План конспект 8 клас Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах в реченнях з однорідними членами
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 4-02-2013, 17:14
8 клас
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах в реченнях з однорідними членами
Мета: Поглибити знання учнів про узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами, домогтися засвоєння ними правил уживання розділових знаків при узагальнюючих словах; формувати вміння пояснювати розділові знаки при однорідних членах за допомогою пунктуаційних правил. Розвивати увагу, пам’ять, мислення; сприяти загальному гармонійному розвиткові особистості підлітка засобами мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу з теми «Дружба та товаришування».
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
1. Теоретична хвилинка (метод «прес»)
• Однорідні члени речення відповідають на різні питання.
• Однорідні члени речення відносяться до одного означуваного ними слова.
• Між однорідними членами речення ставляться розділові знаки.
• Однорідні означення відрізняються від неоднорідних тільки питанням.
• Між однорідними членами речення може бути тільки сполучниковий зв’язок.
2. Перевірка письмового домашнього завдання
III. Оголошення теми та мети уроку
IV. Актуалізація опорних знань учнів. Створення умов для сприймання тексту
1. Редагування речення
Прочитайте речення, записане на дошці. Виправте помилки, поясніть правопис слів, запишіть речення в зошити.
До друга слід ставитися з глибокою пошаною визнавати його повноправним індивідумом особою що має право на власний спосіб мислення на свої інтереси та світогляд на особисте життя на пріоритетність кола спілкування на вибір музики розваг на власні відмінні смаки та погляди на ті чи інші речі.
V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу на основі тексту
1. Розв’язання проблемного завдання
Визначте лексичне значення слів друг, приятель, товариш. З’ясуйте, чи можуть вони виступати однорідними членами речення?
Створіти асоціативний кущ до поняття «друг». (Друг – довіра, допомога, відданість, сильне плече, вірність, уміння слухати, підтримка, близька людина).
Уведіть у речення як однорідні члени слова товариш, приятель, друг.
2. Робота з текстом.
Прочитайте текст, визначте основну думку. Знайдіть реченя з однорідними членами, обґрунтуйте думку.
Випишіть друге речення другого абзацу, поставте необхідні розділові знаки, зіставте розстановку розділових знаків з варіантом учителя.
Яке слово об’єднує в реченні однорідні члени речення?
Справжню дружбу неможливо ні виміряти, ні оцінити. Вона не має ціни, як картини пензля великих майстрів минулого. Щира дружба – повітря, без якого не можна жити. Якщо людина віддана своїм друзям, вона зможе пожертвувати заради них навіть найдорожчим.
Коли я чую, що в когось багато друзів, я думаю, що людина просто заплуталася з визначеннями: багато може бути гарних знайомих, приятелів, а друзів - тільки декілька. З моїми друзями добре все: і розв’язувати складну задачу з геометрії, і дивитися новий фільм, і сидіти в Інтернет-кав’ярні, і обговорювати новини будь-якого масштабу: від світових до шкільних.
Головне в справжній дружбі – це безкорисливість. Якщо я відчуваю, що приятель мене використовує, він ніколи не стане моїм другом. Хочеш мати справжніх друзів – живи їхніми справами і проблемами, умій вислухати друга, не втручаючись у його сповідь розповіддю про себе. Стався до друга так, як ти хочеш, щоб він ставився до тебе.
3. Робота з підручником
Прочитайте правило (с. 173), поясніть, яке слово називаєть узагальню вальним.
Складіть за параграфом підручника по три запитання один одному, перевірте рівень запам’ятовування інформації.
VI. Закріплення знань
1. Виконати усно вправу 278, 279.
2. Прочитати групи слів. Вказати в кожній групі слово, що є узагальнюючим.
а) Нептун, Плутон, Сатурн, Земля, планета.
б) Астрономія, наука, математика, історія.
в) Член речення, додаток, присудок, підмет.
3. Моделювання речень
Складіть «правила справжньої дружби», уживаючи подані слова та словосполучення. Записати речення, використовуючи узагальню вальне слово при однорідних членах, пояснити вживання розділових знаків.
Завжди прислухатися один до одного; не кривдити та не ображати один одного; підтримувати; не залишати в біді; чинити справедливо; поступатися; допомагати.
4. Робота біля дошки
Записати речення, правильно розставити розділові знаки. Зробити синтаксичний розбір речень. Вказати на наявність узагальню вальних слів при однорідних членах речення.
1. Тиша була переповнена всякими звуками: і дзвінкою піснею жайворонка, і дзижчанням польових мух, і тихим мелодійним шелестінням стиглого жита. 2. Подяка вам за все: і за довіру, й за любов. 3. Ні спека дня, ні бурі, ні морози – ніщо не вб’є мою любов живу.
5. Самостійна робота
Скласти речення за поданими схемами.
1. УС: О, О.
2. і О, і О, і О – УС.
3. О: ні О, ні О – УС.
VII. Узагальнення й систематизація знань
1. Гра «Хто більше»
Кожна команда має представити по черзі якомога більше тверджень, які б характеризували засвоєння учнями матеріалу з теми «Однорідні члени речення».
(зразок: ми знаємо, що однорідні члени речення – це слова, які відповідають у реченні на одне й те саме питання та відносяться до одного й того самого слова.)
VIII. Підсумок уроку
IX. Домашнє завдання
Скласти твір-роздум на тему «Чим справжній друг відрізняється від приятеля». При написанні використовувати речення з однорідними членами та узагальню вальними словами при них.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів