План конспект Тема уроку. Леся Воронина. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Стосунки між різними поколіннями в родині.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 10-06-2014, 18:55

Темауроку. Леся Воронина. Повість«Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Стосунки між різними поколіннями в родині.

Мета: охарактеризувати образи батьків Клима Джури та бабусі; з’ясувати стосунки між різними поколіннями в родині; вдосконалювати вміння школярів аналізувати образи, добирати цитати з тексту на підтвердження власних думок; виховувати кращі моральні цінності, повагу до рідних, уміння самореалізації в ім’я добра.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

 

Епіграф уроку: Найстрашніший ворог втрачає силу, коли стає смішним.

Леся Воронина

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

З’ясування емоційної готовності до уроку (словений настрій).

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Переказ та аналіз епізодів повіті, що найбільше сподобались.

2. Захист учнівських ілюстрацій.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда за запитаннями.

- Чому батьки Клима вели розкопки саме у давньому Єгипті? (Бо сім тисяч років тому саме в цьому місці вже було нашестя блакитних жаб, і саме вони знищили всю рослинність на цій квітучій колись долині, перетворивши її на піщану пустелю. А єгипетські вчені знайшли засіб боротьби з блакитними жабами, та було вже пізно).

- Зачитайте уривок, що розкриває план синьомордів («Цивілізація блакитних жаб – найвеличніша цивілізація Всесвіту! Ми нездоланні! Люди стануть нашими рабами й працюватимуть на мушиних фермах – вирощуватимуть мух-бройлерів. Ми експортуватимемо чудові комашині консерви в кожен куточок галактики!» - с.91).

- Яку зброю проти синьомордів запропонував Климко батькам? (Мухи).

2. Робота над епіграфом.

- Яким епізодом повісті можна підтвердити епіграф уроку? Зачитайте цей уривок та прокоментуйте. («На підвіконні, біля горщиків з бабусиними калачиками, сиділи дві блакитні ротаті ропухи й лупали червоними банькатими очима…» - с. 118).

- Саме такими смішними здавалися ще вчорашні монстри-синьоморди нашому Климкові після того, як він подолав свій страх. Звичайно, в цьому йому допомогли найближчі люди.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя.

Звісно, найближчими людьми ми називаємо насамперед родичів. Саме родина допомагає нам долати труднощі в житті, з нею ми можемо поділитися своїми радощами та невдачами.

2. Проблемні запитання.

- Яку родину ви вважаєте ідеальною?

- Чи можемо ми назвати ідеальною родину Клима Джури? Сьогодні на уроці ми спробуємо знайти відповідь на це запитання, проаналізувавши зміст прочитаної повісті.

V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Характеристика родини Джур.

- Чим незвичною була родина Джур?

(«… усі представники роду Джур втаємничені у прадавні секрети характерництва. … пані Соломія, як її називають учні й прихильники, змогла поєднати чудодійні сили наших пращурів із найсучаснішими науковими здобутками. І замаскувала свій універсальний прилад у старому «Запорожці).

- Хто такі характерники?

2. Гра «Впізнай героя».

1. «… Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним, захворів» ( Клим Джура).

2. «лагідна старенька жіночка, котра весь час поралася на кухні й поливала квіточки у вазонах» (бабуся Клима).

3. «винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від вірусу страху» (бабуся).

4. «…засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі –берберів» (Тато й мама).

5. «…про мою бабусю він говорить з величезною повагою й захопленням» (Жук).

6. «... він став схожий на гібрид жирафи з орангутангом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м?язи. як у Шварцнеґера!» (Сашко Смик).

7. «… Один із хлопців – кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця передніми зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими бровами» (Жук і Заєць).

8. «…У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння» ( Синьоморди).

9. «Він завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не вилазив із салону ігрових автоматів – програвав щодня купу грошей…» (Сашко Смик).

10. «… перед нашестям синьомордів ми були цирковими акробатами» (Жук і Заєць).

11. Помічником блакитних прибульців серед людей виявився...(Сашко Кактус).

12. Вона любила мугикати собі під ніс пісню групи «Бітлз» «Yellow submarine» (бабуся).

2. Створення родинного дерева Клима Джури.

3. Бесіда за запитаннями.

- Що нам відомо про батьків Клима? Охарактеризуйте їх.

- Що нового дізнався Клим про свою бабусю Соломію? ( Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).

- Як бабуся розправилася зі своїми жабами-ворогами, що тримали її у полоні?Про що це свідчить?(Зменшила їх і вирішила використати у господарстві, щоб ловили мух).

3. Робота в групах.

- Схарактеризуйте стосунки між членами родини:

І група - Климком і бабусею;

ІІ група - Климком і батьками.

ІV. Систематизація й узагальнення знань.

1. Інсценізація уривків повісті:

1 команда - розділ 7;

2команда – розділ 35.

2. Гра „Займи позицію”.

- Чи можемо ми назвати ідеальною родину Клима Джури?

3. Асоціативне гроно.

взаєморозуміння

взаємоповага

Родина Клима Джури любов

турбота

взаємопідтримка

готовність на самопожертву

Слово вчителя.

Справжня сім’я тримається не тільки на родинних зв’язках, а насамперед на взаєморозумінні, любові, взаємоповазі, умінні турбуватись одне за одного. І саме такою є родина Климка Джури.

V. Підсумок уроку.

VІ Оголошення результатів навчальної діяльності.

VІІ Домашнє завдання.

1. Скласти сенкан до образів:

І група – Клим; ІІ група – бабуся; ІІІ група – батьки.

2. Виписати цитати для характеристики образу Клима Джури.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів