План конспект Тема уроку: Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Характеристика образу головного героя Климка Джури
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 10-06-2014, 18:57

Темауроку: Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Характеристика образу головного героя Климка Джури.

Мета уроку: допомогти учням усвідомити зміст повісті, характеризувати образ головного героя Клима; розвивати творчу уяву, образне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; поглиблювати вміння висловлювати власні думки та враження; виховувати почуття щирості, відкритості, наполегливості в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9», засоби мультимедії.

Епіграф: Боягуз, котрий переміг страх, - найсильніша людина у світі!

Леся Воронина

 

Х І Д У Р О К У

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадати героїв та події твору за ілюстрацією (слайди ).

2. Клоуз – тести

1. Вступити в "бій" з прибульцями хлопчика змусила… ( небезпека для життя бабусі).

2. Зброя проти синьомордів, яку запропонував Климко батькам...(мухи).

3. Інструмент, який знайшов батько з хлопцями в піраміді...(дримба).

4. Під час гри на дримбі до піраміди зліталися...(хмари оскаженілих комах).

5. Основна мета прибульців на Землі – це...( зробити людей рабами, які працюватимуть на мушиних фермах).

6. Климко назвав спосіб пересування пірамідою... (пірамідосерфінгом).

7. Усі представники роду Джур втаємничені у прадавні секрети … (характерництва).

8. Прибульці сховали бабусю Соломію в...(старому будиночку, де лагодять взуття).

9. Бабуся Соля дала рятівникам маленьку полотняну торбину із…(насінням квітів).

10. На дні полотняної торбинки була...(записка від бабусі Соломії).

11. Тільки Клим міг віддати наказ синьомордам покинути Землю, бо тільки він… (розумів мову блакитних жаб).

12. Ліки від переляку для Клима бабуся Соломія клала у… (пиріжки).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Робота з епіграфом.

- Поясніть слова епіграфа нашого уроку.

- Яким чином ці слова пов’язані з образом головного героя повісті – Климом?

2. Слово вчителя.

- Сьогодні на уроці ми спробуємо повніше схарактеризувати образ Клима Джури, з’ясувати, як йому вдалося побороти свій страх і з боягуза перетворитисяна героя. Можливо, і нам колись доведеться зіткнутися з подібними ситуаціями, адже у житті буває по-різному. Однак ми завжди повинні залишатися гідними звання ЛЮДИНИ.

3. Робота з притчею «Усі ми олівці».

Малюк дивиться, як бабуся пише лист, і запитує:

- Ти пишеш про мене?

Бабуся перестає писати, усміхається і каже онукові:

- Ти вгадав, я пишу про тебе. Але важливіше не те, що я пишу, а те, чим я пишу. Я хотіла б, щоб ти, коли виростеш, став таким, як цей олівець ...

Малюк дивиться на олівець з цікавістю, але не помічає нічого особливого.

- Він точно такий же, як усі олівці!

- Все залежить від того, як дивитися на речі. Цей олівець володіє п’ятьма якостями, які необхідні тобі, якщо ти хочеш прожити життя в ладу з усім світом.

По-перше, ти можеш бути генієм, але ніколи не повинен забувати про існування Божої сили. Довіряй цій силі і вчися відчувати її.

По-друге, щоб писати, мені доводиться заточувати олівець. Ця операція трохи болюча для нього, але зате після цього олівець пише більш тонко. Отже, вмій терпіти біль, пам’ятаючи, що він облагороджує тебе.

По-третє, якщо користуватися олівцем, завжди можна стерти гумкою те, що вважаєш помилковим. Запам’ятай, що виправляти себе – не завжди погано. Часто це єдиний спосіб утриматися на вірному шляху.

По-четверте, в олівці значення має не дерево, з якого він зроблений і не його форма, а графіт, що знаходиться всередині. Тому завжди думай про те, що відбувається всередині тебе.

І нарешті, по-п’яте, олівець завжди залишає за собою слід. Так само і ти залишаєш після себе сліди своїми вчинками і тому обмірковуй кожен свій крок.

V. Систематизація й узагальнення знань.

1. Заповнення «анкети» за біографією героя (робота в парах).

1

Прізвище та ім’я , по батькові персонажа

Джура Клим Миколайович

2

Місце проживання

 

3

Вік

 

4

Зовнішній вигляд

 

5

Риси характеру

 

6

Поведінка, вчинки

 

7

Заняття, уподобання

 

8

Стосунки з однолітками, дорослими, рідними

 

2. Робота над усним твором-характеристикою героя (за запропонованим планом).

Орієнтовний план

1. Климко Джура - головний герой повісті.

2. Портретна характеристика хлопчика.

3. Риси характеру.

4. Заняття, уподобання.

5. Поведінка, вчинки.

6. Стосунки з однолітками, дорослими, рідними.

7. Моє ставлення до героя.

3. Проблемні ситуації (робота в групах).

1. До вашого класу прийшов хлопець, що за своєю вдачею схожий на Клима. Як склалися б ваші стосунки: чи стали б ви друзями, приятелями, чи зовсім уникали б спілкування? Поясніть свої міркування.

2. Уявіть, що ви потрапляєте випадково до таємного товариства боягузів. Якими будуть ваші дії?

3.Уявіть, що ви отримали від ТТБ важливе завдання: врятувати світ від прибульців, і тільки ви його зможете виконати, ваші дії?

VІ. Підсумки уроку. Оголошення результатів навчальної діяльності.

VІІ. Домашнє завдання (на вибір): скласти кросворд за твором «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» ; написати твір «Як я ставлюся до Климка, героя повісті «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9»; скласти запитання для взаємоопитування.

 

Використані джерела

1.Леся Воронина. Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9. –Теза, 2011.-120с.

Інтернет – ресурси

1.

2.

3.

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів