Конспект першого уроку Україна - єдина країна
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 30-08-2014, 18:01
Конспект першого уроку
Тема. Україна - єдина країна

Мета. Продовжувати формувати поняття «Батьківщина», ознайомити з відомими містами, річками України; формувати уявлення про столицю як головне місто країни,розширити знання про рідний край;
розвивати розумові здібності учнів, пізнавальний інтерес, самостійну активність, спостережливість, творчість;
поглибити знання учнів про державні символи України;
виховувати любов до рідного краю, формувати патріотичні почуття.

Обладнання. Карта України, плакати з державними символами України; ілюстрації з зображенням природи Донеччини, фотографії Дзержинська, символи Дзержинська, іграшковий літак, автобус, картки з завданнями, кольорові олівці, карта України для роботи в групах.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Налаштування на урок.
Вересень тихо заглянув в віконце,
Ніжно, привітно всміхнулося сонце.
Вітер безшумно гойдає віти,
Тихо за парти сідають діти.

2. Дихальна вправа « Я – Сонечко» .
Я – маленьке сонечко. Я прокидаюсь, умиваюсь, розчісую свої промінчики, піднімаюсь над обрієм. Я – велика розжарена куля. Я дарую своє тепло лісам, лукам, рікам. Я лечу над землею і дихаю вільно, спокійно. Як же красиво навкруги!

Мотиваційний аспект.
Учень На землі великій є одна країна
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті.
І скажу, до речі, ще й талановиті.

Учень Землю засівають і пісень співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти...

Учитель То скажіть же, діти,
Що це за країна?

Учні (хором) Це наша славна Україна!

Вчитель. Про що ми будемо розмовляти на уроці?
А щоб знати це напевно, прочитаємо вірш, перші букви якого підкажуть нам правильну відповідь.
У всіх людей одна святиня.
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж чужий в пустині рай.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, - без Батьківщини.
- Сьогодні ми здійснимо уявну подорож по нашій Україні, більше дізнаємося про рідну землю, ознайомимося з відомими містами України, розширимо знання про головне місто України, повторимо державні символи України.

ІІІ. Робота над темою уроку.
- На чому ми сьогодні будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, виконав завдання.
1.Графічний диктант. Літак.
- Уявіть собі, що ми перебуваємо у салоні літака. На літаку летітимемо не високо і не швидко, а так, щоб усе найголовніше побачити. А ось і наші стюардеси.
1 стюардеса. Доброго дня, дорогі друзі!
Я рада вас привітати на борту нашого літака. Прошу сісти зручніше і пристебнутися ремінцями. Щасливого вам польоту!
Вчитель. Наша подорож розпочинається із нашого мальовничого селища Щербинівка.
- Що ви знаєте про наше рідне селище?
2. Розповідь вчителя :
- про назву селища;
- про рідну школу – школу, якій виповнилося 115 років;
- про інші заклади у селищі ( сільрада, магазини, лікарня, Будинок культури, дитсадок, ЗОШ № 20, зал. станція «Кривий Торець»…)
Вчитель. А тепер ми пролітаємо над рідним містом – Дзержинськом.
Нещодавно йому виповнилося 200 років.
- А чим славиться наше місто ?
Вчитель доповнює відповіді дітей.
2 стюардеса. Шановні пасажири! Наш політ продовжується. Погляньте, будь ласка, яка чудова Україна!
Вчитель. Діти, а хто мені скаже, що таке Україна?

Учень. Україна – рідний край!
Поле, річка, синій гай.
Любо стежкою іти
Тут живемо я і ти.

Учень. Україна – це наша земля, рідний край, де ми народилися. Її багатства –це хліб і цукор, сталь і вугілля, літаки і комп`ютери.

Учень. А ще тихі озера, калинові гаї, народні пісні, наша рідна домівка.

Учень. Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади.
Це гори Карпати і шахти Донбасу.


Учень. Україна – це розкішний вінок із калини, барвінку і м`яти. Україна – це пам`ять про минуле і сучасне.

Учень. Україна – це земля, де ми живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки.

Учень. Україна... рідний край, золота чарівна сторона.
Україна – це велика держава.
Вона в усьому, що оточує нас: у місяці, у зорях, стежці,
якою ми йдемо до школи.

Учень. Україна – це древній Київ і широкий Дніпро – Славутич, що несе свої води у Чорне море.

1 стюардеса. Шановні пасажири! Наш літак іде на зниження. Прошу пристебнути ремні і відгадати, у якому місті відбудеться наша посадка.

Воно відоме в світі,
Каштани в ньому квітнуть,
Будинки тут високі,
Дніпро тече широкий.
Ворота золотії
Стоять, мов чародії.
Віддавна - це столиця,
Столиця білолиця.
Ну, хто з вас здогадається,
Як місто називається ?
Діти. Це місто Київ.
2 стюардеса. Отже, посадку здійснюємо в аеропорту Бориспіль. Місто – герой Київ зустрічає нас сонячною погодою.
1 стюардеса. Просимо всіх пасажирів на декілька годин покинути салон літака.
Фізхвилинка. «Сонечко».
Вчитель. Гарно всі відпочили?
Діти. Так!
Вчитель. Тоді продовжимо нашу подорож, але вже на автобусі. Прошу вас, будь ласка, зайняти місця в салоні автобуса, щоб краще побачити наше місто.
ІІІ. Розповідь про Київ з використанням ілюстрацій.
Київ – стародавнє і вічно юне місто, столиця нашої держави – України. Київ – одне з найкращих міст світу. Красиве воно в будні і в свята, в усі пори року. А особливо гарне воно весною, коли запалюють свої свічки каштани.
Головна і найкрасивіша вулиця Києва – Хрещатик. На Хрещатику завжди ніби свято. Багато людей іде по широких тротуарах, по бруківці мчать тролейбуси, машини. А під землею побудоване метро.
Це місто багате театрами, бібліотеками, школами, стадіонами, заводами. Але найбагатше місто роботящими людьми. Це вони зробили нашу столицю такою неповторною.
Екскурсія по місту Києву, яке розташоване на Дніпрі, підходить до кінця. Через кілька хвилин ми прибудемо в аеропорт Бориспіль.
Вчитель. Увага! Увага! Приготуйтеся до посадки на наш літак. Посадку закінчено. Літак бере курс на продовження подорожі по Україні. Ми пролітаємо над такими містами нашої країни : Львів, Ужгород, Запоріжжя, Дніпропетровськ, Луганськ, Харків, Донецьк.
Львів – велике, стародавнє місто. Його заснував князь Данило Галицький. І назвав ім.`ям свого сина Лева.
Ужгород – місто, що на річці Уж.
Запоріжжя – місто за порогами Дніпра.
Луганськ - місто, яке розташоване на берегах річки Лугань.
Харків – місто, що стоїть на річці Харківка.
- Діти, подивіться на карту. Україна схожа на великого птаха. Скажімо на орла. Посередині цього орла Дніпро тече до Чорного моря. А яке ще море на Україні?
Подивіться на птаха з гори і побачите сині жилки. То річки України. Запам`ятайте головні річки України – Дніпро, Південний Буг, Дінець, Дністер, Дунай, Кальміус.
- А яка річка тече через наше селище ?
Кривий Торець.
Вчитель. Наш літак прибуває у аеропорт міста Донецька.
1 стюардеса. Шановні пасажири! Приготуйтеся до посадки літака. Подорож по Україні закінчується.
2 стюардеса. Хоч би в якому краї не були, але завжди повертаємося на свою Батьківщину, у своє рідне селище, перлину свого дитинства, де живуть наші батьки, рідні, друзі.

ІV. Творча робота.
1. Гра «Яка Україна?»
У уславлена
К калинова
Р рідна
А активна
Ї
Н найкраща
А артистична
2. Робота в групах
Пояснення завдання.
- Перед вами карта України. Намалюйте або наклейте, що ви хочете бачити в нашій державі.
Підведення підсумків роботи груп.
3. Складання сенкану «Україна»
1. Україна.
2. Рідна, калинова.
3. Любимо, бережемо, пишаємося.
4. Без верби та калини – нема України.
5. Батьківщина.
4. Метод «Мікрофон» За що я люблю Україну.
5. Завдання «Твоя країна – Україна».

V. Підсумок уроку.
- Як називається наша країна?
- Яке місто є столицею України?
- Які вам відомі міста України ?
- Назвіть головну річку нашої держави.
Дорогі діти! Не забувайте, що ви – діти землі, що зветься Україна.
Любіть свою Батьківщину. Вона у нас – єдина!
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів