Профілактичні ігрові комплекси вправ на основі асоціативних рухів у віршованій формі
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 17-03-2014, 19:30
Профілактичні ігрові комплекси вправ на основі асоціативних рухів у віршованій формі

Зміст

1. Зміст ............................................................................................................. 2
2. Анотація ....................................................................................................... 3
3. Основна частина ......................................................................................... 5
4. Бібліографія ............................................................................................... 25


Анотація
Одне з основних завдань загальноосвітньої школи виховати молоде, здорове, фізично розвинене покоління. Серед великої кількості різноманітних засобів фізичного виховання широко використовуються рухливі ігри та фізкультхвилинки на уроках.
Дитину, яка переступила через поріг школи, потрібно виховати фізично розвиненою особистістю. Адже саме в молодшому шкільному віці дитина росте і розвивається . Для нормального розвитку дитині потрібно багато рухатися . Як стверджує народна мудрість, « Рух – це життя і здоров’я» .
У дитини, яка прийшла до першого класу рухова активність зменшується . Адже цього вимагають правила поведінки в школі, у неї з’являється новий обов’язок – навчання.
Більшу частину доби дитина перебуває у статичному положенні, тобто сидить: у школі під час уроків ; удома, коли виконує домашні завдання , читає, дивиться телевізор або грається на комп’ютері. При цьому дитина несе велике фізичне навантаження . Тобто стомлюється, в неї знижується працездатність, проявляються негативні емоції, погіршується самопочуття. Діти починають порушувати правила поведінки на уроці .
Для того, щоб діти менше стомлювалися під час уроків, необхідно проводити фізкультхвилинки ( нескладні фізичні вправи). Ці вправи сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м’язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, розслаблюється кисть руки.
У початкових класах фізкультхвилинки є обов’язковим елементом кожного уроку .
У першому класі необхідно проводити по дві фізкультхвилинки на уроці . Вправи слід обирати такі, які б зняли втому зі спини, плечового пояса, тазових суглобів. Дітям подобається виконувати танцювальні рухи під музику. Це піднімає настрій. Вони стають веселішими і життєрадісними.
У 2-4 класах діти можуть проводити фізкультхвилинки навіть самостійно . Їм більше до вподоби фізкультхвилинки, які супроводжуються віршованим текстом, в яких зустрічаються різноманітні тварини, казкові герої . Для того, щоб діти відпочили і точніше виконували вправи, вчитель промовляє текст, а діти виконують їх.
Фізкультхвилинку можна назвати грою. Адже граючись, виконуючи деякі вправи, діти засвоюють життєво необхідні рухові навички і вміння, у яких виробляється сміливість, воля, кмітливість.





































Карлсон
Карлсон в клас наш прилетів
(Сидячи за партами підняли руки)
І за мою парту сів.
(І покрутили ними над головою)
Ми з ним привіталися
(із сусідом по парті декілька разів)
Й трішечки погралися.
(Погратися в ладусі.)
Каруселі
Каруселі, каруселі,
В поїзд сіли ми веселі.
(Промовляють «чу-чу-чу»)
Каруселі, каруселі,
В автобус сіли ми веселі.
(«Д-д-д-р-р-р» - заводять двигуни,
Руками показують крила літака,
«літають по класу»)
Дощик
Жовте листя опадає.
(Повільні горизонтальні рухи обох рук.)
З хмарки падає вода.
(Імітація падіння води.)
Дощик, ти нас не чіпай
(імітація відштовхування дощу)
І скоріше висихай!
Від дощу сховаємось –
(біг на місці)
В піжмурки пограємось.
(Руками затулили голову)
Веселе сонечко
Стало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
Ми всі дружно піднялися,
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали-сіли, встали-сіли,
Бачте, як розвеселили!
Стало сонце танцювати,
Нас до танцю припрошати.
Нумо разом, нумо всі, Потанцюймо по росі!.


Зайченята
Забавлялись зайченята
(встати, підняти руки вгору, потягнутися)
Виглядаючи маму й тата.
(Руки на пояс, повторити вліво –вправо з присіданням.)
Ось так – лапку до лапки,
(поплескали в долоні)
Ось так – шапку до шапки,
(руки до голови – вгору)
Ось так – вусом потрусим,
(похитали головою)
Так, так, так!
(Пострибали)



Подорож до лісу
Петрик йшов, йшов, йшов
(ходьба на місці)
І суницю знайшов.
(Нахилитися вперед)
З’їв і далі пішов.
(Показати)
Петрик йшов, йшов, йшов
І горішок знайшов.
Підняв і далі пішов.
Петрик йшов, йшов, йшов
І грибочок знайшов,
Поклав у корзинку
Й додому пішов


Гриб
Диб-диб-диб!Диб-диб-диб!
(Ходьба на місці)
Біля пенька гриб!
(Показати, нахилившися вперед)
Отакий товстелезний,
(розвести руками всторони)
Отакий грубезний,
Бриль – на голові, а нога – в траві.
(Похитати головою, показати вниз на ніжки.)
Диб-диб-диб! Диб-диб-диб!
Біля пенька гри!


Берізки і кленці
Ми берізки і кленці. (Встати.)
В нас тоненькі стовбурці.
Ми в стрункі стаєм ряди, (Руки поставити перед собою.)
Виправляєм гілочки.
Ледь зіп’ялись з корінців, (Руки підняти вгору.)
Дістаємо промінців.
Ми стискає міх вогонь (Стиснути кулачки.)
В зелені своїх долонь.
Хилять свіжі вітерці (Нахили тулуба вправо – вліво.)
Вліво – вправо стовбурці.
Ще й верхівки кожен ряд (Вправи для шиї.)
Нахиля сперед – назад.

Боровик
Вийшов в поле боровик,
Та й узявся в боки,
Бо він бачити не звик –
Обрії широкі.
Покрутився на нозі,
Реготом залився,
Танцюристці – бабочці
В пояс уклонився.
Потім зайчика ганяв,
Виспавсь на пісочку,
Коли вечір вже настав –
Викупавсь в струмочку.



Тупотілка
Туп – туп – туп! Там і тут,
Вже до школи діти йдуть.
Не біжать і не кричать,
Лиш ніжками тупотять,
Хто тихесенько іде,
Той ніколи не впаде.
А хто дуже побіжить,
Може носика побить.

Сонечко
Прилетіло сонечко
На мою долонечку –
Крильця червоненькі,
Цяточко чорненькі.
По всіх пальчиках ходило,
З мізинчика полетіло.

Деревце
Трава низенька –низенька,
Дерева високі –високі.
Вітер дерево колише – гойдає.
То вліво,то вправо нахиляє.
То в гору, то назад.
То вниз нахиляє.
Птахи летять – відлітають,
А учні тихенько за парти сідають.



Конячки
Гей, конячки, всі зі мною
Поспішим до водопою.
Ось і річка, глянь яка!
І широка, і глибока,
Біля берега – мілка.
В ній така смачна водичка –
Пийте, пийте!
Постукайте копитами,
Скуштуйте травички.
Гей, конячки, а по тому
Ми поскачемо додому
Гоп – гоп, гоп – гоп.

Весела перерва
Фізкультуру любим дуже,
Тож вставай з-за парти, друже.
Вгору руки підніми,
Вгорі пальцями струсни.
Спину добре розправляй
І на місці пострибай.
Потім вмій тихенько сісти.

Гопак
Ми втомилися читати,
Будемо відпочивати!
Руки в боки й гопака!
Примовлянка це така!


Вітер
Налетів з-за лісу вітер –
Він сердитий і рвучкий,
Покрутив в садку нам квіти,
Розгойдав усі гілки.
У вікно, у двері грюкнув,
Розстелив по хаті дим,
Впав на шлях і мчить на луки,
Я – наввипередки з ним.


Хмаринка
Хмаринка сонечко закрила
Слізки срібні зронила.
Ми ті слізки пошукаєм,
У травиці позбираєм,
Пострибаєм, як зайчата,
Потанцюємо ще трішки,
щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.









- Де Вороно-Каркароно,ти була?
(Руки на поясі, а ноги переступають,
Ніби танцюють польку)
- Що Вороно-Каркароно, принесла?
(Ноги зупиняються, руки роблять рухи
Від грудей уперед і назад 3 рази)
ППокружляла, покружляла угорі,
(діти імітують рухи по колу)
Горобців порозганяла у дворі,
(широкі рухи руками вправо, вліво)
Стріла півня – розбишаку-пісняра
(імітують зустріч із півнем)
І чкурнула, дременула із двора.
(Займають місця за партою)

Сірий котик міцно спав,
Навіть пісню не співав.
Та нарешті стрепенувся
І довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись
І чистенько умиватись.
Порозчісував він вуса
Довігі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив
Й до комірчини побрів,
Буде мишку полювати
І добро оберігати.
Й ми, як котик відпочили,
Щоб зміцніли наші сили.



Встаньте, діти, потягніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться,
Веретенцем покрутіться.
Відпочили? Все гаразд.



Дерева високі-високі,
Трава низенька-низенька, Вітер дерева колише, гойдає,
Листочки зриває.
Листочки падають кружляють,
А діти тихенько за парти сідають.



Хочу я здоровим бути,
Гартуватись хочу я.
Тож гімнастику робити
Треба разом – ти і я!
З фізкультурою ми дружим,
Рівні вправи любим дуже!
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Будем зараз присідать



Раз, два – дерева!
Три, чотири – вийшли звірі!
П’ять, шість – пада лист!
Сім, вісім – птаха в лісі!
Дев’ять, десять –
Он сунички підвели червоні личка!


Раз – два – всі пірнають,
Три, чотири – виринають,
П’ять, шість – на воді
Кріпнуть ручки молоді.
Сім, вісім, що є сили
Всі до берега приплили,
Дев’ять, десять – розгорнулись,
Обсушились, розігрілись
І за парти тихо всілись.



Буратіно потягнувся,
Раз – нагнувся, два – нагнувся,
Руки в сторонри розвів,
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик цей дістати,
Треба нам навшпинь стати.




Встаньте, діти, посміхніться .
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній
І до сонця посміхніться ,
В різні боки похиліться .
Веретеном покрутіться .
Раз присядьте. Два присядьте
І за парти тихо сядьте.

Важко зайчику сидіти,
Треба трішки відпочити .
Скік-скік,скік- скік,скік-скік.
Треба трішки пострибати
Скік-скік,скік- скік,скік-скік.
Пострибавши ,працювати


Встало в ранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти:
Встали – сіли, встали- сіли.
Бачте, як розвеселили.
Встало сонце танцювати,
Нас до танцю припрошати .
Нумо разом , нумо всі
Потанцюймо по росі.

Відлітають за моря,
У краї далекі,
На будинках гнізда в’ють .
Звуть же їх далеко.

Диби- диби, диби- диби.
Ішла баба по гриби.
А дід по опеньки в неділю раненько.
Назбирали опеньків , зварили смачненько ,
Поклали опеньки в макітру гарненько.

Гуси – лебеді летіли,
На лужок тихенько сіли.
Посиділи ,поклювали.
Покрутились , дружно свтали.

Учать мами рибку- плавать,
Звіра- бігать, птиць – літать.
А дітей навчає вчитель
Все уміть , багато знать.
Коли риби виростають ,
добре плавають в воді,
птахи високо літають.
Звірі бродять по землі.
А людина виростає –
Їздить ! Плаває ! Літає!
Навіть в сильних небесах
Проклада людина шлях.


Раз ,два , три, чотири, п’ять!
Час прийшов нам спочивать.
Так . Піднесли руки вгору.
Нумо, глянемо на зорі,
А тепер всі руки в боки,
Як булата, скоки-скоки.
Десять , девять, вісім , сім -
Час за парти сісти всім.

У країні казочок жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли.
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво ,вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору , руки вниз,
Раз присіли, піднялись .
Головою похитали
Й працювати знов почали.

Задивились котики
На вербові котики.
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Час прийшов їм спочивать.
Відпочине і наш клас .
Всі піднесли руки- раз!
Два ! – присіли , руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і в гору ,
Два! – і вниз.
На сусіда не дивись.
Ще присіли , піднялись ,
Головою похитали
Й працювати знов почали.



«Раз» - підняти руки вгору.
«Два»-нагнулися додолу,
Не згинайте . діти, ноги.
Як торкаєтесь підлоги .
« три – чотири» - прямо стати,
Будем знову починати.


Дружно вправними руками
Допоможемо ми мамі.
Посуд гарно перемиєм.
Витрем насухо, складем
І при цьому не побоєм.
Пил зітремо й підметем-
Скрізь порядок наведем.





Вранці часу я не гаю,
На зарядку вибігаю,
Марширую, присідаю,
Легко бігаю, стрибаю,
І не стомлююсь ні трішки,
Бо я дужі маю ніжки.

Дятел дзьобом дуб лікує
І дупло собі майструє.
«раз , два, три, чотири, п’ять»-
Час прийшов відпочивать.

Раз, два , три , чотири, п’ять-
Вийшов зайчик погулять.
Зимно зайчику стояти,
треба трішки пострибати.
Скік-скок, скік-скок-
Треба трішки пострибати.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок в кущах сидить.
Вже й збарлогу встав ведмідь-
Цих тваринок всіх любіть.






Раз, два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три,чотири! – нахилились.
Із струмочка гарно вмились.
П’ять,шість - всі веселі
Крутимось на каруселі.
Сім, вісім! – в поїзд сіли.
Девять. десять!- відпочили
І за парти дружно сіли.

«Раз, два, три!» – ми у ліс прийшли.
« на чотири» - гриби знайшли.
«П’ять!» - швидко назбирали,
У кошики поклали.
«Шість, сім!» - весело усім.
«Вісім!» - гарно відпочили.
І до роботи приступили.

Незнайко в поле пішов,
Там гарну квіточку знайшов.
Легенько він її зірвав .
Удома в вазочку поклав.

Ой, яка ж вона швиденька,
Наша білочка руденька!
Не звірятко – просто диво,
Невгамовне, пустотливе.
Вгору – вниз –
Нема зупинки.
А ми поскачемо хвилинку,
Розімнемо ніжки, спинку.
Відпочили гарно всі.
Час за парти сісти всім.


Всі піднесли руки – раз!
Встав навшпиньки увесь клас.
Два! – присіли, знову встали.
Головою похитали.
Нахил вліво, нахил вправо,
Повторили знову вміло.
Ми на ганку спозаранку
Робимо зарядку.
Похитали головою.
«Раз» - притупнули ногою.
Руки вгору, руки вниз.
«Два» - присіли, піднялись
Гарно всі ми відпочили.
Й до роботи приступили.

Ходить чапля по болоті,
Хоче жабку упіймати.
А жабка плиг та плиг –
Спробуй наздогнати.






Я малюю зайчика для вас. Раз!
Це у нього голова. Два!
А це вуха догори. Три!
Хвостик в нього є. Чотири!
Оченята аж горять. П’ять!
Зубки, ротик – хай морквину
Гризе зайчик без упину.
І смачну капусту їсть. Шість!

1,2,3,4 –у гайок ми ходили.
Зайця сірого зустріли.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташечка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок в кущах сидить.
Посиділи і ми трішки,
Щоб спочили руки, ніжки.
Всі веселі, от чудово!
У гайок підемо знову.
Як ходить ведмідь?
Як стрибає зайчик?
Як лазить черепаха?
Як плаває собака?
Пригадаймо, друзі, вмить,
Як пшениченька шумить?
- Ш-ш-ш-ш-ш-ш!
Як в гайку струмок дзвенить?
- Джр – джр –джр!
Як бджола в саду бринить?
- Дз-дз-дз!
Як шумлять у птаха крила?
- Ш-ш-ш-ш!
В морі синьому вітрила?
- Ш-ш-ш-ш!
Й ми всі разом пошуміли,
Від роботи відпочили!


Хомка, Хомка, хом’ячок,
Посмугований бочок.
В Хомки гарна звичка є –
Хомка рано устає.
Прибирає двір і хатку
Й почина робить зарядку.
«Раз, два, три, чотири, п’ять» -
Хоче Хомка дужим стать.


Я вікно у ранок відчиняю,
І заходить сонечко у дім,
А надворі яблунька гукає:
- Гей, Яринко, жду тебе! Ходім!
Ми виходим з яблунькою в поле,
Нас вітає сонце золоте.
Підростаємо, ростем обоє,
Яблунька до того ж ще й цвіте.




У дорозі всі стомились,
Адже добре потрудились.
Тож давайте для розрядки
Зробим кілька вправ зарядки.
Раз! – підняли руки вгору;
Два! – нагнулися додолу;
Три! – повернулись вправо, вліво;
На «чотири» - раз присіли.
Похитали головою,
Ще й притупнули ногою.
Пальчиками повертіли
І за парти тихо сіли.
Косить в лузі журавель
Конюшину та щавель.
А журавлики малі
Узялися за граблі.
Хоч журавка і не косить,
Так джерельну воду носить.
Носить воду ще й обід,
Щоб косилося як слід.
.










Бібліографія
1. Борисенко А.Ф. , Цвек С.Ф. Методика фізичного виховання чунів початкових класах. – К:ДМП «Полімея»,1997.
2. Гавриленко А.А. Джерело. Посібник з народознавства. – Запоріжжя «Просвіта» ,2001.
3. Демчишин А.А.,Мозола Р.С. Рухливі ігри. Київ «Радянська школа» ,1985.
4. Доброгорська Г. Почасткова освіта . – 2010. –№ 48.
5. Ісаєнко О.В., Клочко Н.В., Гламаздіна І.Г. Я і Україна . Природознавство.-плани –конспекти уроків .Харьків ,2009.
6. Казагінер О. Проведення фізкультхвилинок на уроках англійської мови . Початкова освіта . - .2007 .- №10.
7. Кашуба Л.І. Підготовка до школи дітей шестирічного віку. – Тернопіль «Мальва- ОСО», 2001.
8. Коваленко О.В. Цікаві вправи- діалоги для маленького мислення , спрямовані на стимулювання і розвиток його розумових здібностей і розуміння . Розкажіть онуку. – 1999. - №7
9. Митахір Н.Б., ЯнусьС.В. Уроки з курсу основи здоров’я. – Тернопіль . Навчальна книга – Богдан . – 2006.
10. Чекіна О.Ю. Час настав для відпочинку – проведем фізкультхвилинку ! Початкове навчання та виховання . – 2006. - №28-29
11. Шахненко В.І., Нездолій Г.Г. Абетка здоров’я. – Харків «Ранок» . – 1999.
12. Юшкіна О. Ігри та вправи на уроках образотворчого мистецтва .Початкова школа . – 2007 . - №11.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали