10 клас Тема: Мовлення як предмет вивчення стилістики і культури мовлення Мета: дати поняття про загальнонародну мову та літературну мову, мовну норму та мовний варіант, культуру мови та культуру мовлення, розмежувати мовлення правильне (таке, що відповідає мовним нормам) і мовлення комунікати
Тема. Структура виступу. План виступу. Вступ і закінчення виступу. Мета: пояснити особливості структури виступу, роль та завдання вступу і закінчення промови, звернувши увагу на їх варіативність; розвивати уваг
КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ. КОНТРОЛЬНЕ АУДІЮВАННЯ Мета: з’ясувати рівень засвоєння знань, набуття вмінь і навичок; закріплювати вміння й навички використовувати здобуті теоретичні знання на практиці відповідно до конкретних випадків; розвивати логічне мислення, орфографічну і пунктуаційну грамотн
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ Письмовий переказ із творчим завданням Мета: удосконалювати набуті учнями вміння сприймати прослухане (або прочитане) висловлювання та відтворювати його із застосуванням сформованих у попередніх класах текстотворчих умінь, а також завершувати відповідно до одержаного завдання;
Тема. Елементи практичної риторики. Тематичне тестування. Мета: закріпити знання учнів про структуру виступу та основне в його змісті; з’ясувати рівень засвоєння ними елементів практичної риторики; розвивати логічне мислення, па
Тема. Виступ. Техніка підготовки виступу: добір матеріалу, його обдумування, конспект ключових слів. Мета: познайомити учнів зі складниками докомунікативної фази творчої діяльності оратора, пояснити взаєм
Тема. Основне в змісті виступу (об’єктивність, ясність, образність, цілеспрямованість, повторення основних думок, лаконізм, гумор, дотепи, іронія). Мета: пояснити, у чому виявляється об’єктивність, цілеспрямованість та лаконізм оратора, ясність та образність його мовлення, пояснити, як можна ви
Тема. Вступ. Риторика – наука і мистецтво переконувати. Мета: пояснити, що є предметом вивчення риторики як науки; окреслити роль і місце риторики в античному світі, внесок, зроблений у розвиток риторики східними слов’янами, з’ясувати причину необхідності поновлення статусу риторики як науки та
Тематичне тестування. Контрольне читання мовчки Мета: з’ясувати рівень сформованості знань про систему частин мови, а також рівень набуття ними комунікативних умінь, необхідних для читання мовчки; розвивати мислення та мовлення, відпрацьовувати навички самостійної роботи. Тип урок
Удосконалення вмінь здійснювати мовний аналіз Мета: удосконалювати вміння та навички учнів застосовувати здобуті ними теоретичні знання на практиці – шляхом здійснення різноманітних видів мовного аналізу; удосконалювати логічне мислення, вміння робити висновки, систематизувати
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ Аналіз письмового переказу Мета: підбити підсумки перевірки учнівських робіт, відзначити позитивне в їх виконанні, проаналізувати допущені в роботах типові помилки; спрямувати учнів на індивідуальне опрацювання допущених помилок, належним чином їх проінструктувавш
Тема. Система частин мови: спільне і відмінне в них. Складні випадки правопису різних частин мови. Мета: повторити та систематизувати знання школярів про систему частин мови, ознаки, за якими виділяється і характеризується кожна з частин мови (лексичне значення, морфологічні ознаки, синта
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ Аналіз переказу Мета: підбити підсумки перевірки учнівських робіт, відзначити позитивне в їх виконанні, проаналізувати допущені учнями типові помилки та недоліки творчих робіт; спрямувати учнів на індивідуальне опрацювання допущених помилок, удосконалювати логічн
Тема. Лексикологія і фразеологія. Тематичне тестування. Мета: закріпити знання з лексикології та фразеології, з’ясувати рівень здобутих з цих розділів знань; розвивати мислення та мовлення, збагачувати та уточнювати словниковий запас учнів. Тип уроку: комбінований урок (закріп
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ Письмовий переказ із творчим завданнямм Варіант №2 Мета: продовжувати формування в учнів уміння сприймати прослухане (або прочитане) висловлювання та відтворювати його із застосуванням відпрацьованих у попередніх класах текстотворчих умінь, а також завершувати від
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ Усний переказ із творчим завданням Мета: продовжити формування в учнів умінь сприймати прослухане (або прочитане) висловлювання та відтворювати його із застосуванням відпрацьованих у попередніх класах текстотворчих умінь, а також завершувати відповідно до одержаного завдання;
Тема. Роль фразеологізмів у мовленні. Стилістичні засоби фразеології та лексикології. Мета: повторити та систематизувати знання учнів про українську фразеологію; формувати в них уміння визначати стилістичне призначення фразеологізмів; систематизувати знання