План конспект 8 клас Іван малкович «З янголом на плечі». Оптимістичний пафос,віра в перемогу добра
Добавил: admin
Комментариев: 0
Добавлено: 2-02-2013, 14:38
Просмотров: 501
8 клас
Іван Малкович «З янголом на плечі». Оптимістичний пафос,віра в перемогу добра
Мета: продовжити знайомити школярів з творчістю Івана Малковича — видатним митцем слова; проаналізувати ідейно-художній зміст його програмової поезії; вміти словесно відтворювати світ, відображений в образах поезії; розвивати культуру зв'язного мовлення, пам'ять, образне мислення, увагу, спостережливість, уміння аналізувати прихований зміст твору І. Малковича; виховувати почуття пошани до творчості письменника, усвідомлюючи те, що моральні якості — стрижень гуманізму.
Тип уроку: Засвоєння нових знань.
Обладнання: Портрет І. Малковича, міні-виставка поетичних збірок митця; дидактичний матеріал (тестові завдання).
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
I. Перевірка домашнього завдання.
Фронтальне опитування:
— Чому вірш Івана Малковича має назву «Свічечка букви «ї»? Про що у ньому йдеться?
— Яка основна думка поезії?
— За допомогою яких художніх засобів вона розкривається?
— Які римо-ритмічні особливості твору? Як називається такий вірш?
— Порівняйте картини, зображені поетом, з ілюстраціями. Що у них спільного і чим вони відрізняються?
— Якими ще мистецькими засобами можна передати почуття, враження, відтворити довколишню дійсність?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Літературна вікторина «Інтелектуал»
(про життєвий і творчий шлях Івана Малковича).
1. Батьківщина Івана Малковича. (Івано-Франківщина)
2. Родина, з якої походив письменник. (Селянська)
3. Клас, який закінчив митець слова у музичному училищі. (Клас скрипки)
4. Навчальний заклад, після закінчення якого І. Малкович отримав вищу освіту. (Філологічний факультет Київського державного університету)
5. Назви видавництв письменника. («Веселка», «Молодь»)
6. Письменники, твори яких видавав І. Малкович. (Т. Шевченко, Леся Українка, Б.-І. Антонич)
7. Назва власного видавництва; рік його заснування. («А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 1992 р.)
8. Мова віршованих перекладів і переспівів Малковича. (Польська, англійська, російська)
9. Якими поетичними книжками представлена оригінальна творчість письменника. («Білий камінь», «Ключ», «Вірші», «Із янголом на плечі»)
10. Зазначте про три розкоші І. Малковича. (Перечитування улюблених книжок, укладання уявних антологій, довго-довго вдивлятися у вікно)
11. Кого із зарубіжних письменників часто згадує І. Малкович? (Горація)
12. На даний час І. Малкович не тільки поет, але й… (Видавець).
Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
2. Міні-дискусія. Відповіді на запитання:
- Вмотивуйте, чи можна вважати І. Малковича дитячим письменником.
- Про що свідчить те, що художник слова заснував власне видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА»?
- У зв’язку з чим, на ваш погляд, творчість І. Малковича набула популярності не тільки на території України, а й за її межами?
IV. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
IV. Основний зміст уроку
1. Опрацювання змісту поезії І. Малковича «З янголом на плечі»
1.1. Виразне й усвідомлене читання вірша.
1.2. Тема: Зображення ліричного героя, якого ангел на плечі намагається уберегти від зла, жорстокості, лиха.
1.3. Ідея: Возвеличення янгола, який є оберегом кожної людини.
1.4. Основна думка: Янгол-охоронець — це те, що повинен мати автор поезії, будь-яка людина.
1.5. Жанр: Філософська лірика, старосвітська балада.
1.6. Віршований розмір: хорей.
1.7. Художні засоби поезії. Порівняння: «йде лелійно, як дитя».
Епітети: «вуста гарячі», «вітер вировий», «янгол ледь живий», «сірий маятник життя», «Ірод моровий».
Метафори: «виє Ірод», «вітер віє», «маятник бухка», «не дихає свіча», «вуста дрижать».
Повтори: «йде і йде», «при Господній при свічі», «із янголом на плечі».
1.9. «Мікрофон». Вмотивуйте, чи є у вас янгол на плечі?
1.10. Обговорення змісту поезії. Бесіда за питаннями:
• Дайте визначення баладі як жанру художньої літератури. (Балада — жанр ліро-епічної поезії фантастичної, історико-героїчної або соціально-побутової тематики з драматичним сюжетом).
• Чому І. Малкович свій твір назвав старосвітською баладою?
• Чим пояснити те, що герой твору рухається поночі із «свічею»?
• Що символізує темінь у баладі?
• Що вам відомо про янгола? Як він поводить себе, перебуваючи на плечі у невідомого?
• Охарактеризуйте рух невідомого. Про що він свідчить? (Йде в ніде, В невороття, Йде лелійно, як дитя)
• Чому життя у героя твору сіре? З чим це пов'язано?
• Чи має невідомий життєву мету? Чим викликано те, що він «по світу тиняється»?
• Чому невідомий, йдучи, тримає в руках Господню свічу? Як Сам Всевишній ставиться до героя балади?
• Якими почуттями проймається невідомий під час ходи?
• 3 якою метою невідомий наприкінці твору звертається до янгола.
• Вмотивуйте, чи можна охарактеризувати людину за поведінкою її янгола. Чи є у вас янгол? Яким чином ви його відчуваєте?
• Які враження у вас виникли після ознайомлення з цим твором?
1.11. «Мікрофон». Про що ви спитали б свого янгола?
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Проведення тестового опитування
1. За жанром, як визначив сам письменник, даний твір: а) елегія; б) ода; в) Старосвітська балада; Г) філософський трактат.
2. Хтось самотньо йшов: А) по лісовій стежці; б) Уночі; В) вздовж берега річки; г) по широкому шляху
3. Свічу у творі І. Малкович називає:
А) Всевишнього; б) Святою; в) Господньою; Г) Чарівною.
4. Герой поезії рухався:
А) на північ; б) додому; в) до озера; г) В невороття.
5. Хода невідомого нагадує рух:
А) старця; б) молодої людини; в) Дитини; Г) юнака.
6. Колір маятника життя: А) Сірий; Б) блідо-рожевий; в) білосніжний; г) голубий.
7. Автор твору дорікає невідомому за те, що він: А) Тиняється по світу; Б) не поважає людей похилого віку; В) прагне збагатитися за рахунок інших; Г) не бажає дотримуватися християнських законів.
8. І. Малкович, характеризуючи вітер, зазначає, що він:
А) поривчастий; б) південно-східний; в) розбещений; г) Вировий.
9. Янгол, перебуваючи у героя твору на плечі: а) Стогне ледь живий; Б) тремтить і дрижить; В) намагається довести свою зверхність над людиною; Г) обливається сльозами.
10. Кого стосується фраза «виє... моровий»? а) Янгола; б) ченця; в) Ірода; Г) Господа.
11. Після тривалої ходи свіча невідомого:
А) погасла; б) Не дихає; В) почала коптіти; г) розгорілася, наче полум'я.
12. Невідомий, уже тривалий час рухаючись, звернувся до янгола з проханням:
А) «Захисти мене від лиха»; б) «Дай сили і збережи мене»; В) «Не впадь з плеча»; Г) «Підтримай вогник свічі».
Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
VI. Підсумок уроку
VII. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів
VIII. Домашнє завдання
Вивчити напам’ять поезію «З янголом на плечі», знати ідейно-художній зміст поезій І. Малковича.
Інформація
Відвідувачі, Ви також можете залишити коментар до даного матеріалу
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
  • Добавити новину
  • Предмети
  • Теорія української мови
  • Ел.книги
  • Повний обсяг творів
  • План-конспект
  • Календарне планування
  • Короткий зміст творів
  • Біографії письменників
  • Літературні угрупування
  • Теорія літератури
  • Реферати
  • Виховні години
  • Шкільні твори з мови та літератури
  • Портрети письменників
  • Звязок з адміністратором
Авторизація
Архів матеріалів
Популярні матеріали