План конспект ЗАМІТКА В ГАЗЕТУ (ІЗ ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ) ІНФОРМАЦІЙНОГО ХАРАКТЕРУ (ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ЇЇ ХАРАКТЕРОМ І ЗМІСТОМ)
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 21-01-2013, 13:15
ЗАМІТКА В ГАЗЕТУ (ІЗ ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ) ІНФОРМАЦІЙНОГО ХАРАКТЕРУ (ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ЇЇ ХАРАКТЕРОМ І ЗМІСТОМ)
Мета: ознайомити учнів із заміткою як жанром мовлення (характерними рисами, структурою, мовними особливостями), підготувати учнів до самостійного написання замітки в га
зету інформаційного характеру; удосконалювати мовленнєкомунікативні вміння здійснювати стилістичний аналіз замітки (характеризувати її зміст, структуру, мовні особливості), сприймати й усно відтворювати зв'язне висловлювання; підвищувати мовну й мовленнєву культуру п'ятикласників.
Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Розвиток безперервної пошукової пізнавальної
активності учнів
Актуалізація опорних знань п'ятикласників
? Слово вчителя. Замітка — один з основних жанрів журналістики (науки про засоби масової інформації). Які джерела інформації для сучасної людини вам відомі? Розкажіть про них.
Дати відповіді на запитання:
1) Які газети ви знаєте? Які з них читаєте?
2) Хто готує матеріал для газети? 3) Що відомо вам про оформлення газет (ілюстрації, рубрики, шрифти)? 4) Що, крім заміток, міститься в газеті?
Захист індивідуальних творчих робіт, отриманих учнями заздалегідь
? Характер завдання: Проаналізувати зміст вашої улюбленої газети.
Що в ній цікавого, корисного, пізнавального?
III. Ознайомлення п'ятикласників з темою,
метою й завданнями уроку. Оголошення епіграфа
Публіцистика — це секундна стрілка годинника...
Вона фіксує швидкоплинні миттєвості життя,
намагається вплинути на його життя.
Г. Марков
IV. Колективна робота з текстом-зразком
? Прочитати текст. Визначити його тему й основну думку. Виділити мікротеми висловлювання (скласти план).
У МОЄМУ САДУ НА МОЄМУ ГОРОДІ
Щороку у нашій школі проводиться виставка-конкурс «У моєму саду, на моєму городі», під час якої уч-ні всіх класів виявляють свої творчі здібності.
Кожен може показати зроблене своїми руками. Це може бути фігурка з дерева чи вишивка. А можна принести плоди зі своєї дачі, прикрасивши їх. Особливо мені подобається, коли учні фантазують, роблять з овочів і фруктів різноманітні композиції. Наприклад, «Осінні дари», «Матінка-природа», «Обжинки».
Традиційно осінню виставку відвідують усі: діти, вчителі, батьки, дідусі й бабусі. З кожного класу вибираються два учні-екскурсоводи, які розповідають про вироби та цікаві експонати з овочів і фруктів. На столах можна побачити різні учнівські творіння, почути фантастичні розповіді про них.
Після виставки всі дари природи відправляють до дитячих інтернатів, лікарень.
Сподіваюсь, що і надалі ця традиція житиме в нашій школі.
? Післятекстові завдання: 1) Який факт викладено в замітці? 2) Яку роль відіграє заголовок? 3) Слова якого стилю (розмовного, офіційно-ділового, наукового) переважають у тексті? 4) До якого стилю належить висловлювання?
V. Поглиблення відомостей учнів про замітку як жанр мовлення
Опрацювання теоретичного матеріалу
? Замітка — коротке повідомлення про якусь подію, що може зацікавити читачів. Вона характеризується стислістю, влучністю мови, а також тим, що в ній завжди ставиться проблема, нерідко міститься заклик, звертання до читача. Характерними рисами замітки є достовірність інформації, чіткість, лаконічність, ясність, актуальність, тактовність викладу.
Замітка висвітлює якийсь новий важливий факт. Автор повідомляє, що відбулося, де, коли, з ким, чому, виділяючи при цьому основну думку.
Основу інформаційної замітки складають факти зі шкільного життя — цікава екскурсія, конкурси, успіхи в навчанні, спортивні досягнення, зустрічі з цікавими людьми, робота гуртка, підготовка до відзначення знаменних дат тощо.
? На основі теоретичного матеріалу довести, чи належить текст «У моєму саду, на моєму городі» до замітки. Свою думку обґрунтувати.
VI. Творча робота над заміткою
(сприймання, стилістичний аналіз і відтворення)
? Прочитати замітку. Визначити тип мовлення. З'ясувати, чи актуальна тема висвітлюється автором у замітці. Яка основна думка висловлювання? Підготувати усний переказ замітки.
ЧИМ Я МОЖУ ДОПОМОГТИ БРАТАМ СВОЇМ МЕНШИМ?
Нещодавно побачила світ Червона книга України, до якої занесено вже близько 100 видів тварин. Ці дані свідчать про те, що чисельність деяких із них у нашій країні постійно зменшується.
Як позбутися цього? Як допомогти братам нашим меншим?
Важливим заходом для збереження тварин є створення заповідників. В Україні існують численні заповідники, де охороняються не тільки рослини й тварини, але й грунти, повітря, води.
Але охорона тварин — справа не тільки заповідників. Це обов'язок кожного із нас. Так, і я намагаюсь зробити свій внесок у цю добру справу: будую шпаківні, гніздовища, годівнички для птахів.
Нині людина сильна як ніколи. А сильний завжди повинен допомагати слабшому. Пам'ятайте, допомогти природі зобов'язаний кожний!
? Бесіда за змістом тексту: 1) Яка проблема висвітлюється в замітці? 2) Які факти покладено в основу замітки? 3) Чи міститься в ній заклик? 4) 3 якою метою автор використовує питальні речення?
? Висловити власне ставлення до порушеної у висловлюванні проблеми.
VII. Підсумок уроку
VIII. Домащнє завдання
Написати невелике висловлювання з теми «Охорона тварин — обов'язок кожного», поклавши в основу достовірну інформацію й виділивши при цьому основну думку.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів