Завдання для контрольної роботи з української мови (10 клас)
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 17-12-2015, 10:03

Завдання контрольна робота з української мови (10 клас)

І варіант

І рівень

Оберіть одну правильну відповідь

1. В якому рядку всі слова – історизми

А боярин, челядь, волость, лакей

Б вельможа, війт, район, командир

В дворянин, городовий, ратуша, ватажок

Г кріпак, десятник, сенат, лікоть

Д депутат, осавула, бондар, гульден

2. Знайдіть авторські неологізми у реченнях

А І скрізь пливуть широкі звуки гучної, світлої землі.

Б Там, кажуть, з гір усю країну видно.

В Повесніли трави травенятами, Повесніли зайчики зайчатами.

Г І ластівка проворна вгорі прокреслює мету.

Д Повіяв ранковий вітер, хвиля сплеснула голосніше.

3. Правильним є тлумачення фразеологізму "золота молодь"

А талановиті молоді люди, які не можуть реалізувати себе

Б розбещені діти багатих батьків

В обдаровані молоді діячі культури

Г молоді підприємці, які забезпечують собі високий рівень життя

4. Слово «серце» вжито в прямому значенні у рядку

А Щире серце

Б Батьківське серце

В Серце України

Г Хворе серце

5. Знайдіть рядок, у якому всі префікси мають значення наближення:

А передплата, передчасний, передбачити, передсвятковий

Б присісти, пристаркуватий, приспівувати, присмажити

В прибігти, прибудова, прикрутити, прибережний

Г прегарний, презавзятий, премудрий, прекрасно

Д преосвященний, преподобний, престол, презирство.

6. У якому рядку всі слова утворено префіксально-суфіксальним способом?

А по-французьки, беззаконний, дощик, вовчище

Б подорожник, суглинок, підвіконня, відхід

В бездоганний, надбрівний, затишок, попереписувати

Г криголам, перехід, пречудовий, впевненість.

ІІ рівень

1.Утовріть чоловічі та жіночі імена по батькові від поданих імен:

Михайло, Василь, Юрій, Кузьма, Ілля, Лука, Сава.

2.Утворіть похідні слова за допомогою суфікса –ськ(ий) і запишіть у три колонки: 1) на –цький; 2) на –зький; 3) на –ський.

Смотрич, Волга, Здвиж, Одеса, Онега, Кавказ, Кагарлик, Губаха, Умань, Случ, Сканнерборг, Кореїз, Скалат, Сирець, Свитязь, Муреш, Сураж.

(у кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте пропущені три слова у вислові французького філософа М.Монтеня: «Ніколи не буває, щоб дві людини…. Про ту саму річ»).

 

ІІІ рівень

1.Поясніть фразеологізми, введіть один з них в речення.

Лягти на душу, оббивати пороги, не варив баняк, Вавилонське стовпотворіння.

2. Розшифруйте абревіатури:

ДАІ, НАН, ЧАЕС.

Що спричинює виникнення таких слів.

 

ІV рівень

Розкажіть про свої плани на майбутнє, використовуючи числівники.

Один з них провідміняйте за відмінками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання контрольного зрізу знань (10 клас)

ІІ варіант

І рівень

Оберіть одну правильну відповідь

1. В якому рядку всі слова – архаїзми

А плахта, спудей, зріти, булава

Б кирея, перст, живіт, мушкет

В жупан, возатай, чоло, щит

Г свита, глагол, вия, гаківниця

Д десниця, ректи, ланіти, піїт

2.Укажіть рядки, що складаються лише зі стиліст-но забарвлених слів

А ставок, артерія, манюсінький

Б реготуха, лементував, діваха

В річка, струмок, жерти

Г плентатися, аршин, верста

Д озорити, брехати, червоніти

3. Правильним є тлумачення фразеологізму \"честь мундира\"

А чесно заслужена похвала

Б гідність особи як представника певної організації

В зневажливе ставлення до цивільних осіб

Г великі досягнення на службі

4. Слово «сміється» вжито в переносному значенні в рядку

А Синок сміється

Б Сонце сміється

В Сміється від задоволення

Г Сміється з моєї невдачі

5. Знайдіть ряд, у якому всі префікси мають значення неповноти дії, ознаки:

А передплата, передчасний, передбачити, передсвятковий

Б присісти, пристаркуватий, приспівувати, присмажити

В прибігти, прибудова, прикрутити, прибережний

Г прегарний, презавзятий, премудрий, прекрасно

Д преосвященний, преподобний, престол, презирство.

6. Вкажіть рядок, у якому слова утворені суфіксальним способом:

А відповідально, лісостеп, співбесідник

Б по-літньому, літній, квітчасте

В табунець, сердечний, степовий

Г рукавиця, річниця, безрадісний.

ІІ рівень

1.Утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові від поданих імен:

Степан, Тодось, Хома, Ігор, Євгеній, В’ячеслав.

2.Від поданих слів утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ(ий) і за пишіть їх у дві колонки: 1) на –ський; 2) на –цький, -зький.

Ятрань, Новоселиця, Абхазія, комендант, завод, Рига, альпініст, Овруч, дивак, Волгоград, село, якут, Калуш, журналіст, Арал, емігрант, Житомир, Ельбрус.

 

Ключ. З перших букв прочитаєте народне прислів'я.

 

 

ІІІ рівень

1.Поясніть фразеологізми, введіть один з них в речення.

Показувати пазурі, ґедзь вкусив, починати з азів, книга за сімома печатками.

2. Розшифруйте абревіатури:

АЗС, ЦУМ, СНІД.

Поясніть принцип творення таких слів.

 

ІV рівень

Уявіть, якою була б система освіти через 100 років. Використовуйте у своїх міркуваннях числівники. Один з них провідміняйте за відмінками.

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів