План конспект ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС ТВАРИНИ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-01-2013, 23:50
ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС ТВАРИНИ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Мета: ознайомити учнів із пам'яткою «Як описувати тварину»; на основі загального уявлення про структуру, зміст, мовні особливості оповідань розвивати мовленнєво-комунікативні вміння складати твори-описи тварини; підвищувати мовну й мовленнєву культуру п'ятикласників.
Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення п'ятикласників з темою,
метою й завданнями уроку
III. Мотивація навчальної діяльності п'ятикласників
Перевірка домашнього завдання
Зачитати твір-опис тварини
? Запитання до класу після уважного прослуховування текстів:
1. До якого стилю належить прослуханий твір?
2. Назвати його стильові ознаки.
3. Чи витримано структуру твору-опису?
4. Чи змогли ви уявити описану тварину?
5. Які ви помітили недоліки в поданому тексті?
6. Висловити поради щодо подолання цих недоліків.
IV. Ознайомлення з пам'яткою «Як описувати тварину».
Підготовча робота до складання твору-опису тварини
Як описувати тварину
1. Розгляньте тварину і визначте її важливі й характерні ознаки.
2. Описуйте в тому порядку, як ми сприймаємо тварину в цілому: форма, величина, колір. Потім переходьте до деталей.
3. Не слід наводити всі подробиці. Потрібно виділити найважливіші, якими тварина різниться від інших.
4. Порівняйте невідоме з відомим.
5. Використовуйте певну лексику: порода, масть (колір тварин: кіні гнідий, а не коричневої масті, вороний, а не чорної масті), тулуб (а не тіло), морда (а не лице чи обличчя), шерсть (а не волосся), грива (у коня), дзьоб (а не ніс у птаха), кігті (а не нігті) та ін.
Продовжити ряд прикметників, що виражають ознаку поданих іменників
? Описати птаха, використовуючи записані іменники з прикметниками.
Птах — свійський ...; голова — красива ...; хвіст — пишний ...;
дзьоб — міцний ...; пір'я — барвисте ... .
? Прослухати описи півня, складені однокласниками. Завернути увагу на послідовність викладу матеріалу. Знайти недоліки. Порадити, як їх уникнути.
Творча робота
? Прочитати початок тексту. Про що він?
ЗОЛОТА РИБКА
Цілими днями я спостерігав за рибкою. У своїй скляній кімнаті, то спливаючи за кормом, то плавниками збиваючи пісок, вона почувала себе, як у синьому морі. Коли я стукав пальцями по склу, як навчив мене батько, рибка, виляючи хвостом, підпливала і часто роззявляла рота. Освітлена осіннім сонцем, вона здавалася мені живим золотом...
? Описати усно рибку. Скористатися опорними словами: хвіст, очі, черевце, луска, плавники; золотисті, ніжні, оранжево-червоні, прозорі, блискучі.
? Скласти розповідь за поданим початком, увівши в неї опис рибки. Доповнити його описом акваріума і своїми спостереженнями затим, як вільно почувається в ньому рибка.
? Лексична робота. Що означає вираз почуватися, як риба у воді?
V. Самостійне складання твору-опису тварини
в художньому стилі
Написати твір про екзотичну тварину на одну з тем: «Веселі дельфіни», «Тигр — володар джунглів», «У зоопарку», «Моя улюблена мавпочка». Робочий матеріал: тулуб — довгий, маленький, великий, витягнутий;
шерсть — довга, коротка, густа, гладенька, пряма, кучерява, блискуча, І тьмяна, жорстка, м'яка, пухнаста, шовковиста; лапи — довгі, короткі, криві, рівні; хвіст — довгий, короткий, куций, пухнастий, прямий,
шаблевидний; вуха — довгі, висячі, настовбурчені, гострі, великі, маленькі; морда — загострена, коротка, тупа, приплюснута, прямокутна,
видовжена, кругла; очі — чорні, карі, зелені, сірі, темні, грайливі, хитрі, І блискучі, злі, сумні, веселі, радісні, хитрі.
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання
Продовжити роботу над складанням твору-опису тварини в художньому стилі, розпочату на уроці.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів