Тема.Людина починається з добра.
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 16-03-2014, 15:13
Тема.Людина починається з добра.
Мета.Вчити учнів усвідомлювати книжку як засіб спілкування з
мудрою людиною. Формувати в учнів осмислене ставлення
до загальнолюдських цінностей. Виховувати віру в силу доб-
ра, прагнення до самовдосконалення.
Обладнання. Збірники художніх творів «Позакласне читання.
4кл.». Тематична виставка книг та ілюстрацій.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
ІІ.Оголошення теми уроку.
1.Прочитати вислови.
а) «Поведінка – це дзеркало, в якому кожен показує своє облич-
чя».
Йоганн Вольфганг Гете

( Людина починається з добра.)
2.Пояснення змісту прочитаних висловів.
ІІІ.Робота з виставкою книг.
- Які книги ви подали на виставку?
- Представте книги за пам’яткою.
-Назва книги.
-Автор.Художник.Видавництво.
- З анотації я дізнався...
-Події відбуваються...
- На яких сторінках читати цю книгу мені було... (цікаво, сумно,
весело,хвилююче).
-Найбільше запам’яталося...
-Після прочитаної книги залишиться...
ІV.Обговорення прочитаних творів (с.72-75).
1.Бесіда.
-Яку відповідь ви дасте на запитання Миколки з оповідання «А
хто ж вам казку розповідає, бабусю?»
- Чому діда Максима автор називає дивним мисливцем?
- Чи справді дід Максим був «невдахою»?
-Яким би ви намалювали діда Максима?
- Чого вчить нас оповідання «Дивний мисливець»?
- Що потрібно звірам для життя?
- Без чого не може жити людина?
- Які слова передають головну думку твору «Без чого не можна
жити»?
- Що може зрозуміти людина, знайшовши золоте зернятко істини?
- Якою була відповідь старшого брата на зневіру молодшого?
- Рабом яких негативних рис був молодший брат?
- Що сказано в творі про справжню свободу? Прочитати.

Фізкульхвилинка.

V.Поглиблення, розширення читацького досвіду учнів.
1.Читання, обговорення оповідання В.Сухомлинського «Добре
слово» (с.76).
а)Самостійне читання твору мовчки.
- Що трапилося з Олею?
- Чи допомогло Олі добре харчування?
- Що вдалося зробити прабабусі Надії?
- Чим було наповнене добре слово?
2.Читання, аналіз казки В.Врублевської «Мулярове щастя» (с.77).
а)Читання початку казки вчителем(до слів «Пішов муляр, став
над яром»...).
- Що бентежило Муляра? (В чому щастя людини.)
- Як розуміла щастя мати? ( Самопожертва заради щастя дітей.)
б)Читання казки вголос учнями (до слів «Минали роки»...).
-Яку ціну мав заплатити Муляр змії за правду про людське щас-
тя? (Віддати змії свою мову.)
в)Читання казки до кінця.
- В чому ж Мулярове щастя? ( У творчій праці.)
г) Що означає вислів: «Перевершити свого вчителя»?

VІ.Літературна гра.
Прочитати прислів’я. Пояснити зміст.
Зробиш добро – не кайся, лихого стережись
Добрий чоловік людям добро чинить і добром платять.
Той мені брат,хто зла уникай.
З добрим дружись, а той і собі має.
Усе добре переймай, а моєму добру рад.
Хто людям добра бажає, вдієш лихо-начувайся.
За добро нікому не хвалиться.


VІІ. Підсумок.
1.Читання вірша.
Добро твориться просто
Добро твориться просто – ні за так.
Так, як цвіте і опадає мак,
як хмарка в’ється і сміється пташка,
як трудиться мурашка-горопашка.(Іван Драч)

- Як ви розумієте назву вірша?
-Утворіть прикметник, прислівник від слова добро.
-Якого настрою надають людині ці слова?
-Поведінка яких дійових осіб з прочитаних творів відповідає
змісту вірша?
2.Слово вчителя.
-Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі і
посилає до неї ангела- хоронителя. Уві сні ангел цілує немовлят-
ко тричі: в чоло – аби воно зростало розумним, в личко, щоб бу-
ло красивим, та в груди, аби здоров’я, любов та доброта вселили-
ся в його тіло, серце та душу.





























Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів