План конспект СПІВВІДНОШЕННЯ ЗВУКІВ І БУКВ. ЗВУКОВЕ ЗНАЧЕННЯ БУКВ Я, Ю, Є, Ї
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-01-2013, 11:35
СПІВВІДНОШЕННЯ ЗВУКІВ І БУКВ. ЗВУКОВЕ ЗНАЧЕННЯ БУКВ Я, Ю, Є, Ї
Мета: закріпити знання учнів щодо співвідношення звуків і букв,
щодо визначення звукового значення букв я, ю, є , ї залежно від їхньої позиції у слові; удосконалювати вміння аналізувати звуки, букви, зокрема літери я, ю, є, ї; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів почуття поваги до захисників Батьківщини.
Внутрішньопредметні зв'язки:
Лексикологія: засвоєння нових слів (утому числі застарілих).
Міжиредметні зв'язки: зв'язок з літературою.
Тип уроку: урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
1. Аналіз учнівського висловлювання про співвідношення звукової і буквеної системи української мови.
2. Робота в парах. Перевірити твір-мініатюру товариша по парті.
III. Установчо-мотиваційний етап
IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Оголошення епіграфа уроку
Безслідно так нічого не пройде —
Для цього й пам'яттю нас доля наділила.
Ми пам'ятаємо і як, коли і де,
Хороша чи тяжка хвилина пролетіла.
Іван Меркотан
V. Усвідомлення здобутих знань у процесі
практичної роботи, удосконалення загальнопізнавальних і
творчих умінь з теми
Вибірковий словниковий диктант
? Записати в зошит тільки ті слова, в яких букви я, ю, є, f позначають два звуки. Розтлумачити незрозумілі слова.
Задерев'янілий, їжачок, європеєць, жахання, життєлюбний, їдок, зщулювання, кав'ярня, єретик, порядок, моряк, миля, єфрейтор, тюль, поїсти, зілля.
Лексико-фонетична робота
? Прочитати історичну пісню. Що вам відомо про Івана Сірка? Яка основна думка пісні?
Зробити звуко-буквений аналіз виділених слів.
Гей, та то ж не грім в степу гуркотає,
А то ж Сірко, кошовий отаман,
До громади своєї в Січі гукає:
«Дітки ж мої, січові козаченьки,
Гей, ви сідлайте ж коні вороненькі
Та й до хана ми поїдемо в гості,
Аж до його ясноханської мосці,
Так наробимо ми великого дива,
Та наварим кривавого пива!»
То ж не густий туман поле покриває —
То Сірко із Січі з військом виступає.
Гей, ми ж думали — орли злітаються,
Аж то військо Сірка виряджається...
Як набігли на татарську засаду,
Крикнув Сірко на козацьку громаду:
«Гей, молодці, добре бийте, рубайте,
Татарву геть на боки розкидайте!»
Пішли ж козаки між ордою шататься,
Почала орда, як снопи, валяться.
Ми ж думали, що дуб вгору в'ється, Аж то козак Сірко та з ордою б'ється. Як верба навесні розвивається, Гей, так Сірко назад повертається,
Гей, Сірко, Сірко, ти славний із славних, Встань ти, подивися на внуків поганих
{Нар. творчість)
Турнір ерудитів
? Знайти слова, які б читалися зліва направо і справа наліво, не змінюючи свого значення.
Довідка: Алла, Пилип, потоп, око, наган, зараз ...
ТЬорча робота
? Скласти повідомлення-мініатюру з теми «Видатні постаті українського козацтва», використовуючи слова, в яких букви я, ю, є позначаються одним-двома звуками. Виписати ці слова й підкреслити відповідно однією (якщо позначається одним звуком) або двома (якщо позначається двома звуками) рисками.
VI. Систематизація знань, умінь і навичок
Подумати і дати відповіді на запитання:
1) Від чого залежить значення букв я, ю, є?
2) Чому у словах рад і ряд різні приголосні звуки?
3) Для чого служить фонетична транскрипція?
VII. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання
1. Повторити теоретичний матеріал з теми «Фонетика. Графіка».
2. Скласти питання для однокласників за вивченим матеріалом.
3. Виписати з орфографічного словника слова, в яких неоднакова кількість звуків і букв. Пояснити цю розбіжність.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів