План конспект Речення з кількома рядами однорідних членів
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 21-01-2013, 13:28
Речення з кількома рядами однорідних членів
МЕТА:ознайомити учнів з поняттям про речення з кількома рядами однорідних членів, сформувати вміння знаходити однорідні члени, різні ряди однорідних, правильно розставляти розділові знаки та інтонувати речення з однорідними членами; розвивати творчі вміння складати речення з однорідними членами та використовувати їх в усному та писемному мовленні, навчити моделювати схеми речень з однорідними членами; виховувати допитливість, уважне та дбайливе ставлення до природи.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.
ОБЛАДНАННЯ: підручник Глазова О.П. «Українська мова» 8 клас.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
1. Повторення вивченого теоретичного матеріалу.
Бесіда за питаннями:
• Які речення називаються однорідними?
• Які є види зв’язку між однорідними членми?
• За допомогою яких сполучників поєднуються однорідні члени речення?
• Коли між однорідними членами ставиться кома? А коли ні?
2. Перевірка домашньої вправи.
III. Актуалізація опорних знань
1. ПОЗМАГАЙТЕСЯ! (Завдання проектується або записується на дошці). Хто швидше «збере» слова в речення з однорідними членами і правильно розставить відповідні розділові знаки? Починайте зі слів, які записано першими.
1. При березі, у діток, пробігала, про літо, вода, тихім, купальне, питала (За П. Мовчаном).
2. Спасибі Вам, тепло, ночі, і довгі, мамо, за Ваше, недоспані (За Д. Луценком).
2. Вправа з ключем. (Завдання проектується)Випишіть спочатку ті сполучення,у яких між однорідними не треба ставити коми, потім ті, у яких треба.
І сміливі й боязкі, як батьки так і діти, охлялий чи хворий, чи сто чи двісті, добре або погано, і ми і ви, очі та вуха, не тільки свої а й чужі, і поле і ліс, один а не два, чесно й відверто, то сніг то дощ, і дивно і лячно, і сміх і гріх, мороз чи відлига, ні охоти ні бажання.
Підкресліть другу букву у кожному першому однорідному членові. З цих букв прочитаєте закінчення мудрої поради американського соціолога Дейла Карнегі: «Даруймо людям те, що…»
Побудувати усне висловлювання – трактування поради Карнегі.
Чи погоджуєтеся ви з цією думкою,аргументуйте свою точку зору.
IV. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
V. Сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу
1. Робота з підручником
2. Робота біля дошки: запис речень. Завдання: підкреслити однорідні члени, визначити кількість рядів у реченні, тип зв’язку між однорідними членами.
То ливарі і ковалі в січневі ночі, в ранки маю могутній плуг кують землі для дружби, щастя і врожаю. (перший ряд однорідних членів – однорідні підмети, другий – однорідні обставини, третій – однорідні додатки). Небо синє, чисте – ні хмариночки,ні плямочки – глибоке, просторе, широке.
3. Виконати на дошці синтаксичний розбір речення
Уже й місяць підбився височенько, вийшов із-за дерев у ярку, став посеред неба, висвітлив дівочі намиста, сережки, скляні приколки ( Г. Тютюнник). Рослини, як і тварини, дихають, живляться і розмножуються.
Назвіть однорідні члени речення. Скільки груп однорідних членів є в цьому реченні? Групи однорідних називають рядами. Назвати, до якої частини мови належить кожне слово в реченні.
4. Гра «Хто швидше» Скласти речення з кількома рядами однорідних членів.
5. Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Однорідні члени речення підкреслити.
Грає кобзар, виспівує, вимовля словами… І світ ясний, невечерній тихо засіяє. Вітер в гаї нагинає лозу і тополю. А серденько соловейком щебече та плаче. Тече вода в синє море, та не витікає… Синє море звірюкою то стогне, то виє. По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.
З тв. Т.Шевченка.
VI. Узагальнення знань
- Які члени речення називають однорідними?
- Що таке ряд однорідних членів?
- Який тип зв’язку може бути між однорідними членами?
- Наведіть власні приклади поєднання слів, що не є однорідними.
VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання
Вивчити теорію на ст.165. Виконати вправу 264.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів