План конспект «СТЕПАН БАНДЕРА» (УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА, ІСТОРІЯ)
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 1-02-2013, 11:05
«СТЕПАН БАНДЕРА» (УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА, ІСТОРІЯ)
Мета: ознайомити учнів з літературним твором про діяльність славетної, але, на жаль, ще не всім відомої у правдивому висвітленні постаті Степана Бандери; висвітлити правдиву історію національно-визвольної боротьби українського народу XX століття, показати через поему, як автор об'єктивним і доступним словом відобразив постать людини, імені якої і сьогодні бояться вороги української державності.
Обладнання: портрет Степана Бандери та інші фотоматеріали, поема «Степан Бандера» Василя Берка.
/ горів, і яснів, і страждав, і вмирав він для неї. З напису на могилі Степана Бандери в Мюнхені
ХІД УРОКУ
I. Оголошення теми і мети уроку та епіграфу
II. Розповідь учня про автора
III. Продовження розповіді про автора
вчителем української літератури
Поетична збірка члена Конгресу українських націоналістів, вінничанина Василя Берка «Зболені роки» побачила світ у 1995 р. І стала бібліографічною рідкістю. Поява збірки стала причиною звільнення автора з посади керівника однієї з лікувальних науково-дослідницьких установ.
На реакцію автор відповів реакцією: вимушений прогул використав для поїздки до Великого Угринова на Прикарпатті й написав патріотичну поему «Степан Бандера».
? Отже, до нашої уваги пропонується історична поема відомого в Україні та за її межами лікаря-ортопеда за професією і поета за захопленням Василя Берка «Степан Бандера». Автор об'єктивно і доступним словом відобразив постать людини, імені якої і сьогодні бояться вороги української державності.
За жанром цей твір — історична поема. Що таке історична поема? Історична поема — це великий віршований твір, у якому розповідається про важливі історичні події в житті народу.
IV. Словникова робота
На дошці записані слова і їх значення.
Прометей (грецьке) — 1. У давньогрецькій міфології — один з титанів, який викрав у Зевса вогонь для людей. 2. Символ людини, яка прагне робити добро.
Лікар-ортопед — лікар, який займається лікуванням органів руху й опори у людини (наприклад, викривлення хребта).
Націоналіст — захисник інтересів нації.
Епілог (від грецького — висновок, післямова) — заключна частина поеми, де розповідається про подальшу долю героїв твору.
V. Загальна характеристика поеми вчителем
Поема «Степан Бандера» складається з чотирьох розділів, що висвітлюють боротьбу українського народу за національне визволення, за незалежність, за право мати свою державу під проводом Степана Бандери.
Дуже багато людей, «братів незрячих, гречкосіїв», маючи досить поверхневі знання з історії України, продовжують вірити комуністичним ідеологам, що націоналісти-бандерівці боролися проти власного народу, служили фашистам. А тому проблема нашого уроку — дати відповідь на питання: «Яка роль головного героя в національно-визвольному русі України?».
На фоні музики «Не пора, не пора, не пора...» вчитель зачитує початок поеми (с. 15).
VI. Вчитель історії розповідає про дитинство батьків Бандери
Один з учнів зачитує уривок з поеми (с. 16).
Вчитель історії продовжує розповідь про полонізацію українського народу, про політику пацифікації, про арешт О Бандери польською владою. Учень зачитує уривок з поеми, продовжує вчитель (с. 17).
VII. Вчитель історії розповідає про Варшавський процес
Учень зачитує уривок з поеми (с. 20).
Вчитель літератури розповідає про поведінку С. Бандери на суді, про те, що тримався впевнено, сміливо, врівноважено, дотримуючись етикету.
Учні зачитують уривки з поеми (С; 23, 24).
Учитель української літератури. У суді відповідь на анкету Степан Бандера давав українською мовою. Це злило суд, зрештою, це була неповага до суду. Треба було відповідати польською мовою.
Учні зачитують уривки з поеми (с 25, 29).
VIII. Підсумок уроку
Сподіваюся, що після сьогоднішнього уроку вам стала зрозумілою сутність національно-визвольного руху під проводом С. Бандери, ви захочете більш детально ознайомитися з подробицями визвольних змагань
ОУН — УПА і визріє бажання стати схожими на героїв-бандерівців силою духу, силою волі, силою віри. Щоб ніколи ми не боялися сказати:
«Ми — націоналісти!», бо жити хочеться, як всім, у вільнім, власнім домі», щоб «цвіла калина у дворі» та «українці — трударі співали б в повний голос».
IX. Домашнє завдання
Написати твір-роздум «горів, і яснів, і страждав, і вмирав він для неї».
ВИСОКА МОГИЛА
Висока могила сирої землі,
А в тії могилі сплять браття мої,
Котрі за Вкраїну в неволі були,
Життя молодеє катам віддали.
Не раз твої діти голодні були,
І хліба не їли, води не пили,
На цементі спали в одних сорочках,
Недолі зазнали в московських руках.
Війна налякала кривавих катів,
Під тюрмами в Луцьку стріляли братів.
Стріляли чекісти і НКВД,
На вулицях сікли ножами людей,
Людей заганяли в тортурні станки,
За нігті саджали гарячі голки.
Муштровані звірством лихі палачі,
Вони катували і вдень, і вночі.
По тюрмах гноїли невинних людей,
Вивозили в тундру жінок і дітей
Москва твоїх вбила найкращих синів
Вкраїнський народе, вже час твій наспів!
{Марія Шелест, в'язень Луцької тюрми, 1947р.)
Довкола ліс дрімучий чорний
І сині гори до небес, І чути там юнацький гомін Невже ж це Довбуш з гір воскрес?! Невже ж сповнилася легенда Про тих завзятих лицарів, . Що з rip-Карпат повстануть грізно, І в бій підуть на ворогів. Своє життя для України Віддають, як прийде їм час. Веде їх в бій Степан.Бандера Святий для них його наказ.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали