Тема: Правопис іменників і прикметників.
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 20-03-2014, 23:23
Тема: Правопис іменників і прикметників.

Мета: повторити з учнями вивчене про іменник та прикметник, їхні граматичні ознаки, навчити правильно використовувати іменники і прикметники у мовленні, знаходити вивчені орфограми і пояснювати їх за допомогою правил; знаходити і виправляти в чужому і своєму тексті помилки; розвивати мовлення та логічне мислення учнів: уміння аналізувати, зіставляти, порівнювати та узагальнювати мовні явища. Виховувати почуття любові до прекрасного, до рідного слова, до праці, до своєї професії.

Тип уроку: комбінований

Методи та прийоми: бесіда, змагання в групах, робота з текстом фахового змісту, елементи гри, діалогічне мовлення.

Основні терміни і поняття: іменник, прикметник, діалог, словосполучення.

Міжпредметні зв’язки: спецтехнологія.

Наочність: тема і девіз до уроку, плакати, схеми, підручник.



Хід уроку

Організаційний момент.

Повідомлення теми та мети уроку.

Мотивація навчання і вступне слово вчителя.

Звучить мелодія. Українська народна пісня.

Вчитель. Яка вона прекрасна! Пісня складається із слів. Девізом нашого уроку є слова зі Святого Письма: «Споконвіку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово». Хочу нагадати вам слова Ф.Петрарка, який писав: «У мене є друзі, яких я надзвичайно ціную, вони належать різним епохам і різним країнам. Вони ніколи не набридають, але готові відповісти на будь-яке моє запитання».

Важко не погодитись із думкою знаменитого поета, оскільки його друзями, як ми розуміємо, були книжки.

Книга – джерело знань. Немає людини, яка, спілкуючись тривалий час із доброю, цікавою книжкою, не стала б кращою і щасливішою. У книжках – мудре слово, порада, щира душа нашого народу, його труд, сміх і безсмертя.

Отже, і ви повинні показати свої знання, вміння влучно користуватися словом, бачити його силу і красу, знати закони, за якими будується мова.

А завдання сьогодні буде ось яке.

Подорожуючи шляхами держави Рідна мова, ми з вами завітаємо до обласного центру Морфологія. Саме тут відбудеться парад усіх частин мови з нагоди того, що багато учнів подолали перевал Незнань. Ось іде Іменник, а поруч нього поважний Прикметник, які Вони очолюють і ведуть колону.

Сьогоднішній урок незвичайний ще й тим, що ми будемо намагатися оперувати тільки професійною лексикою.

За професією ви слюсарі з ремонту автомобілів, токарі і тому послухайте, яким буде завдання. Генеральний директор однієї фірми обласного центру Морфології оголосив конкурс. Тільки одна єдина бригада автослюсарів з міцним мовним підгрунтям виграє і здобуде тендер на право працювати в автосервісі у цьому обласному центрі. А це, ви розумієте, ласий шматочок. Так ось. Об’ява вже надрукована в газеті, і всі учні, які вивчають цю тему і вчаться за вашою ж спеціальністю, готові позмагатися за перемогу. Але я вважаю, що ви повинні з гідністю вибороти звання найкращих.

До проблемних завдань звертаюсь і під час пояснення нового матеріалу, під час закріплення і під час опитування.

Приклади проблемних завдань:

При вивченні повісті І.С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»: що б ви хотіли побажати персонажам у майбутньому?

Роман П.Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

- уявіть, що ви письменник: як би ви закінчили цей роман?

- чи засуджуєте ви Чіпку?

Іван Карпенко-Карий: «Чи сьогодні ще живі «Пузирі»?

Чим захоплює вас постать І. Франка?

- Який би ви вибрали шлях боротьби?

- Що має більшу цінність – кохання чи сім’я?

При вивченні творчості Лесі Українки говоримо про ідеал сучасної жінки: «Якою я хотів би бачити свою дівчину, дружину».

Чи засуджуєте ви такого батька? (В. Стефаник «Новина»).

- Як ви уявляєте майбутнє доньки, яка врятувалась?

Як ви поділили б батьківську спадщину? (О.Кобилянська «Земля»).

- Як ви вчинили б з людиною, яка вам зрадила? («У неділю рано зілля копала»).

Постановка проблемних завдань повинна бути педагогічно виправданою. Звичайно, не слід забувати, що без знань учень не може розв’язати завдання. Проблемність можлива лише на базі знань.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали