Т. Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі «Думка» («Тече вода в синє море»)
Додав: admin
Коментарів: 1
Додано: 7-12-2012, 23:49
Т. Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі «Думка» («Тече вода в синє море»)
Мета: навчити учнів розповідати основні відомості
про життя Т. Шевченка в Санкт-Петербурзі, ознайомити із змістом твору, виразно читати його; визначати провідний мотив вірша «Думка», пояснювати роль художніх засобів; виховувати любов до рідного слова.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: індивідуальні завдання для кожної групи учасників захисту, виставка літератури з теми, репродукція картини Л. Жемчужникова «Кобзар на шляху».
Хід уроку
I. Організаційний момент.
П. Актуалізація опорних знань учнів.

III. Повідомлення теми, мотивація навчальної
діяльності

Напередодні учні були об'еднані у дві групи, у кожній з яких «доповідач», «рецензент», «практик», «письменник». На дошці записано теми для створення проекту: «Життя Тараса Шевченка в Санкт-Пет-ербурзі» та «Творчість Тараса Шевченка».
Протягом 10 хв. «доповщачі» з кожної команди виступають з повідомленнями на оголошені теми, «рецензенти» ретельно опрацьовують теми опонентів, «практики» виконують письмові завдання на картках, «письменники» пишуть твори-мініатюри чи інші творчі роботи. Решта членів команд добирають додаткові запитання опонентам.

Таблиця для фіксації результатів


Зразки завдань для «доповідачів»
? Розкажіть про життя Т. Шевченка у Санкт-Петербурзі
? Розкаж1іь про творчість Т. Шевченка.
Зразки завдань для «рецензентів»
? Яке повідомлення (доповідь) вам найбільше
запам'яталося i чому?
Зразки завдань для «практиків»
? Який з віршів Т. Шевченка називають автобіографічним: «Сон», «Mені тринадцятий минало» чи «I досі сниться: під горою...»? Свою розповідь обгрунтуйте.
? Складіть план вірша «Мені тринадцятий минало», поділивши твіp на частини відповідно до змісту настрою i почуттів поета.
? Доведіть, що твip «Сон» («На панщині пшеницю жала») — вірш.
? Опишіть могилу Тараса Шевченка. Чому саме гора в Каневі стала місцем його поховання?
? Чи вразив вас вірш«На Великдень на соломі..»? Чому?
? Який фрагмент повісті С. Васильченка «Широкий шлях» вас вразив найбільше i чому?
? Які художні засоби образності використані автором для розкриття краси рідної природи в поезії «Садок вишневий коло хати»? У чому краса цього твору та його вплив на читача?
Зразки завдань для «письменників»
? Напшшть твір-мініатюру на тему: «Дитинство Тараса у його творах».
? Опишіть репродукцію картини Л. Жемчужникова «Кобзар на шляху».
IV. Сприйняття i засвоення нових знань.


Тече вода в синє море,
Та не витікає;
Шука козак свою долю,
А долі немае.
Пішов козак світ за очі;
Грає синє море,
Грає серце козацькеє,
А думка говорить:
«Куди ти йдеш, не спитавшись?
На кого покинув
Батька, неньку старенькую,
Молоду дівчину?
На чужині не ті люде, —
Тяжко з ними жити!
Hi з ким буде поплакати,
Hi поговорити».
Сидить козак на тім боці, —
Грає синє море.
Думав, доля зустрінеться, —
Спіткалося горе.
А журавлі летять co6i
Д од ому ключами.
Плаче козак — шляхи биті
Заросли тернами.
(1838, С.-Петербург)

1. Яким настроєм пройнята поезія?
2. Які асоціації вона викликає у вашій уяві?
3. Який мотив можна назвати провідним у цьому вірші i чому?


V. Підсумок уроку.

груп загалом.
VI. Повідомлення домашнього завдання.
1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.
2. Вивчити напам'ять вірш«Думка».
3. Прочитати поему «Іван Шдкова».
4. Написати творчу роботу на тему: «Як творчість Тараса Шевченка вплинула на моє бачення cвіту?» (за бажанням).
Коментар №1
Классно lol очень полезная статья, по скольку в ней очень много информации для учителей-новичков!
Статус:
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів