План конспект Урок №2 Тема уроку: Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9» - фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 10-06-2014, 18:54

Урок №2 Тема уроку: Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9» - фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності.

 

Мета уроку: розкрити поняття фантастична, романтична, багатоепізодна повість; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, вміння дискутувати; формувати вміння простежувати сюжет епічного твору; виховувати активну життєву позицію, наполегливість у досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання:портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9», мультимедійні засоби.

Х І Д У Р О К У

Епіграф: Смілива не та людина, яка декларує свою

сміливість і надимає щоки, а на мою думку,

геройство полягає в тому, що ти долаєш свій

страх.

Леся Воронина

І. Організаційний момент.

З’ясування емоційної готовності до уроку (за допомогою означень-прикметників).

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Бесіда за прочитаними вдома розділами твору.

-З якими вигаданими персонажами познайомився Клим у прочитаних вами розділах?

-Де відбувався бенкет космічних прибульців?

-Як описує їх автор? Зачитайте цитати.

-Які нові випробування довелося пережити головному героєві повісті?

-Як змінився Клим? Доведіть свою думку та підтвердьте цитатою.

2. Гра «Кого або який епізод твору зображено?» (за ілюстраціями учнів).

3. Робота з прислів’ями та приказками, підготовленими шестикласниками.

У страху очі великі.
Лякана ворона і куща боїться.

Налякав міх, то й торбини страшно.
Плохий заєць і пенька боїться.
Боязливому по вуха, сміливому по коліна.
З переляку душа в п'ятки утекла.
Добре того лякати, хто боїться.
Для миші й кішка звір.
Хто боїться, тому
в очах двоїться.

- Як ви розумієте прислів’я? Які епізоди повісті можна пояснити ними?

Погано, хто боїться: лиха не мине, ще й натремтиться.

Хто боїться — той не рушить, хто відважить — той воза підважить.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра « Знайди код»

- Розташувавши у правильній послідовності події 6-12 розділів повісті, із букв-кодів прочитаєте слово, яке допоможе вам відповісти на запитання: що любив їсти Клим Джура? (Томатний сік із лікарською ковбасою).

Зустріч Климка і велетенської синьої ропухи на будмайданчику (Й).

Бенкет космічних прибульців (Т).

Проникнення в банк (О).

Напад на банкіра (Т).

Потаємний вхід у кабінеті директора банку (А).

Повернення із логова блакитних жаб (Н).

Зустріч із Баксом (М).

Паганіні стає Чаком Норрісом (И).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя.

- Із прочитаних розділів ми зрозуміли, що Клим Джура змінився. Чи можемо тепер назвати його боягузом? Доведіть.

- Що допомогло йому змінитися? (Найскладніше зламати в собі боягуза вперше, і якщо ти зміг це зробити, то набудеш досвіду мужності, який допоможе долати твій страх і надалі).

2. Робота з епіграфом.

- Прокоментуйте слова Лесі Ворониної.

- Чи став Клим справжнім героєм, ми довідаємося, продовживши крокувати з нашим героєм назустріч новим пригодам.

V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Виразне читання 13 – 20 розділів повісті (стисло).

Фізкультхвилинка у вигляді гри «Пінг-понг» (Учні стають у коло. Один із них має заздалегідь підготовлені нескладні запитання за змістом повісті, відповісти на які можна одним словом. Даючи запитання, кидає невеличкий мячик одному з товаришів, котрий, називаючи відповідь, повертає м’яч назад).

-Головний герой повісті, яку ми вчимо … (Клим).

-Прізвисько Сашка Смика … (Кактус).

-Бабусю Клима звали… (Соломія).

-Вона працювала … (у банку).

-Скорочена назва організації, до якої потрапив Клим… (ТТБ).

-Кличка собаки, що охороняв банк … (Бакс).

-Бабуся Соломія працювала … (прибиральницею).

-Однак вона була … (вченим).

-Винайшла… (машину часу).

-Батьки Клима прцювали у… (Єгипті).

-Які тварини прибули з Космосу? (Жаби).

-Чим вони любили смакувати? (Комахами).

2. Словникова робота(інформаційні повідомлення учнів) .

Папірус — товстий папероподібний матеріал, що виготовлявся взі стебел рослини циперус (папірус) , яка росла на берегах. В подальшому використовувалася як основа для . Папірус в перекладі з єгипетської— «дар річки». У Єгипті були бібліотеки, що містили до тридцяти тисяч сувоїв; особливо багата бібліотека була в Олександрії. Папірус настільки був поширений, що єгипетські купці загортали в нього покупцям товар..Найдавнішому свитку папірусу налічувалося понад п'ять з половиною тисяч років. При виготовленні писального матеріалу стебла папірусу очищалися від, серцевина розрізалась чи розділялась на тонкі довгі смужки. Ці смужки укладали тісними рядами на гладку і рівну поверхню і змочували водою. На перший ряд розстиляли інший ряд, але вже впоперек. На них викладали під прямим кутом ще один ряд смужок і поміщали під прес. Після сушки лист папірусу відбивали. Потім листи папірусу, що вийшли, склеювалися в свити, а в пізніший час— з'єднувалися в.

Єгипетські піраміди - найбільшапам'ятка, одне зі. - це величезніпірамідальної, ступінчатої чи баштоподібної форми, збудовані якдля. Усього в Єгипті знайдено 118 пірамід. При згадці єгипетських пірамід, як правило, мають на увазі розташовані в, неподалік відВеликі Піраміди.

3. Робота з географічною картою.

4. Бесіда за запитаннями

-Що вразило Клима, коли він біг вулицею, повертаючись з будмайданчика? (Усі люди мали надзвичайно дивний вигляд. Вони рухалися, ніби у сповільненій зйомці).

-Від кого отримав допомогу Клим? (З неба, від метелика).

-З ким проживав Климко? (З мамою, батьком, бабусею).

-Де в той момент знаходились батьки хлопчика? (На розкопках в Єгипті).

-Що найбільше ошелешило хлопчика, коли він повернувся додому? (Наказ бабусі і те, що бабуся якимось чином повязана з ТТБ).

-Що змусило хлопчика вступити в «бій» з прибульцями? (Небезпека за життя бабусі).

-Що нового дізнається Клим про свою бабусю Соломію? (Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).

-Яке нове завдання отримує Климко? (Спасти пані Соломію).

-Яку інформацію отримав хлопчик з екрану старої скрині? («Молода бабуся» розповіла Климку про машину часу та про нові завдання – переміститися до Єгипту).

5. Слово вчителя

- Саме до Африканського континенту вмить перемістився Климко, усвідомлюючи, що тільки він може врятувати рідну бабусю, сім’ю та і людство в цілому від небезпечних синьомордів. Через технічні несправності експериментальної машини часу Климко прибув на одну добу пізніше і не встиг попередити батьків про небезпеку. Що робити? Як бути? Потрібно діяти, не гаючи жодної хвилини. Треба зустріти космічних прибульців як слід.

VІ. Систематизація й узагальнення знань.

1. Робота над теоретичним матеріалом.

Події у художньому прозовому творі викладено в певній послідовності відповідно до задуму автора з таким розрахунком, щоб якнайповніше розкрити характери героїв, ставлення письменника до зображуваного. Це сюжет.

Сюжет – послідовність подій, яка складає зміст художнього твору. Сюжет складається з певних частин: експозиція– письменник розповідає про час і місце дії, знайомить з героями; зав’язка –подія, від якої починається історія героїв твору; розвиток дії ; кульмінація – найнапруженіший момент в житті героїв; розв’язка – чим закінчується історія.

У творі може бути змінений порядок елементів сюжету, може бути відсутнім якийсь з елементів, а кульмінацій буває кілька.

2. Визначення композиційних елементів прочитаних розділів повісті.

3. Проблемно – пошукове завдання.

Доведіть, що твір Лесі Вороніної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» є фантастичною, романтичною, багатоепізодною повістю.

Можливі аргументи (слайд):

- прозовий розповідний твір;

- за обсягом повість більша, ніж оповідання;

- у повісті розповідається про одну або декілька подій одного чи декіль­кох головних героїв протягом досить тривалого часу;

- це твір, якого ґрунтується на фантастиці, тобто уявний світ якого не відповідає наявному реальному світу (фантастична);

- кожний новий розділ має свій сюжет (багатоепізодична);

- незвичайна, при­годницька за подіями (романтична).

3. «Рекламна кампанія» (робота в групах)

Прорекламуйте засіб, що допоміг Климові позбутися страху.

VІІ. Підсумок уроку.

«Незакінчене речення»

- Сьогодні на уроці я навчився…

- Сьогодні на уроці я зрозумів…

- На наступному уроці хотів би…

VІІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності.

ІХ. Домашнє завдання. Прочитати 22-35 розділи повісті, вміти переказувати зміст, визначити елементи сюжету повісті; бажаючим виконати ілюстрації до прочитаних розділів.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів