План конспект Тема : «Державний прапор України - святиня нашого народу»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 28-08-2013, 11:13

Тема:  «Державний прапор України - святиня нашого народу»

 

Мета та завдання:

·      Ознайомити дітей з Державним Прапором України .

·      Формувати уявлення про призначення Державного прапора України.

·      Уточнити уявлення дітей про Україну як державу ,в якій вони живуть (столиця).

·      Сприяти розвитку мовлення,збагаченню словникового запасу з теми «Батьківщина», розширенню кругозору.

·      Розвивати увагу, пам'ять, уяву, образне мислення, логічне мислення, дрібну моторику, конструктивні навички, вміння порівнювати.

·      Виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості за неї, шанобливе ставлення до Державногопрапору України.

 

Обладнання : монітор, комп’ютер, додатковий матеріал, фізична карта України, карта Євразії

 

Хід уроку

                             I.          Організаційний момент

1.    Привітання  з учнями

Вітаю Вас із чудовим хвилюючим святом - Днем Знань! 

Навчатись на відмінно 
Бажа
ю  вам віднині. 
Батькам своїм на радість, 
На славу Україні! 

2.    Створення позитивного емоційного фону уроку

Гра «Теплі долоньки»

Учитель: Діти, покажіть свої долоньки, потріть їх один об одного. Що ви відчуваєте? (Тепло).

У. - Це тепло ваших добрих рук (учитель читає уривок з віршу Надії Красоткіної «Простягніть діти ,сонцю долоньки свої»)

 

Простягніть , діти , сонцю долоньки маленькі,

І проміння любові у сонця візьміть.

Щоб було біля вас людям добре ,тепленько,

До людей доброту і любов донесіть.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (слайди № 2-3)

Декламування вірша учнями «Країна, в якій ми живемо» 

Слайд 2

1 учень

Є в центрі Європи чудова країна, 
Сягає корінням у сиві часи. І це – незалежна моя Україна, 
Слайд 3

2 учень

Тут гори Карпати, степи і ліси. Шістсот і чотири ще тисяч гектарів – 
Приблизно таку має площу вона. 

3 учень

Є Київ - столиця у храмах і славі – 
Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки. 
4 учень

Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ. 
Багато є сіл і міста превеликі:Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ. 
Грунти чорноземні, джерела цілющі, озера блакитні та клімат м’який. 
5 учень

Усіх областей в нас є двадцять чотири та ще й Автономна Республіка Крим. 
Живуть всі народи у злагоді й мирі, у нас в Україні є місце усім. 

У. -Про що йдеться в вірші ? (Про Україну)

-Пропоную вам переглянути відео про Україну і ще раз впевнитись що нам є чим пишатися в Україні   Слайд 4

- Чим славетна наша Україна ? (на дошці демонстраційні таблиці із словами)

                          II.          Актуалізація знань учнів

Слайд 5 Розповідь вчителя:

-        Одного разу  ввечері Іванко та Марічка разом з мамою грали у настільну гру «Лото». Тато   в цей час дивився по телевізору програму новин . На екрані показували засідання Верховної Ради України . Виступав  Президент України (учитель демонструє фотографію президента України).

Та раптом заграла  музика ,і всі підвелися. Іванко та Марічка в один голос запитали у тата :

-        А чому всі підвелися ?

У.- А може ви діти підкажете ?(Якщо діти не знають,учитель продовжує розповідь)

- Тому що звучить гімн- відповів тато.

- А що таке гімн и чому його слухають стоячи ?

Гімн – це не просто музика- це урочистий  музично-поетичний твір. Це символ нашої держави. Почав свою розповідь тато.

У кожної держави є свій гімн. Державний гімн виконують та слухають стоячи,чоловіки скидають свої головні убори.  Слухають гімн мовчки та підспівують . Така поведінка при виконанні показують велич , честь ,силу, могутність нашої держави. По озвученому гімну, можна визначити з якої держави приїхали гості. Ось така історія.

У. - Діти. А ви хочете почути гімн нашої держави?

- Ми з вами любимо та пишаємося своєю країною ,а значить ,повинні пишатися її символами. Давайте, висловимо свою повагу до українського гімна та прослухаємо його як годиться ,стоячи.

 

Слайд 6 Слухання гімна (аудіо запис, всі підспівують)

                      III.          Робота з теми

1.    Повідомлення теми та мети

-        Як ви вважаєте ,чим ще відрізняється одна держава від іншої ? (Відповіді дітей)

-        Кожна держава має свої характерні знаки-символи.

Слайд 7 Відгадайте загадку

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

                                (Прапор)

У. -Де ви могли бачити прапор України ?

Слайди 8-13

-        Отже, юні друзі, синьо-жовтий прапор сьогодні майорить на всіх державних установах України. Він здіймається над усіма посольствами нашої держави в багатьох країнах світу, під ним ходять у морях-океанах українські пароплави… Стрімко злітає це полотнище і на різних спортивних змаганнях, коли на п’єдестал пошани піднімаються українські спортсмени. Гордо розвівається синьо-жовте знамено, промовляючи всьому світу: «Є у світі – Україна»

 

2.    Розглядання Державного прапора України ?

-        Правильно ,це полотнище прямокутної форми ,яке складається з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів

-        А може хтось з вас знає,що означають ці кольори?

3.    Кольорове рішення- прийом асоціацій Слайд 14 (додаток 2)

 

У. – Діти, що завжди буває жовтим?(пшеничне по­ле, колір хліба, зерна,що дарує життя всьому сущо­му на землі, жовто­гаряче сонце, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б життєдайний хліб.) Жовтий колір означає надію ,радість

- Що буває синім,блакитним? (річки, моря,небо). Цей колір означає вірність,правду, свободу.

-Чому смуги розташовані таким чином ? Як ви вважаете ? (міркування дітей)

Слайд 15  (Над пшеничними полями синє небо)

-Жовтий колір – це колір пшеничного поля, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це ще й колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б життєдайний хліб. Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. А невже без живлющої матері-води визрів би, заколосився б хліб? От вам і ще один блакитний колір – колір цариці води.

Слайд 16 Фізхвилинка

 (або «Гра з хусточками»(завдання на увагу) або

 (На столі коробка з жовтою та блакитною хусточками)

Вчитель пропонує дітям бути уважними і як тільки у нього в руках з’явиться жовта хусточка або синя виконувати такі рухи під музику

Жовта хустка- сонечко (руки до гори ,покружлятися)

Синя –струмочки (руки вперед ,покачування із сторони в сторону)

У. - А тепер давайте з'ясуємо, яку роль відігравав прапор у різні часи?

4.    Перегляд  уривка відео «Історія прапора України» Слайд 17

Слайд 18

У. – В  Статті 20 Конституції України говориться

«Державними символами України є Державний прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.

Державний Прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. (...)»

                       IV.          Систематизація та узагальнення знань учнів

Слайд 19

У. –А тепер пропоную розділитися на дві команди ,зіграти у гру і створити  віртуальний прапор України на моніторі.

-        Клас ділиться на дві команди  «Жовта» , «Синя».

-        На моніторі ігрове поле з 6 секторів. Команди по черзі обирають сектори ,

там з’являється питання ,на обмірковування надається 1 хвилина. Якщо команда відповідає вірно,то на ігровому полі з’являється фрагмент прапора. Якщо команда не відповідає або відповідає не вірно,то хід переходить суперникам.

-        Ітак,почнемо. (Додаток 1 )

Завдання «Синіх»

1 питання:

Перед вами ребус ,відгадайте його (закресліть всі іноземні букви та прочитайте прислів’я )

PWHДеXC  GLпраVCFпорYSANN  RTJпідFFJUTJніVNмаFSDютьDXZ DSZтаUмNV  

VXYУкDраCXZїSSну   URNвеXXXлиXZчаDSюUтьWW.


Відповідь:Де  прапор  піднімають,  там  Україну   величають.

2 питання:

Назвіть кольори прапора нашої Батьківщини. Поясніть ,що означають кожний з них.

3 питання :

Перед вами декілька гербів. Знайдіть герб нашої країни.(Правильна відповідь визначається кликом комп’ютерної миші)

Завдання «Жовтих»

1 питання:

Назвіть державу ,в якій ви живете та покажіть на мапі.

Учні показують Україну на мапі.

Україна розташована на материку Євразія.

2 питання :

Що таке гімн? Які правила прослуховування гімну?

3 питання:

Коли наша країна святкує День Прапора ?

А) 22 січня; 
Б) 23 серпня; 
В) 28 червня. 

Підведення підсумків гри. Нагородження переможців солодкими призами.

У. Підсумок заняття

Заключне слово вчителя.

-  Любов до Батьківщини, до рідного краю – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна. Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб наш край ставав квітучим, сильним і багатим. А для цього потрібно здобувати знання, багато знати, вміти, бо ж вам будувати майбутнє нашого краю. То ж старайтесь вчитися так, щоб вами пишалася наша країна.

В добрий час, дорогі діти!

 

Джерела :

1.     Красоткіна Н.  Простягніть діти,сонцю долоньки маленькі //

2.    Дітям про державу та народну символіку України/ упоряд. Л. М. Римар. ? Х. : Основа, 2004. ? 95 с.

3.    Фрагмент  першого уроку «Буковина –  край, де варто жити», Никифорак С. Ю.,вчитель початкових класів Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27

 

Скачати електронний варіант+ додатки pershiy-urok.doc [596,57 Kb] 
Скачати в архіві з презентацією urok.rar [3,72 Mb]

 
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали