нього справи:
Не зна Кіндратик правил.
Та, ще й сказав усім товаришам своїм:
— Люблю я математику,
І не люблю граматику!
І ось Кіндрат ледачий
Рішати став задачі
Він розв'язати вміє
І першу, й другу дію.
—Та як же,— інтересно,—
Це записать словесно?
І ось у кожнім слові
Вже помилки готові.
Не вміє він писати,
Ні речень будувати,
І зовсім невідомо —
Куди поставить коми.
Кіндратик як заплаче:
— Оце тобі й задачі!
Граматика устала
І так йому казала:
— Не знаючи граматики,
Не втнеш і математики!
(Г. Бойко)
Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали
Яндекс.Метрика